• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Simpatico

Rolex
Hallo gott folk.
Vad får man ge för en extra tavla med visare nuförtiden? Söker ett set till min vita 216570.
Någon som sitter på en kran?
Får olika förslag från AD-drakarna.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Kan äntligen kliva in här i tråden på riktigt.
IMG_20190302_163240.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Finns det någon här som använder sin ExpII som den "borde"? dvs som en beater? (och då menar jag riktig beater och inte bara som vardagsklocka)

@HederligeHarry du brukar ju posta med varselkläder?

Är sugen på att bruka min ordentligt men det är en viss mental spärr i skallen som sätter stopp..

Edit: blir roligare med bilder :)
IMG_20190310_124521.jpg
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag helt fastnat i att jag skall ha en vit 216570, inbillar mig att det är den perfekta allroundklockan och allt det där.
Nån som vill argumentera emot?
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Nu har jag helt fastnat i att jag skall ha en vit 216570, inbillar mig att det är den perfekta allroundklockan och allt det där.
Nån som vill argumentera emot?
Den har inte vridbar ring för att snabbt se tiden i ett avlägset land, den är stor, den har inte blanka fina vidguldsvisare.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Den har inte vridbar ring för att snabbt se tiden i ett avlägset land, den är stor, den har inte blanka fina vidguldsvisare.
Hade en Tudor GMT ett tag, hade ingen nytta alls av den vridbara ringen. Att den är stor gör inget, har sportat en 44mm Luminor i snart 2 veckor och den är typ 4mm tjockare. Vitguldsvisare klarar jag mig utan.
Bra försök dock :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har jag helt fastnat i att jag skall ha en vit 216570, inbillar mig att det är den perfekta allroundklockan och allt det där.
Nån som vill argumentera emot?
Det enda jag märkt som lite negativt är att den inte alltid är helt klockren (!) till lite mer uppdressad klädsel. Sneglar själv mot en Explorer som komplement till de tillfällena eller då man vill ha lite mindre wrist-presence.
Utöver det har jag bara superlativ att säga om 216570 polar.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det enda jag märkt som lite negativt är att den inte alltid är helt klockren (!) till lite mer uppdressad klädsel. Sneglar själv mot en Explorer som komplement till de tillfällena eller då man vill ha lite mindre wrist-presence.
Utöver det har jag bara superlativ att säga om 216570 polar.
Ursäkta, glömde svara på detta. Jag känner mig inte direkt oroad över storleken och dressad klädsel har jag sällan. Har en på gång, förhoppningsvis blir jag 216570 bärare om ett par veckor. :)
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Finns det någon här som använder sin ExpII som den "borde"? dvs som en beater? (och då menar jag riktig beater och inte bara som vardagsklocka)

@HederligeHarry du brukar ju posta med varselkläder?

Är sugen på att bruka min ordentligt men det är en viss mental spärr i skallen som sätter stopp..

Edit: blir roligare med bilder :)
IMG_20190310_124521.jpg

Såklart exp2:an fått äventyra lite!

Min har varit på toppen av Kebnekaise (medan sydtoppen var högre än norra ;)), dock var det mjölkdimma på toppen så inga bilder därifrån, men på vägen ner igen:
90FB60F6-EDD8-4C96-8BAE-E460815D55A9.jpeg


Den har fått följa med på fisketurer (man ser typ bara länken och ignorera helst att det är en nykläckt harr på bilden, hade ingen bättre bild och jag får aldrig stora fiskar...)
0A3F58F0-1CBF-4BF4-B438-3B24F2D7BA83.jpeg


Ja mer äventyrlig än så är jag kanske inte, men lite har den fått Explora iallafall :)
 
Topp