• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Det kan man ju frÄga sig!

Ser man pÄ det sÀttet du gör, sÄ kan man ju Àven sÀga att 6542 Àr mycket trevligare en 1675 med bÄde sin caliber, boett, tavla etc.
Herregud, allt handlar inte om dig. Och du behöver inte bli krÀnkt för att jag svarar @Jerico att jag föredrar 1675.

Och nej, det handlar inte om att Àldst = bÀst. 16750 saknar bara de attributen (eller snarare detaljerna i attributen) som jag gillar i vintage rolex.

Ser man pÄ det sÀttet du gör, sÄ kan man ju Àven sÀga att 6542 Àr mycket trevligare en 1675 med bÄde sin caliber, boett, tavla etc.
Fast just 1675 och 16750 Àr sÄpass lika att jag inte Àr sÀker pÄ att folk kan skilja dem Ät. Blir ofta förvirrat i annonser, speciellt motsvarande tvÄton. DÀrför tyckte jag helt klart att kommentaren var befogad. Tycker sjÀlv att de smÄ detaljerna som skiljer dem Ät gör vÀldigt mycket för kÀnslan.

Fast just 1675 och 16750 Àr sÄpass lika att jag inte Àr sÀker pÄ att folk kan skilja dem Ät. Blir ofta förvirrat i annonser, speciellt motsvarande tvÄton. DÀrför tyckte jag helt klart att kommentaren var befogad. Tycker sjÀlv att de smÄ detaljerna som skiljer dem Ät gör vÀldigt mycket för kÀnslan.
16750 Àr ofta lite som en 1675 med serviceboett, -tavla och -ring i utseendet.

Inte illa att fÄ tag i ett sÄdant exemplar! Undrar lite över status pÄ urverk, servicebehov etc. och vilka ytterligare kostnader som tillkommer för en oanvÀnd klocka frÄn 2007?
Haha ja det Àr inte en dÄlig fÄngst :)
Amplitud och tidshÄllningen sÄg riktigt bra ut men sjÀlvklart 11 Är gammal klocka, bara att rÀkna in en liten standardservice Ätminstonde. Men man köper ju inte en NOS för att bÀra den tyvÀrr. Ja skulle nog inte servat den förens den fyller 20 iaf

Ditt pÄstÄende betrÀffande 1675 vs 16750 Àr ju raka motsatsen det vaniljglass gav! En sen 1675 borde vara mycket lik dom tidiga 16750.

Klart att 6542 skiljer sig gigantiskt mot en 1675. DÀremot sÄ har vÀl tidiga 1675 snarlika former en 6542 med sina skarpa bevels!

Ville bara göra en poÀng i att den breda massan inte ser skillnaden pÄ 1675 & 16750, precis som du pÄpekar.

Ditt pÄstÄende betrÀffande 1675 vs 16750 Àr ju raka motsatsen det vaniljglass gav! En sen 1675 borde vara mycket lik dom tidiga 16750.

Klart att 6542 skiljer sig gigantiskt mot en 1675. DÀremot sÄ har vÀl tidiga 1675 snarlika former en 6542 med sina skarpa bevels!

Ville bara göra en poÀng i att den breda massan inte ser skillnaden pÄ 1675 & 16750, precis som du pÄpekar.
Nej, tror vi sÀger exakt samma sak. Helheten ligger i de smÄ detaljerna som jag tror mÄnga missar om man bara tittar pÄ bilder.

Herregud, allt handlar inte om dig. Och du behöver inte bli krÀnkt för att jag svarar @Jerico att jag föredrar 1675.

Och nej, det handlar inte om att Àldst = bÀst. 16750 saknar bara de attributen (eller snarare detaljerna i attributen) som jag gillar i vintage rolex.

SÄklart att det gör, om du sÀger det sÄ!

Blev inte krÀnkt, men det Àr alltid sÄ kul att du passar pÄ stt svara med nÄgot negativt om jag skriver nÄgot!

Det enda jerico undrade över var om 1675 var den senaste reffen med matt tavla och mÄlade index.

Klart du fÄr ha en personligt Äsikt, alla har ju olika tycke och smak!

Jag hade personligen valt en tidig 1675 om dom inte kostat skjortan!

Det Àr först nu som jag har insett att GMT har ett slimmare case Àn SubC, med smalare bandhorn. Det Àr dÀrför den Àr sÄ mycket snyggare :)

456C210B-DF87-4CB7-A5AD-AB5B8F1EA8C8.jpeg

De fleste 1675 og 16750 er identiske med tanke pÄ urkasse og insert...

16750 er bedre da den egentlig er en 1675 med quickset date. :)

16750 Àr ofta lite som en 1675 med serviceboett, -tavla och -ring i utseendet.

Inte illa att fÄ tag i ett sÄdant exemplar! Undrar lite över status pÄ urverk, servicebehov etc. och vilka ytterligare kostnader som tillkommer för en oanvÀnd klocka frÄn 2007?

Nej, tror vi sÀger exakt samma sak. Helheten ligger i de smÄ detaljerna som jag tror mÄnga missar om man bara tittar pÄ bilder.

SÄklart att det gör, om du sÀger det sÄ!

Blev inte krÀnkt, men det Àr alltid sÄ kul att du passar pÄ stt svara med nÄgot negativt om jag skriver nÄgot!

Det enda jerico undrade över var om 1675 var den senaste reffen med matt tavla och mÄlade index.

Klart du fÄr ha en personligt Äsikt, alla har ju olika tycke och smak!

Jag hade personligen valt en tidig 1675 om dom inte kostat skjortan!

Förrutom att ni behöver hÄlla varandra i handen och sjunga we shall overcome sÄ tackar jag sÄ mycket för svaren. Nu lÀrt mig en hel del. Mctack alla!

Tillbaka
Topp