De sitter väl i hermetiskt tillslutna bunkrar vid varsina isolerade skrivbord och monterar klockorna?Helt tills det drabbar Schweiz och klockindustrin tvingas ta två månader ledigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De sitter väl i hermetiskt tillslutna bunkrar vid varsina isolerade skrivbord och monterar klockorna?Helt tills det drabbar Schweiz och klockindustrin tvingas ta två månader ledigt
Lär knappast vara klockor folk investerar säkert i när det dalar.Hur mycket tror ni att veckans börsras (och om det fortsätter) kommer påverka prisbilden på rolex?
kommer folk hålla i slantarna så att prisbilden går ner eller kommer man se en klocka som en ”alternativ” placering där man åtminstone har kvar en fysisk vara vid ett ras?
personligen lutar jag nog åt det senare. Vad tror ni andra?
Lär knappast vara klockor folk investerar säkert i när det dalar.
Tror du seriöst på att Rolex ska stiga när börsen rasar?Hur mycket tror ni att veckans börsras (och om det fortsätter) kommer påverka prisbilden på rolex?
kommer folk hålla i slantarna så att prisbilden går ner eller kommer man se en klocka som en ”alternativ” placering där man åtminstone har kvar en fysisk vara vid ett ras?
Men ursäkta. Tror du folk gör "roliga investeringar" när dem ser sin pension, semester och nya bilen går upp i rök? Vad som är roligt är rätt långt ned på priolistan när du blöder... Men som sagt tvivlar jag på att folk blöder så illa än...nej inte som en säker investering utan snarare som en roligare investering än aktier. Jag menar försvinner värdet har man iallafall klockan kvar
När skiten kommer vill man ha en automatkarbin, sprängämnen och en jävla massa mat på lager. En Rolex kommer inte ens att vara värd en veckas torrfoder.nej inte som en säker investering utan snarare som en roligare investering än aktier. Jag menar försvinner värdet har man iallafall klockan kvar
Ska man ha en automatkarbin när börsen faller?När skiten kommer vill man ha en automatkarbin, sprängämnen och en jävla massa mat på lager. En Rolex kommer inte ens att vara värd en veckas torrfoder.
Svar ja. Faller den riktigt mycket kan det vara en mycket bättre investering än en stålklocka.Ska man ha en automatkarbin när börsen faller?
Svar ja. Faller den riktigt mycket kan det vara en mycket bättre investering än en stålklocka.Ska man ha en automatkarbin när börsen faller?
Låter som att världen är på väg att gå under i den här tråden :/
Ja jäklar vad priset stack iväg på kalasjnikov när IT-bubblan sprack och än värre vid krashen på 90-talet.Svar ja. Faller den riktigt mycket kan det vara en mycket bättre investering än en stålklocka.
Du har aldrig varit utanför europa när saker går fel förstår jag. Känns det safe bakom skärmen med en Rolex?Ja jäklar vad priset stack iväg på kalasjnikov när IT-bubblan sprack och än värre vid krashen på 90-talet.
Fast vi bor väl i Sverige väl? Jag sitter inte inloggad från Somalia iaf.Du har aldrig varit utanför europa när saker går fel förstår jag. Känns det safe bakom skärmen med en Rolex?
Kan även vara aktuellt i den här trådenSka man ha en automatkarbin när börsen faller?
Asså, börser kraschar. Sydostasien 97, Argentina....hela tiden. Har likväl aldrig känt behovet av en AK i det civila livet. Rolex eller ej verkar våra erfarenheter skilja sig åt.Du har aldrig varit utanför europa när saker går fel förstår jag. Känns det safe bakom skärmen med en Rolex?
Haha, ja just det! Så var det!De sitter väl i hermetiskt tillslutna bunkrar vid varsina isolerade skrivbord och monterar klockorna?
Om personen i fråga har pengar både på börsen och i klockor vore det kloka att frigöra kapital (sälja klockor) för att kunna köpa aktier i dessa tider. Ingen vet om det rasar i dagar/veckor/månader men säkerligen kommer denna nedgång vara ett bra tillfälle att utöka sitt aktieägande långsiktigt. Är det oron och rädslan för tillgångarnas värde tror jag snarare man säljer allt och sitter med pengar på banken.Hur mycket tror ni att veckans börsras (och om det fortsätter) kommer påverka prisbilden på rolex?
När skiten kommer vill man ha en automatkarbin, sprängämnen och en jävla massa mat på lager. En Rolex kommer inte ens att vara värd en veckas torrfoder.
Går såklart inte att veta och hänger helt på Corona. Kan utlösas en global lågkonjunktur men om världen lyckas begränsa spridningen som i Singapore är vi nog snart på g upp.Ned lite till idag med.
Ner med 7% pa en manad i Sverige 9% i USA,sa ar det verkligen nagot forespar en rejal nedgang med 30-40% eller bara en justering da det anda ar upp 8-9% senaste aret?
Jag ser detta som rea, nu kan man investera mera på börsen. Man kanske inte behöver ha fler klockor nu utan man kan ”nöja” sig med en och kanske sälja de andra. Även om klockpriserna går ner med börsen kommer dem också gå upp med börsen, så över tid kommer det jämna ut sig. Börsklimatet vi haft de senaste åren är ju ohållbart och man visste att förr lr senare kommer det att vända. Paniken bland folk är ju att det går fortare ner än upp. Men sitt lugnt i båten så kommer det att vända och klockor blir ännu dyrareNed lite till idag med.
Ner med 7% pa en manad i Sverige 9% i USA,sa ar det verkligen nagot forespar en rejal nedgang med 30-40% eller bara en justering da det anda ar upp 8-9% senaste aret?
Jag ser detta som mellandagsrea. Man köper det man verkligen vill ha men inser snart att det blev mer reaJag ser detta som rea, nu kan man investera mera på börsen. Man kanske inte behöver ha fler klockor nu utan man kan ”nöja” sig med en och kanske sälja de andra. Även om klockpriserna går ner med börsen kommer dem också gå upp med börsen, så över tid kommer det jämna ut sig. Börsklimatet vi haft de senaste åren är ju ohållbart och man visste att förr lr senare kommer det att vända. Paniken bland folk är ju att det går fortare ner än upp. Men sitt lugnt i båten så kommer det att vända och klockor blir ännu dyrare
Jag ser detta som rea, nu kan man investera mera på börsen. Man kanske inte behöver ha fler klockor nu utan man kan ”nöja” sig med en och kanske sälja de andra. Även om klockpriserna går ner med börsen kommer dem också gå upp med börsen, så över tid kommer det jämna ut sig. Börsklimatet vi haft de senaste åren är ju ohållbart och man visste att förr lr senare kommer det att vända. Paniken bland folk är ju att det går fortare ner än upp. Men sitt lugnt i båten så kommer det att vända och klockor blir ännu dyrare
Problemet är väl snarare vad nuvarande reaktion kan trigga. Hälften av alla pengar på US börserna kommer från indexfonder. Typiskt folks pensioner... När folk börjar få panik för att börsen fallti för mycket och känner pensionen är i fara är det just indexfondspengarna som försvinner I första hand med ytterliggare börsfall som resultat. Det är nog största risken just nu imho. Se på It kraschen, övervärderade it aktier skapade initialfallet.Formodligen ar det sa att om 2 ar ar detta med Corona bortglomt.
Men Rea pa bprsen vetefan....det ar ju anda 8-9% dyrare nu and det var for ett ar sedan.....Sitta lugnt och somna om ar nog det basta man kan gora som investerare under 12siffror pa kontot.