Kan inte helt tolka dig men antar du vill visa att jag har haft fel.
Men då får du gärna läsa det jag skrivit.
No offence men det mesta jag sagt tror ska hända har faktiskt redan hänt...
Jag har sagt att begmarknaden långsiktigt i en effektiv marknad ej kan vara långt över list. Jag sade att det i min värld måste korrigeras, genom prisfall på beg och/eller höjda listpriser, samt att jag trodde att primära drivaren skulle vara fallande begpriser. Nu ligger ju flera av de hajpade stålrolexarna betydligt närmare list på grund av sänkta begpriser och höjda listpriser.
5711 har de facto backat mer än 20% under hösten och moderna stålrolex har backat i vissa fall lite och andra fall en hel del.
Jag har aldrig sagt att en Batgirl ska kosta 70, men att 170+ var helt fel. Det var uppenbarligen helt fel. Jag sade aldrig att en 5711 skulle kosta 100, men att 750 var helt fel. Det var uppenbarligen helt fel.
Sedan kan man vifta bort det genom att det "inte backat så mkt", "C24 ligger fortfarande högt", etc men all hård fakta är att begpriserna fallit. Vissa priser är fortfarande högre än jag trodde de skulle vara nu men ingen har mig veterligen gått upp när jag sade ner.
Eller menar du att jag haft fel och priserna på begmarknaden stigit under hösten?