• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

HAGWE:

qSG94qo.jpg

Jag vill verkligen gilla GMTn pÄ annat Àn lÀnk men det flyger inte för mig :(
Tur att vi tycker olika o att den inte Àr din ;)
Det Àr grainat Hermes lÀder pÄ en mint 1675, blir liksom inte bÀttre Àn sÄ enligt mej om man nu inte har en viss Gilt med choklad tavla pÄ en brunt cordovan sÄklart:)
3FC40310-8645-4DCD-8D19-46D29A55DCF2.jpeg

En ruffare mer fejdad 1675 pÄ mocka funkar oxÄ fint men nÀr klockar Àr sÄpass mint Àr det grainat lÀder som funkar bÀst enligt mej.

JPM Àr grym, men tar betalt för det.. :)

F.ö Àr 1675 svÄr att matcha pÄ band, helt rÀtt vÀg att gÄ att inte försöka matcha-matcha som vissa gör med typ mörkblÄ mockaband med blÄ och röda sömmar :D
Jo tack, dom Àr dyra men hoppas dom Àr vÀrda det (köpte 3st). Men bra klockor förtjÀnar bra straps liksom..
Jo jag har aldrig gillat 1675 pÄ lÀder innan jag fick en bild av en kompis..
Riktigt jÀÀÀÀvla snyggt!!!!
(Molequin till vÀnster o JPM till höger)
F2E4D937-0264-4359-A4D1-AA60BC7BEBD1.jpeg

Matcha blir lÀtt bara fel liksom..

Varför blir tavlan sÄ dÀr?

Förmodligen sÄ var fÀrgen defekt pÄ nÄgot sÀtt. Sedan dÄ kan vÀl kanske yttre omstÀndigheter som fukt, ljus, mörker etc spela in. Den som bara visste.. :)
@Per - Kan det vara sĂ„ att den ev. defekta fĂ€rgen endast fanns under en viss serie/Ă„rtal? Är det mao vanligare att hitta tropical dial pĂ„ din Ă„rsmodell kontra andra 1675?

@Per - Kan det vara sĂ„ att den ev. defekta fĂ€rgen endast fanns under en viss serie/Ă„rtal? Är det mao vanligare att hitta tropical dial pĂ„ din Ă„rsmodell kontra andra 1675?
Givetvis samma variant av tavlor som oftast skiftar fÀrg. Beroende pÄ modell sÄ kan det vara mer eller mindre vanligt. Ta tex Omega Flightmaster sÄ Àr det vanligare att subdialsen Àr bruna Àn att de inte Àr det.

Tillbaka
Topp