• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin´s FREDAGSTRÅD™ 7/8 by Affe, ” Efter regn, kommer det solsken ” En liten uppdatering 2!

Trevlig helg önskar jag från gruvan!

Längtar hem till öl, pool och barnstoj nu. Vi får se hur länge man ids vara kvar på jobbet :)

3n17SqUfWbYGTdC9t1oaR1VJ7HzIY3DWnqT70ASfZccEPI1_-DCVZeTFUXbvBtOBomnM9ahBrN0ca-1vwlnCZrS5_IPyfFxhAB1no_QsnYvJH22aHNxeKEcIukqybYd1fnvZhtmRFBpYCMSEGVkcFRuyiFoakqmQrOgsSZrBQcSpKmHYwl3Db0JFm7hJneJq-q259Y8aG_nal8RqkXr5itaQrt7aB368GBaJwxiTz_WceUaxxHToZeek6VoAG_UkI7GVM89eCunij8k3aQpY8lzCFcyHC_Mb7Jr_-sQKiL1RlFqOzkiaeRH9RoVJ_dfrWSB2pRsu5BbgwsYrb8OLUr48Md6FWWMFrcO07xRlbvZJGg5z0-VkXjx8cvSAS7HbI_nEA-0G6IqM3TNx7ErTpQn3LIOal213Zp49oCGoPVfERFvQRWGxZClHYVHRQqN0VG8cWK2Ykips-58lXCGJq23sBAAb_X4ky5sAVgfmXxdwnjG0ilvgCs4WoqlxbSb3ZJviKq0Jk9WU0fOyb_mU2ahSBrc0t7gJkGBhBIglFFawauYEcB1FW7kBlywjzp007nSB1pe_ofQBsljexcStj2PA7QgaC9rF8gJMGNeOE43mHmlL2c65nAviUmwJaHa76wVeoflCfI6yQJD2KaFQYXLrpPsaYD0tgQ2ko-k28O1NojU8iqLmlmWihm-RwmY=w1448-h1086-no

Tack för en fantastisk morgonläsning @Affe, blev perfekt till kaffe och macka på trappen. :) Jag hoppas verkligen att det kommer att gå riktigt bra för dig och ditt företag när du får möjlighet att sparka igång det. Med den drivkraft och den hantverkarskicklighet du verkar besitta så ser jag inte att det skulle kunna gå annat än bra. Tack också för all inspiration, det är alltid lika mysigt att följa dina projekt! :happyhappy:

Ha en riktigt härlig fredag alla KSare!
PSX_20200807_095410.jpg

Tack själv, och tack för dom vänliga orden! Vi hoppas att pandemin lagt sig till nästa säsong!

Trevlig fredag och helg KS :)

När du har slut på projekt @Affe är du välkommen till Stockholm. Det finns ett helt radhus att renovera men vi kan börja med trappan. Finns både fruktsallad och smurfar :)

Bra budat till BCF också :heart:

IMG_20200807_102934.jpg
IMG_20200807_103653.jpg

Tack själv! Hehe...det är taget alla dagar i veckan, smurfar och fruktsallad är vad jag går igång på :D!

Mycket trevlig läsning @Affe och kul att du fick ta en fredagsmorgon! Önskar att jag hade din energi och arbetsmoral men det är tyvärr långt kvar dit än även om det blir många timmar på jobbet ibland, dock sittandes framför en skärm i mitt fall. Pandemin är ett rent h-e och vi får bara hoppas den ger med sig fortare än vad det sias om. Oavsett så önskas alla och envar en härlig fredag och trevlig helg!
20200807_104630.jpg

Tackar! Det har du, är bara och leta fram den! Ja denna pandemin är skit rent ut sagt!

Tack till @Affe för intressant betraktelse från verkligheten. Schysst projekt du håller på med. Önskar jag hade kunskap och intresse för nåt liknande.

Men, men: en klockbild från morgonens hundpromenad kan jag i alla fall bjuda på tillsammans med en ”god helg”-hälsning till alla KS:are.

C17C6302-5242-41C9-8D2C-ECDDB4FA3350.jpeg

Tackar! Kul att det uppskattas det man håller på med! Vi har alla detta i oss, det gäller bara att man vågar att göra fel, det är ju av felen vi lär oss sägs det!

@Affe, Skapligt projekt, den där studion.
Ha nu en skön fredag och helg!
1F571E59-0C77-4A38-9850-F0846DAA492C.jpeg

Tack Tobbe! Det kommer bli nice när allt é klart, ska snart ringa elektrikern och sen blir det dags att sätta spånskivorna, sen är vi snart i hamn!

Önskar er alla en fantastisk fredag och helg!
20200807_092420.jpg

Riktigt fin text @Affe och lycka till på måndag!

Tack själv! Och tack för omtanken om jobbet, skulle verkligen vara på sin plats att börja jobba faktiskt!

Trevlig helg! Mycket imponerad av ditt byggande @Affe ! Hoppas att det löser sig både med jobb och, sedan, med egna firman.
358E36B0-66FF-4486-8DA7-8C270E8FE00B.jpeg

Tackar! Härligt att man kan imponera på folk ibland, händer inte så ofta dock :p! Det hoppas jag med, inlegt chefen jag pratade med så fanns det folk som säsongsjobbade med detta. Det skulle innebära att jag kan köra firman på sommaren och jobbet höst och vinter!

Blir alltid varm i hjärtat av att läsa när någon gör något fint för sin respektive - heja dig @Affe!
Önskar alla härliga klocktokar en härlig fredag:smug:

26ED21E4-32DD-4E19-9747-CD39C5F88064.jpeg

Tackar! Det var snällt sagt, och självklart så ska man göra gott för sina nära, och kan man få två flugor i en smäll så är det belöning nog!

@Affe vår räddare i nöden. Kan väl tycka att du gjort dig förtjänt av det här min vän! Du ligger alltid på första sidan och oftast som två. Vilket är grymt imponerade.
Själv är det sista semesterdagen och solen bränner. Årets varmaste dag som vanligt när man ska börja packa ihop. Blir en konstig höst när vi ska jobba hemma igen, så jag kanske åker tillbaka på måndag eller tisdag. Tyvärr har jag en tandläkare tid nästa måndag men den kanske jag kan boka om...
B7586A27-3EE1-47F1-84EF-45BB3E04A530.jpeg

Vill som vanligt önska @RicVin Dr @Denke trollen, mina vänner och lilla, lilla smurfen en trevlig helg.
På måndag smäller det.

Tack Dude! Hehe...nu tog du väl i så du sprack mannen! Beträffande dom andra fredagarna, så är det vinnarskallen som slår till, hatar att förlora :D:rolleyes:! Lycka till hos tandläkaren!

Grymt Affe! Alltid kul att se dina projekt. :D
Kul med traditionell byggnadsvårdsfirma, det behövs fler av dom! Lycka till när det är dags för start, har ett par gamla fönster i orangeriet som behöver kärlek ;)

20200807_094013-01.jpeg

Tackar! Kul att dom gillas lika mycket av andra som av än själv! Håller med dig angående traditionella byggnadsvårdsfirmor, dom är tyvärr ett utdöende släckte, finna massor av gamla hus och dom ska man vara rädd om och inte göra dom allt för moderna!

489C3365-B1EA-4A62-99E7-75D7505E102D.jpeg

Som sagt var , ha, re bäst . Väntar på båt för vidare äventyr någon stans i Sverige.//:happyhappy:
Ps: håller tummarna för dig @Affe att det blir napp på jobbet.

Tack LESA, det kan behövas, enligt ryckte så ska dom ha många jobb att utföra, men det är mycket annat som spelar roll för tillfället dessvärre!

Trevlig helg och lycka till med allt @Affe
5AD79139-7EAE-4384-BF83-774AD8A2493F.jpeg

Tack för dom värmande orden, önskar dig detsamma!

Glad fredag, snabb fredag!

Tack för en trevlig trådstart, bäste herr @Affe! Mycket text går bra när man startar upp dagen på jobbet. :)

Jag önskar all lycka till med jobbet! Erfarenheterna från våren i min egen bransch, detaljhandeln, säger mig att byggföretag ändå har gått bra vilket antyder att fönstervårdsfirman kan ha flugit, men förstår om man väntar med att starta upp något just nu. Det är nog klokt att avvakta lite.

Och så har vi ju fått följa byggandet av ateljén. Nu när Ernst inte gjort något sommartorp i år har det varit mycket välkommet med ditt renoverings-/byggprojekt.

Tack till Affe och alla andra vikarier och trevlig klockhelg!

9143EFF9-3074-4317-8D50-526F90210618.jpeg

Tack själv! Kul att det finns någon på forumet som gilla mycket text, :rolleyes::D! Och tack för omtanken beträffande jobbet! Jag har hört det jag också, det säljs maskiner och material som aldrig förr!

Grym start @Affe, är duktigt imponerad av ditt fixande. Hade jag haft hälften av din energi hade jag varit nöjd:)! Stort lycka till med jobbet, och klart du ska dra igång firman. Folk står väl i kö för att få anlita dig. Trevlig helg alla.....
26485089-8A4F-4C20-9D96-827C65FF625A.jpeg

Tackar! Kul att du gillar projektet, det har du, gäller bara att motivera sig och gräva fram det! Tackar, jag hoppas att det går bra på måndag, firman vet vi inte förrän till våren, så det återstår och se vad det blir av. Hehe... det hade varit drömmen det, om folk stod i kö, för köra med kölapp kanske :cool:.

Härligt Affe!
En go fredag på er alla!
image.jpg

Tackar! Detsamma på dig...

IMG_20200807_081046.jpg

När @Affe skriver, då läser man.
Bra start Affe.
Trevlig helg KS
Stay safe, stay home.

Tackar! Hehe...är jag och Fantomen, kul att det gillas, önskar dig detsamma...

Äsh då @Affe klart man läser första inlägget :) kanske inte alltid först men efter att man spammat 'uppdatera' för att vara på första sidan så.

Men den saken har ju varit körd under semestern ändå :p

Jobbet började i måndags men det är fortsatt mest hemifrån. Vissa kollegor hatar det, jag älskar det :D visst saknar man kollegorna ibland men brukar åka in en gång i veckan eller så.

Lite fredagsguld dagen till ära!
IMG_20200807_080654-01.jpeg

Tackar! Hehe...är det så, jo försten jag gör lika dant!

Härligt jobb @Affe ..saknar att få jobba lite mer med händer och kropp än fingrar och tangentbord :(.
Här bjuds fredagen på sol och värme.. Bjuder på en solstråle som studsar på index 12.
Ha en härlig fredag systrar och bröder! :cool:
(Edit: Ber om ursäkt för felaktigt datum.. nu åtgärdat.. Pinsamt :oops:)
Autavia3.jpg

Tackar! Det var lite så det var för mig också, satt på ett kontor, kände att jag började bli trött på att bara sitta framför en dator! Då gjorde jag slag i saken och utbildade mig först finsnickare och sedan 2 år som lärling inom traditionell fönsterrenovering!

Tillbaka
Topp