• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

Snygg?

zcfJqeg.jpg

Lägger ingen värdering i TS åsikt om Rolex men det är smått märkliga reaktioner.
Vissa menar att KS bara ska ha "snälla" inlägg, men jag kan inte tänka mig något tråkigare än ett forum där alla stryker varandra medhårs och oliktänkande blir stämplade som troll som nu verkar vara fallet. Slappna av och försök formulera ett sakligt svar till en iofs spetsigt ställd fråga. Gillar du sen inte TS svar eller blir sur att han inte blir övertalad/tygad...försök igen eller lämna tråden. Är oförstående hur man kan bli provocerad över att någon sågar ett klockmärke.

Det är så mobbare funkar. Går ihop och hänger på tills det spårar ur. Ni vet vilka ni är. Känsligt vart det i alla fall
Rolex är ett känsligt ämne här på KS. Det finns flertalet föredetta "Rolexbekämpare" som har ändrat uppfattningen om märket och numera älskar dem. Tyvärr kan Rolex bli rätt uttjatade här på KS, fast det är ju inte helt utan orsak. Väldigt få andra klockmärken har ett sådant samlarvärde.

Som jag skrev innan.. - jag kan numera tycka att nya Rolex kan te sig småtrist, men jag finner vintagesportrollar långt mer spännande då alla är unika på sitt sätt.

Är faktiskt den enda klockan inom rolex familjen där jag känt att den kaaaan funka. Mer än ok faktiskt:)

Ibland är det så att man måste in i matchen för att förstå grejen. Du kanske skulle skaffa dig en rolle och prova?
Risken för förlust som du säkert märkt är ganska liten ifall du fortfarande inte fattar galoppen efteråt.

Annars kanske du kan arrangera ett lån/byte som jag såg för ett par månader sen här där några medlemmar på forumet lånade varandras klockor en vecka eller två.

En del klockor ser asfina ut på bild eller i montern, men väl på tröttnar man snabbt. Andra smyger sig på en från att ha varit rätt ointressanta. Underligt fenomen det där.

Det är väl helt enkelt så att Rolex är så mycket mer än en klocka för vissa. Historiskt så har Rolex endast varit dedikerat och förknippat med ett mer lyckosamt klientel av ägare. Idag 2014 så är en sådan dinka inom räckhåll för i princip de flesta som har ett jobb och är tillräckligt intresserad av klockor. Alla har uppenbarligen inte insett det ännu och fäktas febrilt för att det inte ska vara på det sättet.

KS är väldigt Rolexifierat, visar sig om inte annat tydligt i de flesta fredagstrådarna.

Därmed inte sagt att klockorna eller de som fastnat för Rolex är skräp...Bara att vänja sig och uppskatta de många andra guldkorn som finns här och de Rollar som faktiskt rockar :D

Trådar som denna dyker upp då och då, blir oftast som att kasta sten i glashus utan något mer konkret i trådstarten.

Tyvärr rycker det mest i mina axlar just nu, inte spännande.

Orkar inte läsa hela tråden... Men som sagt från början; säg vad du själv gillar, så man/vi får en referens.

Jag gillade inte heller Rolex från början, men "vuxit" om in i det. Därmed inte sagt att jag gillar alla Rolex... Maxi-case m "RolexRolexRolex"-graveringen på insidan tex tycker jag är hemsk...

Förutom möjligen I helguld...
(ping @Målarn/@k0ltrasten...). :cigar:

Tillbaka
Topp