• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ringar utanför vigsel?

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Har en tredelad ring på högerhanden som bärs dagligen tillsammans med ett silverarmband som går att skymta på bilden.
5C2599DB-417D-4A4C-9F5D-1633CE06DEEB.jpeg
 

Bilagor

  • E2DC8449-56E5-4551-BDB6-BB1D037082C6.jpeg
    E2DC8449-56E5-4551-BDB6-BB1D037082C6.jpeg
    138 KB · Visningar: 3

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Jepp, och i vitguld. Fast med Tankmodellen som ring har Cartier lyckas göra en riktigt dålig konstruktion. Den är i tre delar och sammanfogad på ett dåligt sätt.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Har en på strax över 19mm, typ 19,3 eller nåt, som jag inte använder eftersom den bara passar högerhandens ringfinger och jag föredrar att bära på vänstern som är exakt 19. Kan avvaras mot porto.
Edit: Dagens combo. Den jag har över är en likadan som denna, fast i princip nyskick.
25EDAFE5-CBE7-4B80-BA73-C26C7135C54C.jpeg

F6FA7DB7-C16A-4A1F-B26A-D26BC7A75795.jpeg
Ev är jag spekulant om grodslukaren passar :)
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Kolla tradera. Finns maaaaaassor av gamla silverringar där till generellt riktigt bra priser.

Tack, skall kika!

Lite överallt, två av dem köpte jag av en tant i Högdalen Centrum. De andra två i Thailand och Nepal.

Armbanden och en del ringar har jag sålt här på Klocksnack tidigare. Kanske drar igång den businessen igen!

Okok, tack! Hojta gärna ifall du börjar igen.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Någon som vet hur lätt/snabbt och kostsamt det är att minska/förstora en ring om man skulle köpa någon random över nätet?
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som vet hur lätt/snabbt och kostsamt det är att minska/förstora en ring om man skulle köpa någon random över nätet?
Beror väl lite på om den är mönstrad, tvåton eller inte osv. Fick just reda på att det skulle kosta 600kr att minska en ingenjörsring med 1,3mm exempelvis. Något expertsvar har jag dock inte.
 
Hittade ingen tråd om detta så skapar en ny i hopp om diskussion.

Vad tycker ni om ringar utanför vigseln? Personligen tycker jag en trevlig klackring kan göra väldigt mycket.
Det var ju diskussion som var ämnet...

Jag är väl en lite grinig surgubbe men de flesta gör sig en stor otjänst genom att ha dessa horribla ringar på fingrarna. Det ser helt enkelt, med mycket få undantag, bedrövligt ut. Diamanter på en klackring...jösses.

Är ingen direkt stilpolis, tvärt om, men här passeras alla möjliga gränser för självrespekt. Klocka, ja. Snygg kostym, ja. Slips, absolut. Piffiga skor, jodå. Men ringar som inte är vigselringar eller något sorts undantag är bara inte snyggt på en man. Det ser oerhört tillgjort och skitnödigt ut.
 
Topp