...och när jag höll på att leta efter min kniv så kom det en avi i brevlådan ändå. Blev först glad och tänkte att det kanske ordnar sig ändå. Men så blev jag skeptisk. 4kg angiven vikt. Och hade hanterats i Lübeck. WTF. Kniven hade ju varit (nästan) här. Åkte till utlämningstället igen. Paketet plockades fram. Nä, det där är ingen kniv. En inte alltför vågad gissning säger att det nog är en tavla. Inget jag beställt. Läste själv på adresslappen på paketet. Mitt förnamn och rätt gatuadress. Men fel efternamn och fel gatunummer. Hur är det ens möjligt? Avin klockrent till mig. Adresslappen på paketet klockrent till min granne. Tur att man är ärlig och posthanteringsgubben är nitisk.Köpte mig en Spyderco. Följde leverans från USA. Till slut på svensk mark. Fick kvittens att den lämnats ut. Brevlådan tom. Paketet borta.
Ett USPS paket kan man spåra fram tills att man inte är hemma när det ska levereras, sen går det över till den svenska posten. Och går upp i rök. Otroligt nog ej längre spårbart. Hur är det ens möjligt?!
For runt till alla utlämningsställen som finns i närheten och frågade runt. Borta.
Höll på och strulade med Ebay för att få tillbaka pengar, lyckades starta fel reklamationsärende. Stängde det eftersom det blivit fel. Ridå. Gör inte det misstaget. Du blir kastad till vargarna...
Gjorde en deal med säljaren att köpa en till billigt. Jag betalar den, han skickar. Okej, inte vad jag tänkte mig från början, men inte mycket värre än om den köpts här från början.
Sen. Ett meddelande. Säljaren har fått den i retur eftersom ingen hämtat ut den. Världsklass!
Posten. Sveriges gemensamma mardröm.
Nä, förtroendet är i botten för deras verksamhet.