• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

Jag har inte läst 18 sidor med svar men skummat lite och ser kraftiga reaktioner vilket är väldigt märkligt med tanke på hur många som fäller väldigt nedlåtande och EMM idiotiska kommentarer om människor som bär Breitling enligt dem själva och att konstant trycka ner denna påhittade grupp vilket i min värld grundar sig på okunskap och komplex.

Jag har inte läst 18 sidor med svar men skummat lite och ser kraftiga reaktioner vilket är väldigt märkligt med tanke på hur många som har fällerväldigt nedlåtande och EMM idiotiska kommentarer om människor som bär Breitling enligt dem själva och deras att konstant trycka ner vilket i min värld grundar sig på okunskap och komplex.
Du generaliserar inte väldigt nu? :)

Helt sanslöst vilka påhopp. Man blir mörkrädd. Jag tycker Rolex är fula och behöver varken motivera varför eller få tillåtelse att tycka det.

Talibanfäste detta, man blir ju smått deprimerad att vuxna (?) kan sjunka så lågt

Helt sanslöst vilka påhopp. Man blir mörkrädd. Jag tycker Rolex är fula och behöver varken motivera varför eller få tillåtelse att tycka det.

Talibanfäste detta, man blir ju smått deprimerad att vuxna (?) kan sjunka så lågt
För säkert femte gången i denna tråd. Du får tycka precis vad du vill. Vad mer ska diskuteras? Du tycker Rolex är fula. Andra gillar dem. Vad får du för hemska påhopp? Varför är du mörkrädd? Visa lite skönare ton så ska du se att vi alla kan samexistera. Vi gillar trots allt klockor allihopa. Tror jag iaf..

Men snälla!! Det hoppas väl på från alla möjliga håll Mille?!
Jag hoppas du förstår att mina tidigare inlägg haft en hel del humor i sig?
Jag struntar hejdlöst i om nån tycker mina klockor är APfula..! Jag köper de klockor jag vill bära.
Att du reagerar så starkt förstår jag faktiskt inte? Ville du inte provocera så hade du kunnat starta din tråd på ngt annat sätt. Även om du är i din fulla rätt att tycka, tänka och skriva hur och vad du vill. Så BEHÖVER man inte göra det om man nu inte har som målsättning att reta upp folk.
Ta en fika i solen och fundera ut vad din nästa tråd ska handla om:)

Visa lite skönare ton så ska du se att vi alla kan samexistera. Vi gillar trots allt klockor allihopa. Tror jag iaf..

Klocksnacks beryktade musikalitet. Som i princip går ut på att man ska hålla med etablisemanget, annars är man omusikalisk.

Om någon någonsin funderat på om Klocksnack är en ryggdunkande klubb för inbördes beundran så är denna tråden allt som behövs för att bevisa detta. Dessutom ska man ha köpt sin klocka av en ÅF på fina gatan och fått kaffe eller bubbel för att få känna sig speciell samtidigt som man glatt tar emot sina 15% rabatt.

Så jäkla synd att TTT tynade bort till förmån för detta forum...

Klocksnacks beryktade musikalitet. Som i princip går ut på att man ska hålla med etablisemanget, annars är man omusikalisk.

Om någon någonsin funderat på om Klocksnack är en ryggdunkande klubb för inbördes beundran så är denna tråden allt som behövs för att bevisa detta. Dessutom ska man ha köpt sin klocka av en ÅF på fina gatan och fått kaffe eller bubbel för att få känna sig speciell samtidigt som man glatt tar emot sina 15% rabatt.

TTT finns fortfarande kvar. Du kan ju bidra med ngt vettigt där om du inte trivs här?!

Och alla Rolex-gillare både tycker så och skriker ut det? :)

Varför inte diskutera det problemet när/där det sker?

Det skrev jag inte...försök inte pådyvla mig åsikter nu :)
Avsikten med inlägget var att belysa att jag trots den relativt korta medlemstiden redan vid en mängd tillfällen stött på åsikten att just kriminella och dörrvakter bär Breitling. Självklart betyder inte det att alla tycker så men tillräckligt många för att det ska märkas i flödet. Dessutom skrev ju inte BOTL att det var Rolex-gillare specifikt som gav uttryck för den åsikten utan skrev "många".

Då kan du ju försöka starta upp TTT igen då, ska man behöva skämmas för att man föredrar att stödja en AD?

Men lägg ner att försöka spela martyr. Vilka är det sanslösa påhoppen som gör dig mörkrädd? Kan inte se att du får ta mera än du slänger på andra, ta bara den sista meningen när du börjar prata om talibaner och samtidigt anklagar andra för att sjunka lågt.

Kan hålla med om att det ryggdunkas både nu och då här precis som överallt. Jag har ett gäng rollar varav ingen är köpt på fina gatan. Jag ser ändå inte denna tråd som något mer än trollande då det underliggande syftet verkar vara att irritera andra.

Tycker inte att jag hoppat på någon och jag har försökt att motivera vad jag gillar med märket. Ändå ska jag som en ägare av ett klockmärke stå som en del i en axis of evil som spottar på mindre värda klockentusiaster som ev gillar Breitling. Allvarligt?

Kom igen nu och dela med er lite mer positivt och proaktivt så ska ni se att detta forum kan vara minst lika festligt som det nu döda TTT (som för övrigt var minst lika Rolex-representerat).

Man ser ju på ditt antal poster att du varit med och bidragit en hel del och dessutom försökt ändra detta till något bättre. (OBS! ironi, då många verkar ha svårt att tyda det i denna tråden).

Hade det inte varit bättre att, om det nu är så illa, 1. Bidra för förändring till det bättre eller 2. Helt enkelt skita i att delta överhuvudtaget, det är ju trots allt frivilligt att läsa/delta på ett forum.

Då kan du ju försöka starta upp TTT igen då, ska man behöva skämmas för att man föredrar att stödja en AD?

Det blir precis samma respons från etablissemanget i de trådar som diskuterar gråhandlare vilka också brukar mynna ut i hårda ord och anklagelser.

Min åsikt är att på detta forum är det viktigare VAD man har för klocka och VAR den är köpt än att man har ett generellt intresse för klockor som sådana.

2. Helt enkelt skita i att delta överhuvudtaget, det är ju trots allt frivilligt att läsa/delta på ett forum.

Jag letade efter en "Ta bort mitt konto" men hittade inte den funktionen. Ska maila daviden och be att han sätter ett random lösenord på mitt konto. Ni ska få ha er lilla ryggdunkarklubb i fred, vi verkar ändå inte ha samma musiksmak.

Det blir precis samma respons från etablissemanget i de trådar som diskuterar gråhandlare vilka också brukar mynna ut i hårda ord och anklagelser.

Min åsikt är att på detta forum är det viktigare VAD man har för klocka och VAR den är köpt än att man har ett generellt intresse för klockor som sådana.

Om du börjar titta runt i trådarna på KS så ska du nog se att det där sista inte stämmer, framför allt om du börjar hänga lite i vintage forumet.
Tycker även inte det brukar bli så hårda ord angående gråhandlare, finns väl någon som är extremt emot det fenomenet men de flesta tycker jag verkar vara ha en ganska så liberal syn på det.

Gå och kräv retur, din offerkofta verkar sitta tajt

Nja, jag tycker nog att det går att diskutera det mesta i klockväg. Sedan får man väl helt kallt räkna med att olika forum får en slagsida beroende på vad som går hem hos majoriteten. Det finns alltid folk som har "problem" med andras tycke och smak, vilket gör den här sortens pseudodiskussioner ganska ointressanta från min synvinkel.

Jag letade efter en "Ta bort mitt konto" men hittade inte den funktionen. Ska maila daviden och be att han sätter ett random lösenord på mitt konto. Ni ska få ha er lilla ryggdunkarklubb i fred, vi verkar ändå inte ha samma musiksmak.

Du har vart medlem i ett drygt halvår men i skrivande stund har du bara 14 inlägg, varför har du inte vara mera aktiv och försökt styra trådar och KS mera åt vad du gillar? Ett forum är trots allt inte mera än summan av sina (aktiva) medlemmar. Vill inte låta taskig men varför alla sura kommentarer först nu?

Tillbaka
Topp