• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Priser på väg ner?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@ANALOGUE tror du fortfarande priserna går ner?

2019
469D179F-E5DC-4B5B-A698-2B62C3CBC61A.png
D27BEC9E-F358-4624-B257-66A3DB206C22.png

2020
AC90D5EB-9481-44A1-9DFA-F694D1F8D23A.png
5BA738DC-3C6E-451B-9509-8E5DCDEBF9EC.png

Kan inte helt tolka dig men antar du vill visa att jag har haft fel.

Men då får du gärna läsa det jag skrivit.

No offence men det mesta jag sagt tror ska hända har faktiskt redan hänt...

Jag har sagt att begmarknaden långsiktigt i en effektiv marknad ej kan vara långt över list. Jag sade att det i min värld måste korrigeras, genom prisfall på beg och/eller höjda listpriser, samt att jag trodde att primära drivaren skulle vara fallande begpriser. Nu ligger ju flera av de hajpade stålrolexarna betydligt närmare list på grund av sänkta begpriser och höjda listpriser.

5711 har de facto backat mer än 20% under hösten och moderna stålrolex har backat i vissa fall lite och andra fall en hel del.

Jag har aldrig sagt att en Batgirl ska kosta 70, men att 170+ var helt fel. Det var uppenbarligen helt fel. Jag sade aldrig att en 5711 skulle kosta 100, men att 750 var helt fel. Det var uppenbarligen helt fel.

Sedan kan man vifta bort det genom att det "inte backat så mkt", "C24 ligger fortfarande högt", etc men all hård fakta är att begpriserna fallit. Vissa priser är fortfarande högre än jag trodde de skulle vara nu men ingen har mig veterligen gått upp när jag sade ner.

Eller menar du att jag haft fel och priserna på begmarknaden stigit under hösten?

Jag tror att efterfrågan kommer att sjunka och möta utbudet inom kort. Det börjar vara stora pengar för att köpa nytt och med ett mindre glapp så försvinner också den konstgjorda efterfrågan med de som bara köar för att tjäna pengar. Snyggt skött av Rolex som nu kommer att äta upp stora delar av gråmarknaden.

Positivt för de som äger då begpriset äntligen får lite mer substans. :)

Jag tror att efterfrågan kommer att sjunka och möta utbudet inom kort. Det börjar vara stora pengar för att köpa nytt och med ett mindre glapp så försvinner också den konstgjorda efterfrågan med de som bara köar för att tjäna pengar. Snyggt skött av Rolex som nu kommer att äta upp stora delar av gråmarknaden.

Reagerade på detta ”Positivt för de som äger då begpriset äntligen får lite mer substans.”
Skulle du kunna motivera detta?

Ja, jag tror ju att det långsiktigt är dåligt för ett så känt märke att det inte går att köpa deras produkter i butik.

Det kommer en till höjning under 2020. Prishöjning 1 januari var en extraordinär insats för att nå snabb balans mellan ny och beg priser.
Efter sommaren kommer en till höjning. Dock inte lika kraftig utan i nivå med den årliga på runt 5%.

Det kommer en till höjning under 2020. Prishöjning 1 januari var en extraordinär insats för att nå snabb balans mellan ny och beg priser.
Efter sommaren kommer en till höjning. Dock inte lika kraftig utan i nivå med den årliga på runt 5%.
Är det säkert och bekräftat?
Måste vara kul att äga Rolex (bolaget)... :)
Låter ju dock onödigt krångligt att inte bara höja hela summan direkt....?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp