• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

20181018_164225.jpg

F81CD92B-8059-465E-967E-F3B00E12A8FE.jpeg
Hej, mitt första vintage köp, bortrĂ€knat frĂ„n Rolex som man började köpa pĂ„ 80-90 talet, synd att man ej behöll och tripplade vĂ€rdet, hur som haver , flippade min 116710 hĂ€romveckan, men suget blev för stort, 1675 kĂ€nns mkt nice, speciellt lĂ€nken , tavlan, bezel, allt faktiskt, ni vet hur det Ă€r första dgn efter köp❀

JPM Àr grym, men tar betalt för det.. :)

F.ö Àr 1675 svÄr att matcha pÄ band, helt rÀtt vÀg att gÄ att inte försöka matcha-matcha som vissa gör med typ mörkblÄ mockaband med blÄ och röda sömmar :D
I det trÀsket har jag varit men man mÄste falla till botten innan man kan resa sig igen.

Hej, mitt första vintage köp, bortrĂ€knat frĂ„n Rolex som man började köpa pĂ„ 80-90 talet, synd att man ej behöll och tripplade vĂ€rdet, hur som haver , flippade min 116710 hĂ€romveckan, men suget blev för stort, 1675 kĂ€nns mkt nice, speciellt lĂ€nken , tavlan, bezel, allt faktiskt, ni vet hur det Ă€r första dgn efter köp❀
Nej, ingen aning;)...hÀr kommer min kompis, frÄn -84 om jag inte minns helt fel.
SvÄrt att ta bra bilder nÀr det Àr plexi.
20181019_181109.jpg

En söndagsreflektion: Àr inte Rolex lite oschweiziskt oordningssamma?
Man gör en klocka som man kallar GMT-Master. Sen kommer en serie med massa nya modeller med stora förĂ€ndringar allteftersom och nĂ„gonstans sĂ„ Ă€r förĂ€ndringen stor nog att motivera en namnĂ€ndring till GMT-Master II. Men varför, nĂ€r modellerna Ă€ndras sĂ„ genomgĂ„ende har man inte II, III, IV, V osv? Är II bara en beteckning att sĂ€rskilja att GMT visaren Ă€r oberoende stĂ€llbar?

Antar att bakgrunden Àr att man under 1983-1999 (om jag minns/tÀnker rÀtt) hade bÄda varianterna i produktion.

/B

Är pĂ„ jakt efter jubilee till min 16700, nĂ„gon som har tips pĂ„ vart jag kan hitta detta?:)
Listar typ 11,7k hos Rolex AD har jag för mig. Ligger Àven rÀtt dyrt begade om de ska vara tighta och opolerade!
Köper du en ny blir den sÄklart inte tidsenlig med din klocka, men lÀnken Àr likadan som din klocka sÄldes med iallafall :)

Ja den fanns vÀl med bÄde oyster samt jubilie 62510 nÀr den sÄldes ny...sÄ den lÀnken borde kunna bestÀllas tÀnker jag?
Listar typ 11,7k hos Rolex AD har jag för mig. Ligger Àven rÀtt dyrt begade om de ska vara tighta och opolerade!
Köper du en ny blir den sÄklart inte tidsenlig med din klocka, men lÀnken Àr likadan som din klocka sÄldes med iallafall :)
Tack för svaren! Ska kolla upp det:):)

Tillbaka
Topp