• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

3 är ju bäst, 2 näst bäst och 1 ska man inte acceptera.

Beror ju dock på om det är en ny vara eller ej.

Ja det är korrekt, jag tänkte ny vara eftersom det var handlare men det behöver det inte vara. Om det är begagnat åker man alltid på svensk moms ovanpå priset vilket gör att priserna på begagnat i praktiken gått upp 25% efter brexit.
Intressant att veta. Klockan är ny och från handlare. Han skulle se vad han kunde göra.
Tack för hjälpen!
 
Dagens uppdatering, exakt inget har hänt! 😄
Screenshot_20210211-193923_PostNord.jpg
Screenshot_20210211-193945_PostNord.jpg
 
Det här är, i alla fall delvis, lite relevant för den här tråden kanske... vet inte om det är någon tröst, men det är inte bara Sverige/Postnord som har problem...

[tl;dw] Covid-19 = kö i tullarna. Brexit = handla inte i Storbritannien, det blir enklast så. ;)
 
Jag fick min klocka idag.... De lämnade den obevakat i brevlådan ute på vischan...... Tog bara 41 dagar från att PostNord fick den till sig.
 
För dom som är sugna på Zuludiver/Watchgecko kan jag i alla fall meddela att det är sjukt bra service. Fick paket levererat till dörren med DHL Express två dagar efter beställning, och inget strul med tull eller moms.
 
Hur går det för dig @Staafen?

Beställde band till #owgmarch klockan från UK. Kom till Sverige dagen efter och strax därefter betalade jag moms + tullavgift. Nu har PostNord haft paketet i drygt 2 veckor och de har fortfarande inte släppt paketet.

Får köra DHL framöver.
 
Hur går det för dig @Staafen?

Beställde band till #owgmarch klockan från UK. Kom till Sverige dagen efter och strax därefter betalade jag moms + tullavgift. Nu har PostNord haft paketet i drygt 2 veckor och de har fortfarande inte släppt paketet.

Får köra DHL framöver.
Inget nytt, fortfarande fast i tullen. ☹
 
24 timmar på resande fot ifrån U.K.. och sen hos Tullen 32 dagar.. avgifterna betalda för 30 dagar sedan..Fortfarande inget paket.
Va fan gör Postnord..🤢👎
 
24 timmar på resande fot ifrån U.K.. och sen hos Tullen 32 dagar.. avgifterna betalda för 30 dagar sedan..Fortfarande inget paket.
Va fan gör Postnord..🤢👎
Ser med andra ord rätt mörkt ut för min del som inte ens fått möjligheten att betala momsen än efter snart två veckor hos PN från UK.
 
24 timmar på resande fot ifrån U.K.. och sen hos Tullen 32 dagar.. avgifterna betalda för 30 dagar sedan..Fortfarande inget paket.
Va fan gör Postnord..🤢👎

Nu blev jag deprimerad! Har betalat avgifterna och inväntar också paket... dock har jag endast väntat i 2 veckor, inget i jämförelse med dig :)

Pratade med PostNord där hen sa att försändelsen förbereds för transport till mig och att det skulle ta ca 5 arbetsdagar.

En jäkla förberedelse med andra ord!
 
Såg att det var någon annan i tråden som också beställt från Ukraina. Hur går det? Har väntat i tre veckor och inte ens fått betala moms.

Helt omöjligt att köpa utanför EU. Blir andra paketet, försök 2/2, som inte kommer fram.
 
Såg att det var någon annan i tråden som också beställt från Ukraina. Hur går det? Har väntat i tre veckor och inte ens fått betala moms.

Helt omöjligt att köpa utanför EU. Blir andra paketet, försök 2/2, som inte kommer fram.
Postnord är totalt värdelösa.väntar på rek brev som skickades i söndags..brevet har inte ens lämnat ombudet än.fastän det ska levereras omgående.. måste vara totalt kaos o skicka med Postnord..
 
Såg att det var någon annan i tråden som också beställt från Ukraina. Hur går det? Har väntat i tre veckor och inte ens fått betala moms.

Helt omöjligt att köpa utanför EU. Blir andra paketet, försök 2/2, som inte kommer fram.
För mig tog det en månad i transit från Ukraina. När jag väl betalat exportmomsen tog det bara några dagar.
 
Då har något gått fel igen. Paketet tog knappt en månad på sig att nå Sverige - beställde 5 januari - och sedan 28/1 upphör alla spår.
Jag beställde ett par klockarmband från Ukraina i juni. De gjordes för hand och trots pandemin nådde de Sverige i början av augusti. Då upphörde alla spår. Ringde till PostNord som bara bad mig vara tålmodig. Månaderna gick. Någon gång sent på hösten hade försändelsen returnerats till säljaren.
 
Då har något gått fel igen. Paketet tog knappt en månad på sig att nå Sverige - beställde 5 januari - och sedan 28/1 upphör alla spår.

Jag beställde ett par klockarmband från Ukraina i juni. De gjordes för hand och trots pandemin nådde de Sverige i början av augusti. Då upphörde alla spår. Ringde till PostNord som bara bad mig vara tålmodig. Månaderna gick. Någon gång sent på hösten hade försändelsen returnerats till säljaren.

Missat uppmaningen till importmomsinbetalningen?
 
Tillbaka
Topp