Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
2800+ något på min, vill du byta?
Vem har lägst nummer?
Vad säger ni, har ni hittat på nåt bra gummi och Nato till klockan?
Din är alltså tillverkad 2012, inte illa!2800+ något på min, vill du byta?
Din tomte, jag pratar om de sista nuffrornaDin är alltså tillverkad 2012, inte illa!
Nu är den hämtad.
Är det besvärligt att ta bort en länkbit på dessa? Det finns ingen urmakare i närheten.
https://klocksnack.se/threads/om-armband-länkar.14052/Nu är den hämtad.
Är det besvärligt att ta bort en länkbit på dessa? Det finns ingen urmakare i närheten.
https://klocksnack.se/threads/om-armband-länkar.14052/
Det är enkelt, om man inte använder ett för tunnt bandverktyg och gör friktionshylsorna för stora så man inte får tillbaka dem igen.
Jag försökte pressa ut ett stift och det känns som att det sitter helt stumt. Jag vågar inte trycka hårdare.
Vad ska jag svara på det?Jag försökte pressa ut ett stift och det känns som att det sitter helt stumt. Jag vågar inte trycka hårdare.
Gå till en urmakare!
Vad ska jag svara på det?
Sluta mesa dig?
Det finns länkverktyg på ebay för typ 20kr, investera i ett sådant. Det är en klassiker att man använder ett för tunnt stift och töjer ut fricktionshylsorna när de fastnar på verktyget.Jag har bara ett verktyg av den här typen och testade lite om jag kunde trycka ut sprinten men är rädd att det är för tunnt.
Det finns länkverktyg på ebay för typ 20kr, investera i ett sådant. Det är en klassiker att man använder ett för tunnt stift och töjer ut fricktionshylsorna när de fastnar på verktyget.
Skojar du med mig när du säger att detta är första länken du kortat? Hur brukar du göra? Beställ ett verktyg och släng på gummi så länge.Detta eviga väntande!
Skojar du med mig när du säger att detta är första länken du kortat? Hur brukar du göra? Beställ ett verktyg och släng på gummi så länge.
Eller ta fram hammare och en tunn spik, det körde jag med första åren utan några som helst problem.
Hehe, OK. Fram med hammare och spik!Jag har kört Breitling med skruvade länkar, dessa kan jag korta i ett kolsvart rum med tre tequila innanför västen.
Vassa bilder!Supernöjd med min som jag hämtade ut idag hos KM. Lite blandade iFånbilder från dagen. Den här kommer få mycket handledstid. Skön känsla med nyköp också. Som alla andra säger så är väl inte låset det bästa men klockan var ju nästan gratis och kvalitén mycket högre än förväntat. Pang för pengen!
Supernöjd med min som jag hämtade ut idag hos KM. Lite blandade iFånbilder från dagen. Den här kommer få mycket handledstid. Skön känsla med nyköp också. Som alla andra säger så är väl inte låset det bästa men klockan var ju nästan gratis och kvalitén mycket högre än förväntat. Pang för pengen!
Den ska sitta på ett Dal1BP gummi som jag ser det. Klassiskt Flatvent precis som sina förfäder.
Vassa bilder!
Tackar! Lättfotad klockaBra bilder! Snyggt.
Finns bland annat hos Strapboutique.comVart köper man ett sådant gummi?
Supernöjd med min som jag hämtade ut idag hos KM. Lite blandade iFånbilder från dagen. Den här kommer få mycket handledstid. Skön känsla med nyköp också. Som alla andra säger så är väl inte låset det bästa men klockan var ju nästan gratis och kvalitén mycket högre än förväntat. Pang för pengen!