Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, det kommer nog hagla erbjudanden. Men det är väl bättre att du tar en ny direkt från AD:s fönster.Är det för tidigt att lägga ut en köpesannons på en 116500 för list?
Är du inte klok? Till list?Är det för tidigt att lägga ut en köpesannons på en 116500 för list?
List så har de allra flesta gjort sig 30% iom priset idag är 150 något.Är det för tidigt att lägga ut en köpesannons på en 116500 för list?
Just det, låg på 112 innan?List så har de allra flesta gjort sig 30% iom priset idag är 150 något.
Marginellt mer.Just det, låg på 112 innan?
typ 110 till 120 till 150 "isch" om jag inte minns fel?Just det, låg på 112 innan?
Nu var ju inte trådstarten specifik i frågeställningen även om resten av tråden lett till att i princip endast avhandla Rolex. Är det någon som har lite mer generella gissningar för hela branschen?
Allt som har spekulation i sig faller. Nautilus, Royal Oak, sportrollar mm. Mycket vintage as well. Iaf sånt som inte är extraordinärt.Nu var ju inte trådstarten specifik i frågeställningen även om resten av tråden lett till att i princip endast avhandla Rolex. Är det någon som har lite mer generella gissningar för hela branschen?
Känns som Rolex har hajpats så mycket att fallet där blir extra stort och anmärkningsvärt. Att det går att pruta 15-20% istället för 5-10% på en Omega eller Tag skapar ju ingen jätteförändring liksom...Nu var ju inte trådstarten specifik i frågeställningen även om resten av tråden lett till att i princip endast avhandla Rolex. Är det någon som har lite mer generella gissningar för hela branschen?
Allt som har spekulation i sig faller. Nautilus, Royal Oak, sportrollar mm. Mycket vintage as well. Iaf sånt som inte är extraordinärt.
Annars är nog marknaden bara trög just nu. Få köpare överlag.
Spelar väl ingen roll om de kostar över list eller ej, har de gått upp väldigt mycket på sistone ligger de helt klart i riskzonen.Vilka royal oaks menar du?
Bara 15202 och 15407 (ink r) som handlas över list?
PP: Hold my beer...Känns som Rolex har hajpats så mycket att fallet där blir extra stort och anmärkningsvärt. Att det går att pruta 15-20% istället för 5-10% på en Omega eller Tag skapar ju ingen jätteförändring liksom...
Tänker att listpriserna kommer vara kvar, men prutmöjligheterna öka. På Seiko, Citizen m.m ger ju även stora procentuella skillnader ganska små skillnader i pengar. Relativt Rolex, PP, AP etc alltså.
Spelar väl ingen roll om de kostar över list eller ej, har de gått upp väldigt mycket på sistone ligger de helt klart i riskzonen.
Varför? Spekulation sker på begagnatmarknaden med?Nu skrev han ”allt som har spekulation i sig”. Känns dumt att spekulera i klockor som säljs för mindre än retail-pris.
Varför? Spekulation sker på begagnatmarknaden med?
Allt som har spekulation i sig. Luften går ur as we speak.Vilka royal oaks menar du?
Bara 15202 och 15407 (ink r) som handlas över list?
Största delen av utbudet på internet är trots allt begagnade klockor, så tror det är högst relevant.Mjo, men det kändes som ett långskott ärligt talat. Men det beror på att jag tror den stora massan av spek-köpare inte handlar på begmarknaden utan köpte Rollar som de krängde på beg. Men jag kan ha fel, såklart.
Var kan man köpa Cartier till 49% rabatt undrar man då?Rolex anpassar tillgången när efterfrågan sjunker, Cartier dumpar pris och Omega lanserar helt otippat en limited edition...
Rolex anpassar tillgången när efterfrågan sjunker, Cartier dumpar pris och Omega lanserar helt otippat en limited edition...
Det var samlingssida för begagnade klockor som hade någon enstaka Cartier på rea. Hittade ingen med så hög rabatt när jag kollade.Var kan man köpa Cartier till 49% rabatt undrar man då?
Troligen från tillverkare till återförsäljare iom att de skriver Richemont men vafan vet jag. Bryr mig skapligt lite om nya Cartier och skulle inte köpa även om jag fick dem till 20% av listVar kan man köpa Cartier till 49% rabatt undrar man då?
Har man utrymmet i ekonomin och gillar sina klockor så är det bara att stänga av och bära. Samma sak som med aktier, fonder osv men där har man ju inte glädje av pengarna på samma sätt.
Tack, tack.Det var samlingssida för begagnade klockor som hade någon enstaka Cartier på rea. Hittade ingen med så hög rabatt när jag kollade.
To each their own.Troligen från tillverkare till återförsäljare iom att de skriver Richemont men vafan vet jag. Bryr mig skapligt lite om nya Cartier och skulle inte köpa även om jag fick dem till 20% av list
Har fingret på avtryckaren. En svart 116500 för ett vrakpris hade inte varit fel. Eller en snuskigt fin rödsub.Stänga av??? Det är nu vi investerar. Sover du eller?
Det gick en riktigt fin rödsub här för några år sedan, synd att du missade den.Har fingret på avtryckaren. En svart 116500 för ett vrakpris hade inte varit fel. Eller en snuskigt fin rödsub.