• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpeg

Vem har lägst nummer?
2800+ något på min, vill du byta? ;)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag har min på originalgummit från de andra turtlarna och är mycket nöjd, det drar till sig lite lite damm men i övrigt så är det riktigt skönt och metalldelarna är snygga med sin Seikomärkning.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har bara ett verktyg av den här typen och testade lite om jag kunde trycka ut sprinten men är rädd att det är för tunnt.
bandvertyg_traveller copy.jpg
Det finns länkverktyg på ebay för typ 20kr, investera i ett sådant. Det är en klassiker att man använder ett för tunnt stift och töjer ut fricktionshylsorna när de fastnar på verktyget.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Skojar du med mig när du säger att detta är första länken du kortat? Hur brukar du göra? Beställ ett verktyg och släng på gummi så länge.
Eller ta fram hammare och en tunn spik, det körde jag med första åren utan några som helst problem.

Jag har kört Breitling med skruvade länkar, dessa kan jag korta i ett kolsvart rum med tre tequila innanför västen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har kört Breitling med skruvade länkar, dessa kan jag korta i ett kolsvart rum med tre tequila innanför västen.
Hehe, OK. Fram med hammare och spik!
Kolla vart friktionshylsorna sitter när du särar länkbitarna och sätt tillbaka dem på samma ställe. Får de inte plats där de satt så har du spikat för långt så du har töjt ut friktionssprintarna, då får du klämma ihop dem igen så de får plats i hålet där de ska ligga.
image.jpeg

Ersätt alltså verktyget med hammare och spik.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Supernöjd med min som jag hämtade ut idag hos KM. Lite blandade iFånbilder från dagen. Den här kommer få mycket handledstid. Skön känsla med nyköp också. Som alla andra säger så är väl inte låset det bästa men klockan var ju nästan gratis och kvalitén mycket högre än förväntat. Pang för pengen!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Supernöjd med min som jag hämtade ut idag hos KM. Lite blandade iFånbilder från dagen. Den här kommer få mycket handledstid. Skön känsla med nyköp också. Som alla andra säger så är väl inte låset det bästa men klockan var ju nästan gratis och kvalitén mycket högre än förväntat. Pang för pengen!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Vassa bilder!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Supernöjd med min som jag hämtade ut idag hos KM. Lite blandade iFånbilder från dagen. Den här kommer få mycket handledstid. Skön känsla med nyköp också. Som alla andra säger så är väl inte låset det bästa men klockan var ju nästan gratis och kvalitén mycket högre än förväntat. Pang för pengen!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Bra bilder! Snyggt.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Supernöjd med min som jag hämtade ut idag hos KM. Lite blandade iFånbilder från dagen. Den här kommer få mycket handledstid. Skön känsla med nyköp också. Som alla andra säger så är väl inte låset det bästa men klockan var ju nästan gratis och kvalitén mycket högre än förväntat. Pang för pengen!

Sjukt bra bilder! Vill också få till det sådär med min iPhone :) Kör du någon redigeringsapp?
 
Topp