• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Har aldrig anvÀnt mig av GMT-funktionen, men gillar klockorna ;)
8A25FFC9-6B39-456C-B447-AF9973BD4180.jpeg
GRYM!!! line up.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Haha :) Det som nyare föll pÄ sist var klumpig och obekvÀm. Gamla vann pÄ att den kÀndes mycket bekvÀmare pÄ armen och pÄ överlÀgsen charm..
Du gör som du vill, men jag vill inte ha en obekvÀm klocka. Lume och lÀnkjustering Àr överskattat och sitter i huvudet, samma sak med repor.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Men du vill ÀndÄ byta upp dig för fungerande lume, bÀttre clasp och orepigt glas?

Mjo, om jag numera tycker att den nya kÀnns bekvÀm pÄ armen. Vet inte om min armkÀnsla kanske Àndrats.

Du gör som du vill, men jag vill inte ha en obekvÀm klocka. Lume och lÀnkjustering Àr överskattat och sitter i huvudet, samma sak med repor.

Det Àr mest nÀr den lÀgger sig sÄ hÀr som man blir lite smÄtt irriterad:
7EBB52FA-B9C6-4FC7-9409-66C3D96FB51E.jpeg


Easylink Àr inget som lockar mig direkt.

TÀnkte testa med nato och se hur jag gillar det. Verkar inte vara sÄ mÄnga som kör det hÀr pÄ KS. Alla Rolexnerds Àr sÄ kÄta pÄ stÄl :rolleyes:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Att kunna justera lÀnken Àr alltsÄ en dÄlig sak, och de som behöver göra det har bara fÄtt för sig det?
Jag skrev överskattat, inte dÄligt. Det handlade ju om att byta till en helt annan klocka sÄ jag menar att man fÄr rannsaka sig sjÀlv lite - Àr det verkligen viktigt eller bara en sÄn dÀr grej man fÄtt för sig för att man Àr lite rastlös?
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Mjo, om jag numera tycker att den nya kÀnns bekvÀm pÄ armen. Vet inte om min armkÀnsla kanske Àndrats.



Det Àr mest nÀr den lÀgger sig sÄ hÀr som man blir lite smÄtt irriterad:
7EBB52FA-B9C6-4FC7-9409-66C3D96FB51E.jpeg


Easylink Àr inget som lockar mig direkt.

TÀnkte testa med nato och se hur jag gillar det. Verkar inte vara sÄ mÄnga som kör det hÀr pÄ KS. Alla Rolexnerds Àr sÄ kÄta pÄ stÄl :rolleyes:

Att kunna justera lÀnken Àr alltsÄ en dÄlig sak, och de som behöver göra det har bara fÄtt för sig det?

Jag skrev överskattat, inte dÄligt. Det handlade ju om att byta till en helt annan klocka sÄ jag menar att man fÄr rannsaka sig sjÀlv lite - Àr det verkligen viktigt eller bara en sÄn dÀr grej man fÄtt för sig för att man Àr lite rastlös?
Med risk för att trampa nÄgon pÄ tÄrna..

Det Àr klassiskt klocknördstrams att rationalisera ett köp med nÄgot som t.ex ett bÀttre spÀnne.
Stör du ihjÀl dig pÄ klockan du har? Fine liksom, dÄ Àr den inte för dig, men allt annat Àr ju mÀrkligt i min bok.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
MÄste skriva av mig. Jag har en kollega som har en nipple dial gmt i helguld pÄ jubilee som han förmodligen haft sedan den var ny. Nyligen har han haft andra klockor nÄgon mÄnad eller tvÄ och jag har befarat det vÀrsta. Idag bar han den igen, polerad sÄ att allting bara blÀnkte frÄn andra sidan rummet. Plexi utan en skrÄma.
:(:(:(
 
Topp