Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle gärna ha en Trinity. Sjukt läckert att bära på exempelvis lillfingret! Var rätt populärt när den var relativt ny. Syns här på Jacques Cocteau.ingen som kör med nån ring från Cartier?
ingen som kör med nån ring från Cartier?
Tank på vickevire.Jag skulle gärna ha en Trinity. Sjukt läckert att bära på exempelvis lillfingret! Var rätt populärt när den var relativt ny. Syns här på Jacques Cocteau.
Cartierdesign till vänster.Tank på vickevire.
Helt rätt att testa! Du skulle nog må bra av en klassisk klackring! Vad har du för storlek på lill- och ringfingrarna?Testar på det där med ring - skulle nog vilja ha nåt ballare, dock.
Icke en aning...Helt rätt att testa! Du skulle nog må bra av en klassisk klackring! Vad har du för storlek på lill- och ringfingrarna?
Har en på strax över 19mm, typ 19,3 eller nåt, som jag inte använder eftersom den bara passar högerhandens ringfinger och jag föredrar att bära på vänstern som är exakt 19. Kan avvaras mot porto.Icke en aning...
Ev är jag spekulant om grodslukaren passarHar en på strax över 19mm, typ 19,3 eller nåt, som jag inte använder eftersom den bara passar högerhandens ringfinger och jag föredrar att bära på vänstern som är exakt 19. Kan avvaras mot porto.
Edit: Dagens combo. Den jag har över är en likadan som denna, fast i princip nyskick.
Grodan passade.Ev är jag spekulant om grodslukaren passar
ingen som kör med nån ring från Cartier?
Bar tidigare fler ringar men har tyvärr en tendens att slarva bort dem.
Kolla tradera. Finns maaaaaassor av gamla silverringar där till generellt riktigt bra priser.Sjukt snyggt! Tips på var man kan inhandla ringar som dessa?
Sjukt snyggt! Tips på var man kan inhandla ringar som dessa?
Kör något i silver med svart onyx, passar vintage klockorna du bär och är cooltTestar på det där med ring - skulle nog vilja ha nåt ballare, dock.
Kolla tradera. Finns maaaaaassor av gamla silverringar där till generellt riktigt bra priser.
Lite överallt, två av dem köpte jag av en tant i Högdalen Centrum. De andra två i Thailand och Nepal.
Armbanden och en del ringar har jag sålt här på Klocksnack tidigare. Kanske drar igång den businessen igen!
Tjusigt! Hoppas den smakar!Fick överta en klackring av psykel, får bära den på någon av pekfingrarna.
Beror väl lite på om den är mönstrad, tvåton eller inte osv. Fick just reda på att det skulle kosta 600kr att minska en ingenjörsring med 1,3mm exempelvis. Något expertsvar har jag dock inte.Någon som vet hur lätt/snabbt och kostsamt det är att minska/förstora en ring om man skulle köpa någon random över nätet?
Får se om jag hittar ett objekt först och sen kolla upp lite närmreBeror väl lite på om den är mönstrad, tvåton eller inte osv. Fick just reda på att det skulle kosta 600kr att minska en ingenjörsring med 1,3mm exempelvis. Något expertsvar har jag dock inte.
Sitter perfektIdag hämtade jag ut min klackring. Med hjälp av @Strindberg blev ringen perfekt och jag är verkligen grymt nöjd!
Asbra!Idag hämtade jag ut min klackring. Med hjälp av @Strindberg blev ringen perfekt och jag är verkligen grymt nöjd!
Är nog i de allra flesta fall rätt värt en ny ring går ju på rätt mycket, beroende på material förstås.Får se om jag hittar ett objekt först och sen kolla upp lite närmre
Ring och finger osedda så är det ungefär sådär kostnaden är, -om inte mer.Beror väl lite på om den är mönstrad, tvåton eller inte osv. Fick just reda på att det skulle kosta 600kr att minska en ingenjörsring med 1,3mm exempelvis. Något expertsvar har jag dock inte.
Det var ju diskussion som var ämnet...Hittade ingen tråd om detta så skapar en ny i hopp om diskussion.
Vad tycker ni om ringar utanför vigseln? Personligen tycker jag en trevlig klackring kan göra väldigt mycket.