• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Jag skickade en klocka i torsdags som de verka ha lyckats slarva bort trots rek. FortsÀttning följer!
Du kanske redan kĂ€nner till det men spĂ„rningen av REK-försĂ€ndelser uppdateras inte pĂ„ kundsidan av sĂ€kerhetsskĂ€l om du syftar pĂ„ att den inte verkar röra pĂ„ sig, dĂ€remot ska Postnord sjĂ€lva kunna gĂ„ in och spĂ„ra det i sitt interna system om problem skulle uppstĂ„. â˜ș
 
Du kanske redan kĂ€nner till det men spĂ„rningen av REK-försĂ€ndelser uppdateras inte pĂ„ kundsidan av sĂ€kerhetsskĂ€l om du syftar pĂ„ att den inte verkar röra pĂ„ sig, dĂ€remot ska Postnord sjĂ€lva kunna gĂ„ in och spĂ„ra det i sitt interna system om problem skulle uppstĂ„. â˜ș
FörlÄt jag skrev fel, det var vanligt spÄrbart som man ska kunna spÄra i appen.
 
FörlÄt jag skrev fel, det var vanligt spÄrbart som man ska kunna spÄra i appen.
Jag skulle nog inte vara allt för orolig Ă€n. De verkar ha rĂ€tt skapliga problem med spĂ„rningen pĂ„ senare tid och jag fick nyligen t.ex. en avisering om att mitt paket hade ankommit till ombudet trots att jag hĂ€mtade ut det nĂ€stan tvĂ„ veckor tidigare. 😂 Jag upplever Ă€ven att spĂ„rningen pĂ„ paket man skickar sjĂ€lv brister en del och det Ă€r inte helt ovanligt att den hoppar över stegen pĂ„ vĂ€gen för att helt plötsligt finnas hos mottagaren.
 
Pompompom, dubidooo, vĂ€nta pĂ„ en klocka man jagat i flera Ă„r Ă€r ju toppenkul, verkligen... ööööööööka! đŸ€Ź
FrÄn UK ska vÀl tillÀggas.
91F337E6-6307-407B-9B1E-C3C7BFDD5324.png
 
Man blir ju inte sĂ„ taggad av att lĂ€sa den hĂ€r trĂ„den dĂ„ mĂ„nga verkar ha vĂ€ntat bra jĂ€kla lĂ€nge 😱
Jag uppdaterar momssidan flera ggr om dagen đŸ€Ł
Nej man blir ju helt klart nedstĂ€md haha! Jag ringde Postnord och frĂ„gade hur lĂ„ng tid det kan ta. En glad tjej sa att det inte bör ta mer Ă€n nĂ„gon vecka men det tror jag nĂ€r jag ser det. 😄
 
2 av 2 av mina utlandsförsÀndelser har fel postnummer i Postnord-appen, men adress och ort Àr rÀtt i övrigt. Tror ni det stÀller till det och försenar leveransen?
Jag svarar mig sjÀlv :). Ett av försÀndelserna har kommit fram med det felaktiga postnumret Àven pÄ paketet. Det originala felaktiga postnumret var manuellt överkryssat och rÀtta ditskrivet sÄ jag antar att det tagit nÄgra extra dagar men fram kom det.
 
Fick svar frĂ„n royal mail att paketet lĂ€mnade UK den 19/1 men postnord har inte scannat in det Ă€n sĂ„ det Ă€r fortfarande i tullen enligt dom men enligt postnord har det inte lĂ€mnat UK, suck🙄
 
Schweiz - ARN: 3 dagar
Tullhantering: 3 veckor, Àn sÄ lÀnge.
8DDA4A0C-FBE7-4211-84B4-1ADBB52F71A3.png

Lite lÀngre tid, verkligen?

Haha, du fÄr nog rÀkna med att addera ett par dagar/veckor...

Min far skickade en julklapp "i tid" som han sjÀlv sa nÀr han lÀmnade in det i Zurich. IgÄr, den 4/2-21 kom den fram efter att ha legat och vilat hos tullen pÄ Arlanda i över 40 dagar :/ GÄr fanimej snabbare att bestÀlla skrÀp frÄn kina med bÄtleverans.

Har Àven haft vÀldigt lÄnga leveranstider ner till Schweiz. Vanligtvis gÄr dem under en vecka men nu fÄr man rÀkna med 3 veckor Ätminstone. Kunderna blir inte as glada om man sÀger sÄ...
 
Jippie, paketet har anlÀnt! Postnord kan nog inte belastas för det som hÀnder utanför Sverige men sÄ hÀr lÄng tid kan det ta att bestÀlla utanför EU.

1612547221709.png
 
Vad hĂ€nde hĂ€r dĂ„!? 😼
5EA7FB33-1E50-43B5-867C-2EFF6120465B.png

Jag har inte fĂ„tt nĂ„gon avi, den har inte dykt upp pĂ„ momssidan men Ă€ndĂ„ Ă€r den ”pĂ„ vĂ€g”???
 
Tillbaka
Topp