• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Reverso

Dubbelpostar här och i JLCtråden
Hej alla JLC proffs! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag skulle vilja veta om det finns en ref med alla mina önskemål. Jag vill ha en reverso i gul, 45-47mmx27-30mm (typ storlek large. Med vit tavla, arabiska siffror, blånerade visare och sekund, manuellt verk. Jag kan leva med duo? dvs två tavlor men är helst utan. Finns det någon sådan ref. som tillverkas nu eller har det funnits?

Dubbelpostar här och i JLCtråden
Hej alla JLC proffs! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag skulle vilja veta om det finns en ref med alla mina önskemål. Jag vill ha en reverso i gul, 45-47mmx27-30mm (typ storlek large. Med vit tavla, arabiska siffror, blånerade visare och sekund, manuellt verk. Jag kan leva med duo? dvs två tavlor men är helst utan. Finns det någon sådan ref. som tillverkas nu eller har det funnits?
Har rätt dålig koll på GULD versionerna men det ska bli kul att följa din resa

D221CBCA-AC96-4D22-9A93-B26B1BFDE703.jpeg
Definitivt inte för lite. När jag fick hem min medium reverso thin så blev jag bestört över hur ”liten” den är. Men som många redan sagt, ge den tid. Jag bär oftast större klockor och reverson blir därför en kontrats. Men den är mycket dressig och fin.
Sälla dig till oss som njuter av uret, inte tänker på mm utan hur den upplevs på armen.

Här har jag försökt sammanställa olika storlekar av Reverso med info/mått tagna rakt av från Wikipedia:

Classic 36x22
Ur-Reverson 37x23x8,2
Lady ultra thin/Grande Reverso 40x24
Medium thin 40x24,4
Grande Taille (GT) 42,4x26
Classic small second medium/Duoface 42,9x25,5
Classic small second large 45,6x27,4
Reverso Grande/Extra Grande Taille (XGT) 46,5x29
Ultra thin grande Reverso 46,8x27,4
Classic small second large Duoface 47x28,3
Grande Reverso 48,5x30
Complication Grande Reverso 55x37,7
@Svömersen - storlekstabell som kanske kan hjälpa dig.

jlc.PNG

Har en Grande Taille 26mm på ingång nu!
Classique blev lite för liten på handleden men hoppas GT blir tillräckligt på 18.5cm handled.
Small Seconds tribute 27.5mm passade finfint och kände att det nog fanns marginal neråt. Återkommer med wrist shot om någon är intresserad när den landat.
Inte sett någon TT här i tråden heller + känns som en rolig kombo med en FOIS !
Nu längtar vi.

jlc.PNG

Classique blev lite för liten på handleden men hoppas GT blir tillräckligt på 18.5cm handled.
Small Seconds tribute 27.5mm passade finfint och kände att det nog fanns marginal neråt. Återkommer med wrist shot om någon är intresserad när den landat.
Nu längtar vi.

Jag tror att du kommer att bli nöjd. Jag har själv en GT. För min smak var också Classique för liten.

Jag tror att du kommer att bli nöjd. Jag har själv en GT. För min smak var också Classique för liten.
:D
Har du 18-19cm handleder? (dra en wrist shot vettja!)
Kan finnas en risk att den känns lite mindre pga att man bara kanske ser "guldramen" och stålet försvinner in i armbandet, fick lite den känslan på en TT Santos (dock ej den effekten på en TT Datejust).
Men tror det är lugna puckar.

Den ligger undanstoppad just nu så jag kan tyvärr inte ta någon bild. Har en gammal men den ger inte så mkt vägledning. Mina handleder ät ca 18cm.

20148337-88AE-420A-9D7C-8566ACA3D3E4.jpeg

jlc.PNG

Nu längtar vi.

Hej,
Här är tre bilder på min large som är 27mm i bredd på mina 18,5 cm handleder.
Kommer sitta bra på dig också
C3926B3D-988C-4EA4-8A01-F157B6860BB0.jpeg
59B18D4B-3AD6-4065-80E1-E8EBDC728C9D.jpeg
175FB203-4A90-44CB-8470-51D51D0A1BAD.jpeg

Holy moly! Blir knäsvag av kombon på första bilden (Agnelli bidrar såklart). Vad är det för läderband? Får ju upp lite "biffighet" genom de synliga sömmarna :)
Tack!
Hehe, tröjan är nästan lika bra som klockan. Noterade du hans klocka?
Det bandet är en Casa Fagliano och andra är JLC strutsen. :cigar:

Tillbaka
Topp