• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Priser på väg ner?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
var 83500Kr för en sub date och 90800kr för en gmt 126710 iaf.
Nu är date suben uppe i 96600kr. Upp nästan 16%. Tittade på några andra modeller som hade gått upp ännu mer om jag kommer ihåg dom gamla priserna rätt. Ska bli intressant att se hur det påverker prisläget för pre-owned. Jag tänker inte börja spekulera (öppet i alla fall) :)

Det kan ju vara så att Rolex släpper till lite nu när de gjort en ordentlig höjning? Dvs att man faktiskt kanske kan köpa en Rolex i stål från AD haha!
Jag hoppas på det, men jag tror inte det. Om Rolex hade velat släppa på kranen så hade dom nog gjort det för något år sedan.

Jag hoppas på det, men jag tror inte det. Om Rolex hade velat släppa på kranen så hade dom nog gjort det för något år sedan.
Det kan ju vara så att de hållit igen för att skapa en ännu större efterfrågan och högre begpriser. På så vis blir deras jättehöjning inte så kännbar, och nu när det är gjort kan de släppa på bromsen. Bara en tanke!

Det kan ju vara så att de hållit igen för att skapa en ännu större efterfrågan och högre begpriser. På så vis blir deras jättehöjning inte så kännbar, och nu när det är gjort kan de släppa på bromsen. Bara en tanke!
Kan vara så, vad vet jag. Personligen hoppas jag (med flera) att du har rätt. Jag håller dock inte andan i väntan på mer sportstål i butikerna.

Konstaterar att Datejust 36 med vitguldsring gått från ca 80 till ca 90k. 92k för jubilee.
Rätt saftigt där med.

Sant! Frågan är ju om begpriserna höjs ytterligare nu.
De lär gå upp, men det brukar finnas en eftersläpning. Min teori är att vissa köpare tittar mot begagnat när priserna på nytt går upp och då skruvas ju priserna upp. I fallet Rolex är det ju inte så enkelt att bara köpa nytt till att börja med så kanske går det snabbare än det gjorde efter att Omega gjorde sina större höjningar för något år sedan.

De lär gå upp, men det brukar finnas en eftersläpning. Min teori är att vissa köpare tittar mot begagnat när priserna på nytt går upp och då skruvas ju priserna upp. I fallet Rolex är det ju inte så enkelt att bara köpa nytt till att börja med så kanske går det snabbare än det gjorde efter att Omega gjorde sina större höjningar för något år sedan.
Sant! Om nu inte Rolex vrider upp tillverkningen vilket jag tror.

Noterade att Tudor också gjort en höjning. Senast jag tittade låg pelagos på ca 40’ och nu listar den strax över 45’

Ja jävlar, 415900 kr. Det är nog förbi gränsen där jag känner att jag bär den med gott samvete.

181214-WRUW.jpg

Gillar din teori skarpt, bara hoppas den stämmer... :D

När ni säger att Rolex kanske släpper på kranen, är det så att Rolex inte producerar tillräckligt eller håller ad på klockorna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp