• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Priser på väg ner?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tror många önskar sig en krasch för egen vinnings skull. 30k på en klocka eller 30 miljoner på börsen. Same shit, different game. Människans girighet är gränslös.

Jag vet att detta spårade ur. Sorry for det :)
Nä nu tycker jag du resonerar på ett irrationellt sett...
Man kan hoppas på prisfall utan depression (och blir det depression snackar vi inga 30k på en klocka för 150-200). Man kan även ta ett tillfälle att köpa billigt när världen har panik, utan att vilja någon illa. Det är knappast bättre för en person i nöd att man avstår att köpa från denne i sympati...
Säker han som erbjuder nya Pepsi för 120k till polaren. :D:D:D:D
Pepsin jag nämnde är knappast fake. Men personen som fick erbjudandet har gått om kontakter i klockvärlden, så det betyder ju inte att nästa Pepsi på blocket kommer kosta 120. Men det är iofs en mer rimlig prisnivå så vi får se... Om Coronahysterin håller i sig lite tror jag kanske man kommer värdera om klockor även mer långsiktigt. Men vi får ju se vad som händer :)

Rea: https://www.blocket.se/annons/jonkoping/rolex_daytona_116500ln__17/88804728
upload_2020-3-21_12-2-23.png

I dont know Rick...

Pepsin jag nämnde är knappast fake. Men personen som fick erbjudandet har gått om kontakter i klockvärlden, så det betyder ju inte att nästa Pepsi på blocket kommer kosta 120. Men det är iofs en mer rimlig prisnivå så vi får se... Om Coronahysterin håller i sig lite tror jag kanske man kommer värdera om klockor även mer långsiktigt. Men vi får ju se vad som händer :)
Vad bra! Vill du dela med dig om skicket på klockan också? 120k helt ny med 15k vinst eller 120k välanvänd med repor, stor skillnad.

Vad tror du själv? Brukar dom ligga så lågt - nej exakt.
För mindre än två år sedan tipsade jag om en 116710BLNR, där priset var 82 900: -. För mindre än tre år sedan gick dessa att köpa för under 80 000: -. För mindre än fyra år sedan gick dessa att köpa för mindre än 70 000: -.

Vi står inför en pandemi med börsras, arbetslöshet och osäkerhet kring allt, något som j*vligt snabbt har lett till att våra svenska AD bevisligen har klippt oändliga kölistor och nu kan man köpa en pedistalsub utan kötid. Utifrån det känns det mer än rimligt, även om prisbilden fortfarande känns hög.

Jag börjar:

Rolex GMT 116710BLNR uttagen sent 2017. Kommer som full-set till priset 82.900:-. Sett till historiken av referensen har den sålts dyrare och ligger ute för skyhöga priser på Chrono24. Detta i kombination med många köpesannonser på Klocksnack.

2880_001_front.jpg

http://www.uretvintage.se/rolex-gmt-master-ii-pv-311121.html

81.900:-

För mindre än två år sedan tipsade jag om en 116710BLNR, där priset var 82 900: -. För mindre än tre år sedan gick dessa att köpa för under 80 000: -. För mindre än fyra år sedan gick dessa att köpa för mindre än 70 000: -.

Vi står inför en pandemi med börsras, arbetslöshet och osäkerhet kring allt, något som j*vligt snabbt har lett till att våra svenska AD bevisligen har klippt oändliga kölistor och nu kan man köpa en pedistalsub utan kötid. Utifrån det känns det mer än rimligt, även om prisbilden fortfarande känns hög.
Fast så fort går det inte ner

Fast så fort går det inte ner
Om hypen släpper och priser börjar gå ner så finns inget investeringsvärde kvar i klockor och den bubbla som byggts upp spricker. I grunden har ju klockor samma investeringsvärde som ovanligt frosttåliga tulpanlökar, varken mer eller mindre. Detta verkar nu bli tydligt för flertalet handlare som står inför valet att försöka pysa bubblan genom att sakta sälja ut sitt lager eller dumpa ut allt för att hinna innan alla andra gör det. Väldigt mycket av efterfrågan som funnits har ju gått till lager hos spekulerande handlare. När priserna börjar röra sig neråt på allvar kommer allt fler att tvingas dumpa ut för att slippa sitta på svarte Petter och då kan det gå undan. Klockor är på väg att återgå till en entusiastpryl och statussymbol, i alla fall till nästa högkonjunktur.

Så kölistorna är verkligen väck nu? Är det i stort sett bara att kila in och köpa en GMT/Sub?

Men verkar korta? Folk får ju klockor på någon månad. Eller tror du dessa ljuger för att pressa ned priserna...?
Finns naturligtvis de som tackar nej nu när ADn ringer men det är fortfarande ett bra tryck på klockorna som är kö på. Det tar nog lite längre tid innan ADs skickat ut så många klockor som skulle göra att det bara är att gå in och köpa de populäraste modellerna. Kanske hamnar vi där...men det tar nog ett tag.

Så kölistorna är verkligen väck nu? Är det i stort sett bara att kila in och köpa en GMT/Sub?
Det kan jag inte svara på, däremot är det flera användare här som berättar om samtal från AD gällande heta modeller och kapade kölistor.

Något som också tyder på en svalare marknad är att många (typ alla?) verkar ha tackat nej, märkligt nog.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp