• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Jonas.T

Omega
Jag är genuint intresserad att veta var alla försvunna paket tar vägen. Måste ju finnas tonvis med paket som är på vift. Jag fick hem en bild på mitt paket och betalade moms osv. sen försvann det någonstans på Arlanda. Har tillslut fått pengarna tillbaka från säljaren på andra sidan jorden.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag är genuint intresserad att veta var alla försvunna paket tar vägen. Måste ju finnas tonvis med paket som är på vift. Jag fick hem en bild på mitt paket och betalade moms osv. sen försvann det någonstans på Arlanda. Har tillslut fått pengarna tillbaka från säljaren på andra sidan jorden.
Stöld känns som ett rätt självklart svar, annars skulle de väl dyka upp så småningom. Måste förresten dela med mig av detta och visa att PostNord kan om de bara vill. Ett paket från Japan som efter tre arbetsdagar finns att hämta hos ombud. Man kanske skulle köpa sig en triss när man ändå är där? ;)

20190502_110357.jpg
 

Husse

Patek
Min granne råkade ut för att PostNord var för bra!
Hon bygger fantasy-djur som hon säljer på bukten tror jag.
Hon beställer mycket material på nätet, päls och delar till ”skeletten”
När hon kon hem från jobbet (bagare) klev hon in i duschen. Efteråt kliver hon ut i hallen, but naked.
Då hör hon en mansröst bakom sig.
Chaffisen från Postnord hade klivit in med paketet!
”Dörren var ju olåst!” :banghead:
Hjärnan verkar vara avstängd hos Postnords medarbetare!
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Stöld känns som ett rätt självklart svar, annars skulle de väl dyka upp så småningom. Måste förresten dela med mig av detta och visa att PostNord kan om de bara vill. Ett paket från Japan som efter tre arbetsdagar finns att hämta hos ombud. Man kanske skulle köpa sig en triss när man ändå är där? ;)

20190502_110357.jpg
Fan vad avis man blir. Mitt paket har häckat hos postnord i två veckor nu. Ringde och frågade och fick svaret att det är så många som skickar paket nu så därför kommer inte mitt paket förrens nästa vecka :p
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Paket som försvinner efter att det kommit till Sverige och avgift är betald? Spelar ingen roll, du får tillbaka pengarna för varan av säljaren men avgiften, den behåller postnord ändå. Saxat ur mailsvar från postnord.

”Den administrativa avgiften tas ut för att täcka in våra kostnader för tulldeklaration och återbetalas därför inte om försändelsen mot förmodan inte
kommer fram.”
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Paket som försvinner efter att det kommit till Sverige och avgift är betald? Spelar ingen roll, du får tillbaka pengarna för varan av säljaren men avgiften, den behåller postnord ändå. Saxat ur mailsvar från postnord.

”Den administrativa avgiften tas ut för att täcka in våra kostnader för tulldeklaration och återbetalas därför inte om försändelsen mot förmodan inte
kommer fram.”
Jepp, kan bekräfta att det är så. De har slarvat bort två paket för mig efter att avgifterna var betalda, noll kronor tillbaka.
 

Husse

Patek
Paket som försvinner efter att det kommit till Sverige och avgift är betald? Spelar ingen roll, du får tillbaka pengarna för varan av säljaren men avgiften, den behåller postnord ändå. Saxat ur mailsvar från postnord.

”Den administrativa avgiften tas ut för att täcka in våra kostnader för tulldeklaration och återbetalas därför inte om försändelsen mot förmodan inte
kommer fram.”

Ändå en bra plan, hehe. Mina har iofs varit från USA men de kanske applicerar det på alla paket utanför EU. :p
Har nog skrivit detta förut i den här tråden. Det tål dock att upprepas.
Svärfar, som bor i Ö-vik, säger alltid:
Vid missnöje med Postnord, skicka räkningen till Maud!
Hon bor utanför stan.
Hon torde vara skyldig svenska folket nån miljard i nuläget! ;)
 

Husse

Patek
Beställde en cykel från Cykelkraft för nio dagar sedan.
Cykelkraft svär på att Postnord hämtat paketet, jag har fått kollinummer.
Postnord säger nu att de "inte hittar paketet".
En cykel...
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
En cykel är för liten och väger alldeles för lite...
Vet inte hur många gånger jag varit till posten, knackat på och själv letat rätt på försändelsen! :(
 

HSK

Patek
2-Faktor
Har PostNord slutat erbjuda full spårning för tjänsten skicka lätt? Det var ett tag sen jag använde det sist men är rätt säker på att man då kunde följa paketet längs hela vägen med inskanningar på terminaler osv.

Jag skickade ett paket för någon vecka sen och där fanns inga händelser registrerade förrän det anlände till mottagarens ombud 80 mil bort. Samma sak med ett paket jag postade igår, den enda registrerade händelsen är att paketet lämnades in kring lunch och jag antar att inget mer kommer att registreras förrän det finns att hämta ut.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag fattar inte... jag har ett paket som skickats inom EU som legat i sex dagar och väntat på att åka vidare till mig. För någon månad sedan hade jag ett paket som låg i tre veckor innan det fick åka vidare. Jag ringer och frågar och de säger att förseningarna beror på den enorma mängden försändelser. Nu idag ligger en lapp i min brevlåda där postnord informerar att pga den minskande mängden post tas söndagshämtningen bort och tömmningstiden ändras från lunch till 09. Har de för mycket att göra eller för lite?
A8FC40E5-DAF8-47F5-982D-1E474007195D.jpeg
 

Husse

Patek
Jag fattar inte... jag har ett paket som skickats inom EU som legat i sex dagar och väntat på att åka vidare till mig. För någon månad sedan hade jag ett paket som låg i tre veckor innan det fick åka vidare. Jag ringer och frågar och de säger att förseningarna beror på den enorma mängden försändelser. Nu idag ligger en lapp i min brevlåda där postnord informerar att pga den minskande mängden post tas söndagshämtningen bort och tömmningstiden ändras från lunch till 09. Har de för mycket att göra eller för lite?
A8FC40E5-DAF8-47F5-982D-1E474007195D.jpeg
Det naturliga svaret på din fråga är:
JA! :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag fattar inte... jag har ett paket som skickats inom EU som legat i sex dagar och väntat på att åka vidare till mig. För någon månad sedan hade jag ett paket som låg i tre veckor innan det fick åka vidare. Jag ringer och frågar och de säger att förseningarna beror på den enorma mängden försändelser. Nu idag ligger en lapp i min brevlåda där postnord informerar att pga den minskande mängden post tas söndagshämtningen bort och tömmningstiden ändras från lunch till 09. Har de för mycket att göra eller för lite?
A8FC40E5-DAF8-47F5-982D-1E474007195D.jpeg
Det är inte samma typ av post, det står ju på lappen. :D Det som fraktas som postpaket/post och det som skickas spårbart har två olika hanteringar. De ska minska det första för att öka hanteringen av det andra. :)
 

Husse

Patek
Jinxa inte mina paket nu!
Uppriktigt sagt så är detta förjävligt!
Vet flera förtag här i Norrlands inland, läs glesbyggd, som har svårt att hålla produktionen i gån pga allt paketstrul.
Det har ju ingen betydelse om det rör sig om kabelstammar till snökanoner eller våra klockrelaterade prylar!
Händer allt oftare att underleverantörer skickar delar med egen servicebil. Alternativt skickar med grannfirmans anställda som råkar bo i rätt riktning!
Främjar inte lönsamheten direkt!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Uppriktigt sagt så är detta förjävligt!
Vet flera förtag här i Norrlands inland, läs glesbyggd, som har svårt att hålla produktionen i gån pga allt paketstrul.
Det har ju ingen betydelse om det rör sig om kabelstammar till snökanoner eller våra klockrelaterade prylar!
Händer allt oftare att underleverantörer skickar delar med egen servicebil. Alternativt skickar med grannfirmans anställda som råkar bo i rätt riktning!
Främjar inte lönsamheten direkt!
Hade varit bra om man hade haft möjlighet till att välja andra alternativ för varje köp man gör än att per automatik bli hänvisad till Postnord. Sverige är väldigt landsbygdsfientligt, vilket i sig är lustigt med ranke på hur mycket landsbygd vi faktiskt har :D
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Fler som väntar? Mitt paket kom till Arlanda den 3 juni och inga livstecken sedan dess. Sjukt irriterande när man betalar extra för snabb frakt från USA. Bara det inte skickas tillbaka med motivering "ej uthämtat", vilket hänt tidigare. Postnords kundtjänst kan som vanligt inte se något alls eftersom de byter försändelsenummer på paketet när det kommer till Sverige. Smart, verkligen.
 
Topp