Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så kan det stå i en vecka och sedan dyker det upp hos ombudet. Konstigt att man inte får någon annan uppdatering däremellan.Har en klocka som ankom Sverige fredag den 1e, har sedan dess stått "Försändelsen har ankommit mottagarlandet." på Postnord.se
Väldigt frustrerande.
Man måste kunna bevisa värdet och har man skickat saker som är värda ner än maxbeloppet så får man inget alls!10 k lär han väl få då?
Väntar på paket från Italien. Efter fem dagar är det fortfarande inte spårbart.Skrattade högt irl Kraftigt trött dock så skyller på det.
Om ni klagar på postnord så antar jag att ni ej prövat Spaniens motsvarighet. Så fantastiskt jävla långsamma. Den 5:e dagen efter inlämning, lämnade paketet centralen och är på G till nästa stop
Därför man delar upp swishen om det ska skickas rek dvs 10k sen 1-5k extra eller vad klockan nu kan kosta tottiMan måste kunna bevisa värdet och har man skickat saker som är värda ner än maxbeloppet så får man inget alls!
Smart en!Därför man delar upp swishen om det ska skickas rek dvs 10k sen 1-5k extra eller vad klockan nu kan kosta totti
Ingen aning, tänker mig att man visar bilder på klockan och swishen så borde det lösa sig?Smart en!
Säker på att det är godkänt enligt postens regler?
Har tagot emot mycket värdeförsändelser och rek men blir det problem så ska sånt tas över telefon med postnord df har jag inte helt hubdra koll på hur det exakt är men måste man inte ha någon slags värderings grejsimojs med?
Postnord är lite småsluga så dom hade säkert krävt det ...
Nu har vi ju wish-kaoset...Dom är sjukt ojämna just nu. Vissa leveranser tar hur lång tid som helst medans andra går supersmidigt... kanske blir bättre snart när "Black Friday" leveranserna börjar bli klara...
Varför snåla om man skickar för över 10K? Så dyrt är det inte med värdepaket.Smart en!
Säker på att det är godkänt enligt postens regler?
Har tagot emot mycket värdeförsändelser och rek men blir det problem så ska sånt tas över telefon med postnord df har jag inte helt hubdra koll på hur det exakt är men måste man inte ha någon slags värderings grejsimojs med?
Postnord är lite småsluga så dom hade säkert krävt det ...
Yikes!Nu har vi ju wish-kaoset...
Har en reklamation att bolla med nu, enligt Postnord så kommer reklamationen av försändelsen att tildelas en handläggare om fyra till fem veckor.
Underbart.
Förstår mig inte på gemene man som tror att man "fyndar" när man köper kinesisk skit som man ändå inte använder.Nu har vi ju wish-kaoset...
Har en reklamation att bolla med nu, enligt Postnord så kommer reklamationen av försändelsen att tildelas en handläggare om fyra till fem veckor.
Underbart.
Blir nojig när jag läser i den här tråden. Väntar på en Big bang från Schweiz som levereras med postnord och nu har det gått 4 dagar sedan senaste tracking info uppdaterades. Får hoppas på det bästa
Skulle fan inte ens bli förvånad om den dök upp efter jul med tanke på hur sega dem är nuDen har ju fastnat i tullen givetvis. Ska bara på lite Anti-frihandelsavgifter så har du den lagom till Q2-18.
Den ligger sannolikt i en blöt postsäck utanför någon terminal på Arlanda, men du kan vara lugn det är mildare väder på ingångBlir nojig när jag läser i den här tråden. Väntar på en Big bang från Schweiz som levereras med postnord och nu har det gått 4 dagar sedan senaste tracking info uppdaterades. Får hoppas på det bästa
Jag hade en klocka under tullbehandling i 2 veckor i somras, fick maila dit och be dem snabba på, då släpptes den vidare samma eftermiddag.Blir nojig när jag läser i den här tråden. Väntar på en Big bang från Schweiz som levereras med postnord och nu har det gått 4 dagar sedan senaste tracking info uppdaterades. Får hoppas på det bästa
Sjukt att det ska ta så lång tid Ska testa maila dem om paketet inte dyker upp nästa vecka.Jag hade en klocka under tullbehandling i 2 veckor i somras, fick maila dit och be dem snabba på, då släpptes den vidare samma eftermiddag.
Minst 5 vardagars hantering inkl tull på inkommande paket verkar vara standard just nu, dvs tiden de håller paketet hos posten innan det distribueras vidare i Sverige. Detta gäller inkommande från utifrån EU.Tar tydligen fem arbetsdagar för Postnord att hantera ett paket på Arlanda...
Har de fysiska personer som sorterar paket eller vad är det frågan om?
Slump? Vem har direkt-epost till tullhanteringen? Lägg gärna ut adressen!Jag hade en klocka under tullbehandling i 2 veckor i somras, fick maila dit och be dem snabba på, då släpptes den vidare samma eftermiddag.
Minst 5 vardagars hantering inkl tull på inkommande paket verkar vara standard just nu, dvs tiden de håller paketet hos posten innan det distribueras vidare i Sverige. Detta gäller inkommande från utifrån EU.
Jag tror det är Wish som förstört hela postens import! Folk köper sin billiga kina skit, frakt från kina billigare än vad det kostar att skicka ett paket inom Sverige pga "internationella åtaganden".
Låter konstigt. USPS trackingnummer togs över av posten och var spårbart för mig hela vägen, i och för sig leverans hos ombud.Köpte mig en Spyderco. Följde leverans från USA. Till slut på svensk mark. Fick kvittens att den lämnats ut. Brevlådan tom. Paketet borta.
Ett USPS paket kan man spåra fram tills att man inte är hemma när det ska levereras, sen går det över till den svenska posten. Och går upp i rök. Otroligt nog ej längre spårbart. Hur är det ens möjligt?!
For runt till alla utlämningsställen som finns i närheten och frågade runt. Borta.
Höll på och strulade med Ebay för att få tillbaka pengar, lyckades starta fel reklamationsärende. Stängde det eftersom det blivit fel. Ridå. Gör inte det misstaget. Du blir kastad till vargarna...
Gjorde en deal med säljaren att köpa en till billigt. Jag betalar den, han skickar. Okej, inte vad jag tänkte mig från början, men inte mycket värre än om den köpts här från början.
Sen. Ett meddelande. Säljaren har fått den i retur eftersom ingen hämtat ut den. Världsklass!
Posten. Sveriges gemensamma mardröm.
Usps är vanliga posten i amerika så inte konstigt att dom saknar personal hör i sverige! HahahaLåter konstigt. USPS trackingnummer togs över av posten och var spårbart för mig hela vägen, i och för sig leverans hos ombud.
USPS saknar ju personal i Sverige, men jag antar att de anlitar vissa firmor för vissa tjänster.
Då och då byter vissa försändelser trackingnr.Köpte mig en Spyderco. Följde leverans från USA. Till slut på svensk mark. Fick kvittens att den lämnats ut. Brevlådan tom. Paketet borta.
Ett USPS paket kan man spåra fram tills att man inte är hemma när det ska levereras, sen går det över till den svenska posten. Och går upp i rök. Otroligt nog ej längre spårbart. Hur är det ens möjligt?!
For runt till alla utlämningsställen som finns i närheten och frågade runt. Borta.
Höll på och strulade med Ebay för att få tillbaka pengar, lyckades starta fel reklamationsärende. Stängde det eftersom det blivit fel. Ridå. Gör inte det misstaget. Du blir kastad till vargarna...
Gjorde en deal med säljaren att köpa en till billigt. Jag betalar den, han skickar. Okej, inte vad jag tänkte mig från början, men inte mycket värre än om den köpts här från början.
Sen. Ett meddelande. Säljaren har fått den i retur eftersom ingen hämtat ut den. Världsklass!
Posten. Sveriges gemensamma mardröm.
Bara ring postens växel och säg att du jobbar på ett visst kontor och be att bli kopplad dit hahaSlump? Vem har direkt-epost till tullhanteringen? Lägg gärna ut adressen!
Visst är det märkligt. För min del var det spårbart fram tills att det levererats, stod det. Fick det kvitterat med den trackingtjänst jag använde. Men det fanns ju inget i brevlådan. For bort till utlämningsstället och frågade efter det. Och vadå utlämnat? Till vem och var? Då visar det sig att Posten brukar sätta det som utlämnat, men om mottagaren inte kan ta emot det så övergår det då till ett svenskt nummer och ska aviseras till mig. Postavi i brevlådan alltså. Och den överföringen är inte längre spårbar. Det paket som man nyss visste var det var tappar man alltså helt kopplingen till. Genialt! Vänta på avin får man höra. En avi som aldrig kommer. Och ingen vet vilket av svenskt trackingnummer paketet har, så därmed är det i praktiken borta. Ridå.Låter konstigt. USPS trackingnummer togs över av posten och var spårbart för mig hela vägen, i och för sig leverans hos ombud.
USPS saknar ju personal i Sverige, men jag antar att de anlitar vissa firmor för vissa tjänster.
Der är ju så det borde vara naturligtvis, men när paketet "levererats" så gör de inte den kopplingen.Då och då byter vissa försändelser trackingnr.
Då är det bara att slå posten en pling och be om det svenska nummert genom att uppge det ursprungliga!