Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var inte där för att kolla på Rolexklockor.Vet inte, den hade vit tavla
Synd är sugen på en
Ingen av de lättflippade men förra gången jag var där inne så hade de 1 (en) Datejust inne så något händer. Vänta en månad så lär där vara ännu mer att välja påAlltså ingen poplär modell inne öht?
TrollStål Sky-Dweller?
Rolex höjde Sverige mer än de flesta andra länder senast. Mao tog de höjd för en än sämre krona. Därför är det tveksamt att det ska komma en höjning av den anledningen. Kronan har inte rasat vidare än så länge.Nagot som jag tror kommer ar en prishojning i Sverige&Norge lagom till halvarsskiftet.
Den synnerligen usla utvecklingen av bade SEK och sarskillt NOK den senaste manaden vs USD CHF gor att det nu aterigen ar vettigt att handla i dessa lander jmft med EU/USA
Kan man dessutom fa TaxFree blir det riktigt billigt.
Att SEK skulle vanda uppat ar det nog ingen som tror pa,inte ens Fru Andresson....
Rolex höjde Sverige mer än de flesta andra länder senast. Mao tog de höjd för en än sämre krona. Därför är det tveksamt att det ska komma en höjning av den anledningen. Kronan har inte rasat vidare än så länge.
Huh? De höjde mer i Sverige än övriga världen. Dvs de tog höjd för en försvagad krona. Det är bara du räknar på det och ser om rollar är billigare i Sverige än i övriga världen.Inte rasat vidare?
Minus 10% mot USD sedan 1/1/20 [da 9.35 idag 10.35]
EUR da 10.53 idag 11.08
CHF da 9.66 idag 10.50
Men visst tog man hojd for ytterligare 10% forsvagad SEK och 20% NOK sa....
Men det tror jag inte. Tiden far utvisa vem av oss som hade ratt.
Huh? De höjde mer i Sverige än övriga världen. Dvs de tog höjd för en försvagad krona. Det är bara du räknar på det och ser om rollar är billigare i Sverige än i övriga världen.
Så Rolex behövde till 2020 för att förstå att Sverige har 25% moms?Ja Rolex ar billigare i Sverige [utan svensk moms] an i manga andra lander.
Skall svensk moms betalas blir det lite annorlunda. Da blir priserna mer jamforbara med tex USA.
Vid prishojningen 1/1 var det ungefar samma pris varlden over [avraknat lokala skatter] medan idag ar det ater en betydande skillnad.
Nagot jag tror Rolex forsokte jamna ut vid den senaste hojningen
Darav funderingen pa en prishojning igen om SEK inte starks [vilket jag inte ser som sannolikt]
A andra sidan har ju denna teori inget att gora med prisbilden pa beg klockor som idag saljs over list.
Dar tror jag fortfarande pa ett rejalt tapp framover.
Bild från idag
Var där med en kompis, han tog denna bild.
Go 4 it!man kan säkert lätt få 15% off tt rolex subben från AD.
Väntar tills det blir 25%Go 4 it!
142k och grus är priset nu.typ 110 till 120 till 150 "isch" om jag inte minns fel?
142Helt ny för 152.
List är 142, eller du köpte en för 152? Bra i så fall!
Potato potato.
Av de tre svenska ADs jag har pratat med så är det fortfarande lista som gällerÄr det någon som prova ringa AD och höra om man kan köpa en klocka i butik eller är det fortfarande "listan" som gäller?
Var i kontakt med två olika ADs igår och de hävdar att listorna fortfarande är stängda och troligen kommer vara så resten av året, vi får väll se..Är det någon som prova ringa AD och höra om man kan köpa en klocka i butik eller är det fortfarande "listan" som gäller?
Av de tre svenska ADs jag har pratat med så är det fortfarande lista som gäller
Att säga annat vore ju dumt.Var i kontakt med två olika ADs igår och de hävdar att listorna fortfarande är stängda och troligen kommer vara så resten av året, vi får väll se..
YepAtt säga annat vore ju dumt.
BS! Har läst på KS att ADs ringer folk på listorna med gråt i rösten och frågar om de kanske kan tänka sig att ta en 116650 med 10% rabatt och lovar att de ska få första tjing på vårens släpp.Var i kontakt med två olika ADs igår och de hävdar att listorna fortfarande är stängda och troligen kommer vara så resten av året, vi får väll se..
Har du sett en keramik-sub har du sett alla. Vintage är en annan femma och den ena klockan är inte den andra lik. Jag vill tro att vintage är mindre priskänsligt, just för att det är mer nischat för entusiasten, som förhoppningsvis har gjort in hemläxa.Mycket fokus om nya Rolex till listpriser och begagnade aktuella modeller i produktion. Den marknaden har varit extrem.
Det ska även bli intressant att se hur det här påverkar vintage marknaden och tillgången på delar till den marknaden om nu prisnivån på dem påverkas negativt vilket det givetvis borde göra. T ex 1675 gick från ca 35’ runt 2013. Dubblade och tripplade värdet på kort tid över några få år. Givetvis har spekulation drivit upp nivåerna på dessa också och många andra vintage modeller.