Köpte några klockor på eBay i slutet av oktober -18, efter att två av dem legat på PostNord Arlanda i över 6 veckor börjar man tröttna.
Får till besked av deras kundtjänst att båda två ligger för bedömning då man inte kunnat utläsa angivet värde på paketen. Det är samma svar jag tidigare fått för en förfrågan om ytterligare 1 klocka jag köpte vid samma tidpunkt .
Den gången hade de knappt orkat hålla upp den framför kameran vilket jag ju såg när jag tittade på den bilden...
Nåväl, för en av de 2 sista klockorna får jag sedan brev från PostNord att betala in 157,25 kr i moms och hanteringsavgift, börjar då tröttna på dem och skickar då en mailfråga hur de kommit fram till den summan...inget svar....men får sedan några dagar senare ett nytt besked, utan förklaring, att jag nu istället ska betala 120,69 i sk moms och hanteringavgift för samma klocka... snacka om ”går det så går det”!
När folk undrar hur PostNord kommer fram till till sina momsbelopp för oss kunder att betala slår de helt sonika av på priset utan förklaring, pinsamt! Oseriöst ockerbeteende!
//Tobbe