MortenNess
Basic
Allt detta blir ju självklart bara spekulation, men visar det sig däremot att klockor sjunker mindre i värde än aktier kan det bli tvärtom....
Just saying
Just saying
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du menar att börsen rasar, guldet rasar, dollarn rasar. Då ökar klockor? Ja det känns troligtAllt detta blir ju självklart bara spekulation, men visar det sig däremot att klockor sjunker mindre i värde än aktier kan det bli tvärtom....
Just saying
Logiskt. Hoppas du får den såld utan allt för mycket blodförlust!Jag tillhör en av flera som nyligen lagt ut en nyare Rolex i stål till försäljning för en bra bit under vad dom kostade för enbart några veckor sedan.
Det är naturligtvis riktigt tråkigt att sälja något man håller kärt och som är ett stort intresse i livet.
Min enkla motivering är att jag tyvärr tror att detta Corona-virus och dess påverkan på världen och vår ekonomi kommer bli stor, kanske större än vad många kan föreställa sig.
Då vill jag hellre ha lite extra pengar på banken än på handleden.
BItcoin rasar inte, guld rasar inte, fastigheter har inte rasat.Du menar att börsen rasar, guldet rasar, dollarn rasar. Då ökar klockor? Ja det känns troligt
BItcoin rasar inte, guld rasar inte, fastigheter har inte rasat.
Dollaren rasar absolut inte.
Men som sagt; jag säger att allt jag och andra spår här är spekulationer.
Jag sa hellre inte att klockor skulle öka: jag sa sjunker mindre i värde.
Jo, det låter nog vettigt.Ovan nämnda tror jag är troligare placeringar än att försvara sin klockkonsumtion. Ur ett finansiellt perspektiv.
Nix, bara de som varit drivande i att vissa hypade modeller har handlats för nästan 100% över list. Tror att entusiaster nu precis som då handlar för någonstans 20-50% under list beroende på skick och modell.Jo, det låter nog vettigt.
Förutsätter vi då att de flesta klockägare är spekulanter mer än entusiaster?
Tack för din omtanke!Logiskt. Hoppas du får den såld utan allt för mycket blodförlust!
Tiden får utvisa om min eller din kommentar åldras bäst. Jag är varken orolig för företaget eller de som agerar kring dess omnejd. Staten går in och sponsrar våra löner med en avsevärd procentsats (enligt stödpaketet) mot att vi stannar hemma, detta för att dra ut på smittspridningen. Produktionen och mitt utvecklingsteamet tar en paus. Just det; en paus. Samhället kommer sannerligen ta viss stryk. Men återhämtar sig. Har man pengaproblem under denna paus har man gjort något fel. Väldigt fel.Det är tyvärr inte alls allt.
Du har sökt efter information på fel ställen.SD, Sea Dweller?? Eller är jag inne på politiksnack.se
Snarare är det väl så att svetsarn med anhang inte prioriterar människoliv och går sin egen väg gentemot andra länder i Europa. Ladorna är sen länge tomma så de hoppas väl att majoriteten av pensionärerna ska trilla av pin då de bara är en ekonomisk belastning...
Det som blir spännande (inte på ett positivt sätt) är hur länge denna "lockdown" kommer att pågå. Håller det bara i sig et par månader så går det nog bra för de flesta, men drar det ut över sommaren och in i hösten ser det tyvärr nattsvart ut för många företag. och deras anställda.Kan meddela att jag pratade med en AD för någon dag sedan och de sa att antalet besökare i butiken nu var 10% av vad den brukar vara. Folk undviker aktivt att ta sig dit för att exempelvis hämta en nyservad klocka. Många butiker kommer lida hårt av nuläget, slaget mot tillverkarna kan nog bli fördröjt.
Vi vet även att både Rolex och Patek tidigare dröjt med prisökningar under lågkonjunkturer och aktivt gått ut med att ADs tillåts/uppmuntras erbjuda rabatter för att öka volymen. Rent logiskt borde andrahandsmarknaden följa samma mönster, alltså med avstannande prisnivåer.
Skönt ändå att du vet hur priserna kommer att utvecklasPriserna kommer gå ner ett tag och det är ju bara att kika på alla annonser som kommit ut nu som fortfarande hoppas sälja Rolex stål över list i sista sekunden. Blir några tuffa år nu tyvärr.
Det är nog ovanligt hög andel osålt, men de hade höga utrop. Inte alls som på kvaliten.https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3702?p=2
Var en Rolex Datejust auktion på Kaplans idag.
Har inte så bra koll på prisbilden men var väl inte som att allt gick billigt direkt?
Däremot intressant att 36% av objekten blev osålda. Måste vara väldigt ovanligt med så stor andel osålt.
Skönt ändå att du vet hur priserna kommer att utvecklas
Skönt ändå att du vet hur priserna kommer att utvecklas
Att påstå att det "Blir några tuffa år nu tyvärr" tycker jag känns rätt coolt att veta iafTror inte man behöver vara ett orakel för att se en sådan utveckling den närmaste tiden.
Det som blir spännande (inte på ett positivt sätt) är hur länge denna "lockdown" kommer att pågå. Håller det bara i sig et par månader så går det nog bra för de flesta, men drar det ut över sommaren och in i hösten ser det tyvärr nattsvart ut för många företag. och deras anställda.
Jobbar själv hos en tillverkare (inte klockor) med export över hela världen och vi ser till Asien som först drabbades av corona för info om hur länge det skulle kunna pågå här i Europa och USA.
Att påstå att det "Blir några tuffa år nu tyvärr" tycker jag känns rätt coolt att veta iaf
Har varken sagt att vi reser oss snabbt eller att det är lugnt.Finns det nåt som inte tyder på det? Jag har vänner som satsat hela sin ekonomi i branscher som dött på ett par veckor men du tänker att det är lugnt? Att vi reser oss snabbt? Fan vad jag önskar att du har rätt.
Ingen vet. Det är det enda man kan vara säker på.Finns det nåt som inte tyder på det? Jag har vänner som satsat hela sin ekonomi i branscher som dött på ett par veckor men du tänker att det är lugnt? Att vi reser oss snabbt? Fan vad jag önskar att du har rätt.
Har varken sagt att vi reser oss snabbt eller att det är lugnt.
Det jag tycker är fantastiskt är hon han vet att priserna kommer att gå ner och att det blir ett par tuffa år.
Har du sett hur priserna utvecklats de senaste 20 åren?
Har inte uttryckt min åsikt om framtiden så jag vet ej vem du syftar påjag tycker att det är coolt att hon han inte är övertygad om att det blir tuffa år efter en global finans krasch. Det ger hopp!
Har inte uttryckt min åsikt om framtiden så jag vet ej vem du syftar på