• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

Kom igen nu snälla. KS är ett jättetrevlig forum. Låt det förbli så. Nästa tråd du startar bör tillföra något till forumet och inte det motsatta. Jag lovar dig att du i slutändan kommer bli belönad om du lyder mitt råd. KS är faktiskt ett oerhört bra forum som kommer ge dig mycket glädje.
Jag håller inte med:) det är kul med diskussioner och jag tycker att TS har all rätt att tycka som han gör.
Det är kul med människor som inte bara tycker som alla andra. Själv har jag 3 st Rolex men det beror mycket på att de håller värde, de är driftsäkra, de är ok prismässigt (jämfört med de klockor jag gillar). Dessutom skapar tråden engagemang och det är kul:) såklart tycker jag också att de är snygga! En vän till mig som har Tag Heuer skrattar är min 36 mm DJ, även åt mina 40 mm. Han tycker det är tjejklockor!

Jag kanske ska jämföra w140 med min egen w212 så kanske det är blir mer rättvist, eran kommer aldrig tillbaka i mercas fall då.

Nu kanske jag tog i men många upplevde W140 som aningen svullen men jag förstår din jämförelse. Bilarna var helt klart speciella för sin tid. När man ser en S-klass idag så höjer man inte speciellt mycket på ögonbrynen tyvärr (såvida det inte är en S65 AMG :D).

Datumet är helt felplacerat enligt mig. Ibland tror man att man ser urtavlans siffror fast det är datumet. Blir helt konstigt när datumet är t.ex. när man kollar som hastigast.
Först av allt man kollar inte hastigt på en Portuguese 7 day, man tittar länge och ofta. Dessutom har du fel, men vem ör jag att berätta det för dig:)

Detta gör att Rolex inte är för mig

image.jpg

Kan faktiskt hålla med dig lite TS. Är inte något fan av Rolex dock tycker jag tvärtemot dig att exp II och Pepsi är snygga.

Många skriver att de efter en tid med klockintresse/hängande på KS allt mer börjat gilla Rolex men då funderar jag på om inte det faktiskt har att göra lite med yttre påverkan. Självklart ändras ens smak med tiden men om man ständigt hör om någots förträfflighet och det frekvent höjs till skyarna är det nog lätt att tillslut falla in i lovkören. Säger inte att det är fel eller något men kan kanske vara en förklsring .

Skulle gärna själv äga en rolle av de ovan nämnda eller en DD, Exp I kanske men tråkigt om någon inte får uttrycka en åsikt utan att stora delar ska bli skogstokiga och hoppa på TS. Personligen tycker jag det vore tråkigt om forumet reduceras till att handla 99℅ om Rolex, mångfald förgyller!

Tillbaka
Topp