Model_Citizen
Silver
Det där med undantag lät intressant, finns det månne ringar som är ok trots allt?Men ringar som inte är vigselringar eller något sorts undantag är bara inte snyggt på en man..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där med undantag lät intressant, finns det månne ringar som är ok trots allt?Men ringar som inte är vigselringar eller något sorts undantag är bara inte snyggt på en man..
Vad är det för armband?Beställde en sådan här förra veckan dock blev det en helpolerad då denna som är borstad hade utgått
...Tycker du ja.Det var ju diskussion som var ämnet...
Jag är väl en lite grinig surgubbe men de flesta gör sig en stor otjänst genom att ha dessa horribla ringar på fingrarna. Det ser helt enkelt, med mycket få undantag, bedrövligt ut. Diamanter på en klackring...jösses.
Är ingen direkt stilpolis, tvärt om, men här passeras alla möjliga gränser för självrespekt. Klocka, ja. Snygg kostym, ja. Slips, absolut. Piffiga skor, jodå. Men ringar som inte är vigselringar eller något sorts undantag är bara inte snyggt på en man. Det ser oerhört tillgjort och skitnödigt ut.
Georg Jensen torun braceletVad är det för armband?
Eller har jag nu en fett bra anledning till varför jag måste köpa en day date med Onyx dial?Använd den, @Richard1987 ! Modellen hade kanske inte precis varit mitt förstahandsval men bär du den av en anledning, som minnet av farfar så tycker jag det är jättebra och fungerande. Du behöver ju inte ha den varje dag. Ett alternativ kan också vara att ha den på höger hand.
Men, Go for it!
Och en armring till högern. Dags för stilbyte!Eller har jag nu en fett bra anledning till varför jag måste köpa en day date med Onyx dial?
Klart du ska bära den MEN antingen på högerhand (ring eller långfingret) alt lämna in och rodera den (läggs lager av vitguld över) och sen bärs på lillfingret på vänster hand.Såg den här tråden och kom att tänka på farfars ring som har legat i byrån i flera år, hade gärna velat bära den till minne av den man som förgyllde min uppväxt.
Aldrig burit ring utöver vigselringen, ser det inte skumt ut? Stål (klocka), vitguld och gulguld haha
Rodiera en rödguldsring är inget jag generellt skulle rekommendera, det nöts av så fort och sedan ser ringen bara väldigt skabbig ut.Klart du ska bära den MEN antingen på högerhand (ring eller långfingret) alt lämna in och rodera den (läggs lager av vitguld över) och sen bärs på lillfingret på vänster hand.
Beror väl på vem som gör det och hur ägaren sedan lever men visst är risken stor för det du skriver.Rodiera en rödguldsring är inget jag generellt skulle rekommendera, det nöts av så fort och sedan ser ringen bara väldigt skabbig ut.
Det är ingen risk, det är ett faktum.Beror väl på vem som gör det och hur ägaren sedan lever men visst är risken stor för det du skriver.
Då vet han det iom denna tråd iafDet är ingen risk, det är ett faktum.
Men ska ringen användas väldigt sällan och får det gjort med insikten att ringen så småningom kommer att se ut som skräp så ok. Smycken tillverkade röda legeringar som t.ex. örhängen, broscher, bröstknappar, det är rätt ok att lägga rodium på. Där är det minimal nötning. Slipa av om man ångrar sig går bra om det är hyggligt enkla och släta ytor.
Den får inte plats på långfingret på höger hand och är lite för stor för ringfingret haha tycker dessutom att det blev en lite feminin look på högerhanden av ngn anledning :SKlart du ska bära den MEN antingen på högerhand (ring eller långfingret) alt lämna in och rodera den (läggs lager av vitguld över) och sen bärs på lillfingret på vänster hand.
Kör ringen på högern, funkade för Paul newmanDen får inte plats på långfingret på höger hand och är lite för stor för ringfingret haha tycker dessutom att det blev en lite feminin look på högerhanden av ngn anledning :S
På vänsterhanden passar den långfinger (som ovan postat foto) och pekfinger haha Kommer inte orka förminska eller rodera
Konstigt kopplingsschema...
...Men en fin liten handgravyr på klackringen.Konstigt kopplingsschema...
Varför begad? Om det är för att fira din examen ska du väl ha en ny?Funderar ev. på att köpa en likadan 4-delad pusselring fast i tricolor. Letar också efter en begad ingenjörsring, om någon ser en så hojta gärna
Vet inte hur mycket jag kommer bära den men lite kul att ha, ganska dyr ring. Firat examen har jag gjort med andra inköpVarför begad? Om det är för att fira din examen ska du väl ha en ny?
Det är för övrigt den ring jag bär utöver min vigselring, ingenjörsringen.
Vilken sorts ingenjör?Vet inte hur mycket jag kommer bära den men lite kul att ha, ganska dyr ring. Firat examen har jag gjort med andra inköp
Ok, jag hade inbillat mig att alla män alltid bar alla sina ringar hela tiden.. Sen generellt svårt med beg-ring pga storleken antar jag..Vet inte hur mycket jag kommer bära den men lite kul att ha, ganska dyr ring. Firat examen har jag gjort med andra inköp
Jepp, ska helst bara vara lagom mycket fel i storleken.Ok, jag hade inbillat mig att alla män alltid bar alla sina ringar hela tiden.. Sen generellt svårt med beg-ring pga storleken antar jag..
Byggnadsingenjör finns ju bl.a. denna men tycker det såg lite muppigt ut med en hammare och vinkel på ringen. Finns ju mer klassiska med bara en krans tror jag.Vilken sorts ingenjör?
Byggnadsingenjör finns ju bl.a. denna men tycker det såg lite muppigt ut med en hammare och vinkel på ringen. Finns ju mer klassiska med bara en krans tror jag.
Tycker den ska vara i tvåton, snygg!Min med den då, klassiska designen. Idag ångrar jag lite att jag inte gick på helguld för att matcha vigselringen men "orginal" är alltid original så det känns ok.
Vad har du för storlek-ish, vet du det?Tycker den ska vara i tvåton, snygg!
18,5 hade jag i somras när jag provade, antar att 18,25 skulle kunna passa vinterhalvåret på denna typ av ring.Vad har du för storlek-ish, vet du det?