• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reverso

ScubaKing

Audemars
Haha..kan jag inte påstå men det är klart att varningsklockorna ringer, därför jag vill ha era åsikter.

Lyssna på dina varningsklockor, något är mysko här, det kan jag lova dig. Modellen är inte svårsåld.

En guldklocka från Jaeger i deras mest sålda serie "Reverso" med ett nypris på över 200 lax säljs inte av en säljare för 35 lax i "köp nu pris".

Jag vet många som blivit blåsta via eBay från säljare i Italien (Inget illa i övrigt om Italien, jag är Italienare själv).

Klockan på bilden är äkta, det lär dock inte vara den du får, om du får något. Du kan ju tänka dig hur måna world wide som skulle köpa den klockan direkt. Jag personligen skulle ta den direkt för det priset.

Säljaren har bara feedback som köpare, ingen feedback som säljare alls.

Jag kan inte säga hur du kommer bli blåst, men troligen har säljaren lyckats komma på att komma runt PayPal säkerheten på något sätt.
 
Senast ändrad:

Dahné

Breitling
Lyssna på dina varningsklockor, något är mysko här, det kan jag lova dig. Modellen är inte svårsåld. En guldklocka från Jaeger med ett nypris på över 200 lax säljs inte av en säljare för 35 lax i "köp nu pris". Jag vet många som blivit blåsta via eBay från säljare i Italien (Jag är inte rasist, jag är Italienare själv). Klockan på bilden är äkta, det lär dock inte vara den du får, om du får något. Säljaren har bara feedback som köpare, ingen feedback som säljare alls. Jag kan inte säga hur du kommer bli blåst, men troligen har säljaren lyckats komma på att komma runt PayPal säkerheten på något sätt.
Intressant, berätta mer om dina polare som blivit blåsta. Fick dom någon klocka eller ingenting? Fick dom pengarna tillbaka?
 

ScubaKing

Audemars
Intressant, berätta mer om dina polare som blivit blåsta. Fick dom någon klocka eller ingenting? Fick dom pengarna tillbaka?

Affären skulle gå genom PayPal, i sista sekund så funkade inte PP för säljaren, något tekniskt. Dem hade talat i telefon, han hade gett all info som adress, bild på ID, Körkort, mailat fram och tillbaka. Sedan bestämdes banköverföring som sista alt före försäljningen. Det kom givetvis ingen klocka per post. Dock ett tomt paket där säljaren hävdar klockan måste försvunnit på vägen. Möjligt detta går genom PP, men då har troligen säljaren kommit på något sätt att komma runt detta. Tro mig på detta, du får inte klockan på bilden för 35 lax, det finns inte på kartan.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
F229CFF9-D0E0-403B-8FA2-8F213F0074E9.jpeg
D2943098-67E2-482E-8C06-6191F3F93C2F.jpeg
Vem älskar inte en reverso!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En jobbhelg i en mycket vacker svensk stad fylld med kontraster mellan gammal och modern arkitektur, kunskapstillförsel, dynamiskt vattenflöde och spårvagnar som för tanken tillbaks till en nations tro på framtiden där alla hjälps åt.
19578F9A-9580-4466-9E14-EF7562D34572.jpeg
0D95D6DC-551F-4457-8444-393886439F5D.jpeg
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Om man vill ha en Reverso med duoface och under 40mm, vilka referenser / storlekar bör man titta på då? :)
Både nya / äldre modeller funkar.
Har testat en Classic som satt riktigt bra, har för mig den var 38mm (?)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Om man vill ha en Reverso med duoface och under 40mm, vilka referenser / storlekar bör man titta på då? :)
Både nya / äldre modeller funkar.
Har testat en Classic som satt riktigt bra, har för mig den var 38mm (?)
Jag är inte säker på att det finns en Duoface som mäter under 40mm tyvärr.
Jag har i alla fall aldrig sett någon sådan, fast det kan så klart finnas nån äldre variant jag missat.
Den nuvarande Duofacen mäter 43mm och den tidigare varianten mätte 42mm.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är inte säker på att det finns en Duoface som mäter under 40mm tyvärr.
Jag har i alla fall aldrig sett någon sådan, fast det kan så klart finnas nån äldre variant jag missat.
Den nuvarande Duofacen mäter 43mm och den tidigare varianten mätte 42mm.
Personligen så anser jag att det är tjockleken som är begränsande... dom blir helt enkelt för feta...
 

VG12

Breitling
duoface.PNG

Bild lånad från internet.

Något som kanske kan roa någon såhär i mellandagarna. När jag första gången såg bilder på en Duoface, så var jag helt övertygad om att den faktiskt såg ut som på denna bilden. Att båda sidorna var öppna samtidigt. Tog ett bra tag innan polletten trillade ner... :D:D:banghead::banghead:
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag är inte säker på att det finns en Duoface som mäter under 40mm tyvärr.
Jag har i alla fall aldrig sett någon sådan, fast det kan så klart finnas nån äldre variant jag missat.
Den nuvarande Duofacen mäter 43mm och den tidigare varianten mätte 42mm.

Personligen så anser jag att det är tjockleken som är begränsande... dom blir helt enkelt för feta...
Synd, tyckte den på 38mm satt så satans bra. Den var iof säkert mycket tunnare också!
Finns det någon annan variant i mindre storlek med roliga komplikationer? Gillar när "andra" sidan fyller en funktion på reverson, tex extra tidszon, gångreserv etc :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Synd, tyckte den på 38mm satt så satans bra. Den var iof säkert mycket tunnare också!
Finns det någon annan variant i mindre storlek med roliga komplikationer? Gillar när "andra" sidan fyller en funktion på reverson, tex extra tidszon, gångreserv etc :)
Medium är 9,2mm tjock
Large är 10,3mm fet
Tribute är 9,2 tjock
Tribute moon och calender 10,9mm FET
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag gjorde bort mig som vanligt... jag valde 5 mm men det blev ganska bra till en t-shirt
Rätt tjockt band då, men du trivs med tjockleken förmodar jag? Jämntjock eller avsmalnande? Du har väl måttbeställt lite band nu så tänker att det säkert är någon som är lite intresserad. Personligen vill jag hålla den 2-3 mm om det går. Ostoppat och skurna sidor. Mao väldigt tidlöst och neutralt.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Rätt tjockt band då, men du trivs med tjockleken förmodar jag? Jämntjock eller avsmalnande? Du har väl måttbeställt lite band nu så tänker att det säkert är någon som är lite intresserad. Personligen vill jag hålla den 2-3 mm om det går. Ostoppat och skurna sidor. Mao väldigt tidlöst och neutralt.
Det är tjockt, snudd på lite vulgärt men avsmalnande och monterat ser det bra ut men så här med facit i hand hade jag gjort det 3mm. Men som sagt på klockan funkar det, men jag är ju också 193cm lång.
Bandet är ostoppat med silvertråd.
80979C52-CC0A-4FFE-A511-1ABE26832E59.jpeg
41DE317F-574E-47C1-BCD4-E0158C015620.jpeg

Jag utgick från tjockleken på Casa Fagliano bandet. Men...
1CB40EDF-453C-417E-A330-5D1748686FC5.jpeg

Vänstra Casa Fagliano och högra ADP Paris strapen
 
Senast ändrad:
Topp