• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

Nä, men hela idén med ett diskussionsforum bygger på att man kan förklara vad man tycker och framför allt _varför_ man tycker det. En tråd där varje fråga besvaras med att "Det är yttrandefrihet i det här landet och jag behöver inte förklara mig!!11" blir snabbt rätt trist.

Jag tycker att trådstarten är sopig och behöver varken motivera varför eller få tillåtelse att tycka det.

Det har sagts förut och tål att upprepas:
Dina inlägg, Fjunis, är så mogna att det får en gammal gubbe som mig att gråta av avund!;)

Jag håller delvis med. Jag kan dock se charmen i en fin vintage Rolex också. Eller i en Submariner som verkar vara en bra beater. En annan positiv sak är ju att deras urverk är in-house.

Men de är ju verkligen inte de stiligaste klockorna. De är ofta väldigt sportiga och går ju inte att jämföra med en mer diskret PP, VC, JLC eller ALS. De är sportiga klockor och de har ju använts av dykare i militära sammanhang så de är ju uppenbarligen praktiska. Att de skulle vara så överdrivet bra eller överlägsna som vissa här försöker påskina köper jag dock inte.

Förstår inte hypen jag heller. Och inte tycks den gå över.

Men jag har bara spanat in Rolex sedan slutet av sjuttiotalet... och det dröjde till andra halvan av åttiotalet innan jag kunde trä en Oyster runt handleden, så vad vet jag...

Minns f ö när JlC MC kom. Var nog den modellen som hjälpte Jaeger att få fart på försäljningen. Eleganta klockor. Synd bara att de inte kunde hålla mot storlekshetsen...

mvh A

JLC har ju faktiskt minskat på storleken sen generationen innan.

Bara jag som föredrar klass AA replikor av Rolex? Riktigt snurriga grejjer det där, men min bezel och krona har ramlat av och nån liten plastplupp ramlade ur med. Kanske jag borde investera i en riktig?

Tillbaka
Topp