• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Kör en till bild bara därför att
IMG_3175.jpg
 

burner

Panerai
2-Faktor
Spännande att se om det blir keramisk glasring på den nya (226570?) när den kommer. Tycker en del av tjusningen med 216570 är glasringen i borstat stål.
IMG_3432.jpg
Jag håller med. Tror det kan bli ganska snyggt med keramisk också men det lär ändra karaktären ganska mycket. Om dom gör det hoppas jag på en matt glasring men det är nog mer troligt med en blank. Tycker blank vrid- eller glasring tar bort mycket av tooligheten som jag giller med explorer 2.
 

burner

Panerai
2-Faktor
Men alla rollar kan ju inte ha keramisk ring ...eller?
Nää. 226570 kommer ha glasring i borstat tungsten ;)
Vad dom än hittar på är man ju bra nyfiken. Tycker allt man ser i teasern är väldigt likt nuvarande modell. Lite tråkigt å bara slänga på en keramisk ring på allt. Snart vet vi.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Den svarta och vita som är oanvända är till barnen. De har en rätt hyfsad samling nu så de säljs inte. Och min vita behåller jag nog. Alltid gillat den och den är nr 20 av exp 2an jag har
Vad fint gjort! Har du graverat någon eller tänkt göra det? Min 16610 kommer bli dotterns senare och Explorer 1an blir nog sonens om den stannar. Annars blir det något annat. 😃
 

andreas

KS Explorers Club
2-Faktor
Svarta har inte ghost-visarna längre, snyggt tycker jag. Annars behöver man inte rusa till AD för att uppgradera direkt.
 
20210407_184614.jpg

TS får väl slänga in en bild på sin också, alldeles för längesen tyvärr.

Den har inte blivit använd så mycket det sista pga att den började tappa väldigt mycket i tid för ett par månader sen. Vi snackar 30-60 sekunder per dygn. Någon som har varit med om det på sin?

Skall lämna in den till uris när det passar, men har inte känts så jätteviktigt nu med corona och allt.
 
Topp