• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Tudor Black Bay

Hjelm

Rolex
Tack för fin läsning! Tycker att den röds versionen av BB är den absolut finaste. Finns inte många andra klockor som har den färgen på vridringen vilket är ett stort plus!
 
Har tankar på att sälja min nuvarande och ta ett steg upp, men hur är andrahandsvärdet? Är den lätt att få såld den dagen jag kanske vill pröva på något nytt?
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Precis införskaffat en med svart bezel, vilken jag älskar, men :) vet någon om man kan byta till röd om andan faller på någongång? Dvs bara byta bezel inte hela rasket.
 

29:48SWE

Omega
Riktigt snygg dykare!! En utav mina long term goals. Vet dock inte om man ska skaffa inhouse versionen eller den vanliga. Vad finns det för för/nackdelar med inhouse?
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Riktigt snygg dykare!! En utav mina long term goals. Vet dock inte om man ska skaffa inhouse versionen eller den vanliga. Vad finns det för för/nackdelar med inhouse?
Fördelar: Längre gångreserv
Nackdelar:Dyrare service, har jag för mig var ett argument i en annan tråd. Sedan är har de med eta-verket den gamla Tudor loggan vilket jag tycker är snyggare men det är personligt.
 

Loshin

Panerai
Riktigt snygg dykare!! En utav mina long term goals. Vet dock inte om man ska skaffa inhouse versionen eller den vanliga. Vad finns det för för/nackdelar med inhouse?
Fördelar: Längre gångreserv
Nackdelar:Dyrare service, har jag för mig var ett argument i en annan tråd. Sedan är har de med eta-verket den gamla Tudor loggan vilket jag tycker är snyggare men det är personligt.
En stor nackdel med nya BB med in-house är att den är 2 mm tjockare än gamla versionen med ETA. Gamla versionen är blaffig nog som det är.
 
Topp