• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

MÄste skriva av mig. Jag har en kollega som har en nipple dial gmt i helguld pÄ jubilee som han förmodligen haft sedan den var ny. Nyligen har han haft andra klockor nÄgon mÄnad eller tvÄ och jag har befarat det vÀrsta. Idag bar han den igen, polerad sÄ att allting bara blÀnkte frÄn andra sidan rummet. Plexi utan en skrÄma.
:(:(:(
Det positiva i det hela Àr att han sÀkert Àr helnöjd ;)

Höst och pepsi!
IMG_20181005_085530.jpg

Det positiva i det hela Àr att han sÀkert Àr helnöjd ;)
Och det Àr egentligen huvudsaken ;)

Ni har naturligtvis rÀtt och jag menar inte att döma honom. Han bryr sig ju knappast om andrahandsvÀrde utan har sin klocka som han gillar vilket jag verkligen respekterar. Men för en nÄgot skadad nörd som mig sÄ gör det lite ont att se en vÀldigt charmigt smÄrepig klassiker bli rundad i kanterna.

Det Àr fortfarande ett trevligt ur att vila ögonen pÄ emellanÄt

Det Àr vÀl det enda som betyder nÄgot, att Àgaren som Àgt den sen ny (troligen) och mest troligt kommer ha den till döddagar isÄfall Àr nöjd

Mvh
Enig. Ägarens Ă„sikt Ă€r det enda som betyder nĂ„got och nĂ€r det gĂ€ller klockor likt andra verktyg och smycken Ă€r Ă€ganderĂ€tten absolut.

Nu spammar jag lite...mÄste komma ifrÄn Tantal :wtf:, lÄter som en provisorisk fyllning hos tandlÀkaren....NÀ Rolesium vill jag vara:cigar:...vet att det inte Àr ett grundÀmne, men det borde lÀggas till i periodiska systemet.
20181005_172902.jpg

Med risk för att trampa nÄgon pÄ tÄrna..

Det Àr klassiskt klocknördstrams att rationalisera ett köp med nÄgot som t.ex ett bÀttre spÀnne.
Stör du ihjÀl dig pÄ klockan du har? Fine liksom, dÄ Àr den inte för dig, men allt annat Àr ju mÀrkligt i min bok.
Mjo, ibland blir det lite vÀl mycket fokus pÄ att allt med en klocka ska vara helt perfekt för alla stunder. Olika humör och alla aktiviteter man sysslar med.

NÄgon som kör RubberB pÄ sin 16710? Sugen pÄ ett men man ser det sÄ sÀllan sÄ det Àr lite oklart om det blir bra eller ej..

Tillbaka
Topp