• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ringar utanför vigsel?

Richard1987

Panerai
Beställde en sådan här förra veckan :) dock blev det en helpolerad då denna som är borstad hade utgått
USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca-image-1488314006.jpeg
Vad är det för armband? :)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Det var ju diskussion som var ämnet...

Jag är väl en lite grinig surgubbe men de flesta gör sig en stor otjänst genom att ha dessa horribla ringar på fingrarna. Det ser helt enkelt, med mycket få undantag, bedrövligt ut. Diamanter på en klackring...jösses.

Är ingen direkt stilpolis, tvärt om, men här passeras alla möjliga gränser för självrespekt. Klocka, ja. Snygg kostym, ja. Slips, absolut. Piffiga skor, jodå. Men ringar som inte är vigselringar eller något sorts undantag är bara inte snyggt på en man. Det ser oerhört tillgjort och skitnödigt ut.
...Tycker du ja. :)
 

Richard1987

Panerai
Såg den här tråden och kom att tänka på farfars ring som har legat i byrån i flera år, hade gärna velat bära den till minne av den man som förgyllde min uppväxt.

Aldrig burit ring utöver vigselringen, ser det inte skumt ut? Stål (klocka), vitguld och gulguld haha

20190914_081504.jpg
20190914_082718.jpg
 
Senast ändrad:

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Använd den, @Richard1987 ! Modellen hade kanske inte precis varit mitt förstahandsval men bär du den av en anledning, som minnet av farfar så tycker jag det är jättebra och fungerande. Du behöver ju inte ha den varje dag. Ett alternativ kan också vara att ha den på höger hand.
Men, Go for it!
 

Richard1987

Panerai
Använd den, @Richard1987 ! Modellen hade kanske inte precis varit mitt förstahandsval men bär du den av en anledning, som minnet av farfar så tycker jag det är jättebra och fungerande. Du behöver ju inte ha den varje dag. Ett alternativ kan också vara att ha den på höger hand.
Men, Go for it!
Eller har jag nu en fett bra anledning till varför jag måste köpa en day date med Onyx dial? :D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Såg den här tråden och kom att tänka på farfars ring som har legat i byrån i flera år, hade gärna velat bära den till minne av den man som förgyllde min uppväxt.

Aldrig burit ring utöver vigselringen, ser det inte skumt ut? Stål (klocka), vitguld och gulguld haha

20190914_081504.jpg
20190914_082718.jpg
Klart du ska bära den MEN antingen på högerhand (ring eller långfingret) alt lämna in och rodera den (läggs lager av vitguld över) och sen bärs på lillfingret på vänster hand.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Klart du ska bära den MEN antingen på högerhand (ring eller långfingret) alt lämna in och rodera den (läggs lager av vitguld över) och sen bärs på lillfingret på vänster hand.
Rodiera en rödguldsring är inget jag generellt skulle rekommendera, det nöts av så fort och sedan ser ringen bara väldigt skabbig ut.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Beror väl på vem som gör det och hur ägaren sedan lever men visst är risken stor för det du skriver.
Det är ingen risk, det är ett faktum. ;)
Men ska ringen användas väldigt sällan och får det gjort med insikten att ringen så småningom kommer att se ut som skräp så ok. Smycken tillverkade röda legeringar som t.ex. örhängen, broscher, bröstknappar, det är rätt ok att lägga rodium på. Där är det minimal nötning. Slipa av om man ångrar sig går bra om det är hyggligt enkla och släta ytor.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Det är ingen risk, det är ett faktum. ;)
Men ska ringen användas väldigt sällan och får det gjort med insikten att ringen så småningom kommer att se ut som skräp så ok. Smycken tillverkade röda legeringar som t.ex. örhängen, broscher, bröstknappar, det är rätt ok att lägga rodium på. Där är det minimal nötning. Slipa av om man ångrar sig går bra om det är hyggligt enkla och släta ytor.
Då vet han det iom denna tråd iaf :D
 

Richard1987

Panerai
Klart du ska bära den MEN antingen på högerhand (ring eller långfingret) alt lämna in och rodera den (läggs lager av vitguld över) och sen bärs på lillfingret på vänster hand.
Den får inte plats på långfingret på höger hand och är lite för stor för ringfingret haha tycker dessutom att det blev en lite feminin look på högerhanden av ngn anledning :S

På vänsterhanden passar den långfinger (som ovan postat foto) och pekfinger haha Kommer inte orka förminska eller rodera :p
20190915_163118.jpg
20190915_163107.jpg
 
Den får inte plats på långfingret på höger hand och är lite för stor för ringfingret haha tycker dessutom att det blev en lite feminin look på högerhanden av ngn anledning :S

På vänsterhanden passar den långfinger (som ovan postat foto) och pekfinger haha Kommer inte orka förminska eller rodera :p
20190915_163118.jpg
20190915_163107.jpg
Kör ringen på högern, funkade för Paul newman:)
PhotoCredit_Keystone-France-via-Getty-Images.jpg
 
Topp