• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

Känns rent spontant som att min Sinn har dragit mer likes än min Rolex. Nu postar jag helst inte den så ofta, den är ju så förbaskat ful, men ändå.

Nej, trivs riktigt bra med den, trots att jag inte är någon Rolex fanboy. Men upplever inte att dom andra klockorna jag har är ointressanta här och på dom få GTG'er jag frekventerat. Inte ens bland fanboysen.

Nä, det lustiga är att vuxna människor blir så provocerade eller för att använda ett populärt ord, "kränkta", att de helt går i taket.
Var har TS argument trytit? Han har väl konsekvent hävdat samma sak från första till sista inlägg? Sen att du tycker att argumenten inte har någon relevans är något helt annat.
Jag tycker att det säger en hel del att du kallar oliktänkande för haverister. Du kan väl föreslå för admin att alla avvikande åsikter borde leda till banning?
Sen att du försöker dra paralleller till uttalanden om invandring och rasism är väl ett lysande exempel på hur det låter när argumenten tar slut. Ett illa dolt försök att kladda ihop en åsikt på ett klockforum med något som de allra flesta vettiga människor tar avstånd ifrån.
Som jag skrev tidigare, jag kan inte tänka mig ett tristare forum än ett där alla tycker lika och minsta skillnad i åsikt blir klassat som provokation eller trollning.

Problemet är att TS vill ha hjälp att förstå men vill inte göra jobbet själv.:hungover: Om det beror på bristande förmåga eller bristande vilja kan jag inte svar på.:cigar:

Klocksnacks beryktade musikalitet. Som i princip går ut på att man ska hålla med etablisemanget, annars är man omusikalisk.

Om någon någonsin funderat på om Klocksnack är en ryggdunkande klubb för inbördes beundran så är denna tråden allt som behövs för att bevisa detta. Dessutom ska man ha köpt sin klocka av en ÅF på fina gatan och fått kaffe eller bubbel för att få känna sig speciell samtidigt som man glatt tar emot sina 15% rabatt.

Så jäkla synd att TTT tynade bort till förmån för detta forum...
Det där var väl fan att ta i? Jag är ganska välkänd här på forumet och har deltagit i flera GTGer med Grand Seiko och Seiko Marinemaster, och jag har aldrig blivit illa bemött för det? snarare tvärtom har jag fått komplimanger och fått umgås med trevliga människor och fått nya vänner. Om Klocksnack inte passar så finns ju trots allt TTT kvar?

Det där var väl fan att ta i? Jag är ganska välkänd här på forumet och har deltagit i flera GTGer med Grand Seiko och Seiko Marinemaster, och jag har aldrig blivit illa bemött för det? snarare tvärtom har jag fått komplimanger och fått umgås med trevliga människor och fått nya vänner. Om Klocksnack inte passar så finns ju trots allt TTT kvar?

Sen att uppskatta humorn bakom din titel hjälper ju till :)

Jag tycker Rolex är fula och behöver varken motivera varför eller få tillåtelse att tycka det.

Nä, men hela idén med ett diskussionsforum bygger på att man kan förklara vad man tycker och framför allt _varför_ man tycker det. En tråd där varje fråga besvaras med att "Det är yttrandefrihet i det här landet och jag behöver inte förklara mig!!11" blir snabbt rätt trist.

Jag tycker att trådstarten är sopig och behöver varken motivera varför eller få tillåtelse att tycka det.

Men lägg ner att försöka spela martyr. Vilka är det sanslösa påhoppen som gör dig mörkrädd? Kan inte se att du får ta mera än du slänger på andra, ta bara den sista meningen när du börjar prata om talibaner och samtidigt anklagar andra för att sjunka lågt.

Någon gång måste även jag säga ifrån och jag blev förbannad. Tar tillbaka det men attityden bland några i denna tråd är inte värt min tid och detta blir mitt sista inlägg här.

Ps. Rolex är fula

Jag är förvånad av hur butthurt folk kan bli över vilken/vilka klockor som är snygga eller fula när diskussionen är totalt subjektiv och handlar om åsikter :blackeye:

image.jpg

Klocksnacks beryktade musikalitet. Som i princip går ut på att man ska hålla med etablisemanget, annars är man omusikalisk.

Om någon någonsin funderat på om Klocksnack är en ryggdunkande klubb för inbördes beundran så är denna tråden allt som behövs för att bevisa detta. Dessutom ska man ha köpt sin klocka av en ÅF på fina gatan och fått kaffe eller bubbel för att få känna sig speciell samtidigt som man glatt tar emot sina 15% rabatt.

Så jäkla synd att TTT tynade bort till förmån för detta forum...

Champagne är för töntigt. Och hela biten med svenskhandlat är för töntigt

Tillbaka
Topp