• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Lakrits

8F3DB19C-6758-43C6-A72D-00B64DCCE7FE.jpeg
7076F495-A5FA-4B76-9675-DA9ACD25CE9A.jpeg

Har avhandlats tidigare dÀr nymans skrev ett lÀngre inlÀgg... cert lÀr ju va ifyllt sen den blev sÄld första gÄngen.
Det Àr vÀl inget som hindrar att en AD stÀller ut klockor pÄ en bulvan ett slag tidigare för att sedan plocka in den igen som beg.
Skulle vĂ€l knappast verka anmĂ€rkningsvĂ€rt heller dĂ„ mĂ„nga ”nya” stĂ„lisar byter Ă€gare mer eller mindre direkt eftersomalla verkar vilja ha del av kakan, det Ă€r ju sĂ„ marknaden ser ut.
Nu sÀger jag inte att det Àr sÄ just i det specifika fallet men jag tycker att det Àr högst anmÀrkningsvÀrt om AD sÀljer klockor över list begagnade men har flera Ärs leveranstid pÄ ett nytt exemplar. Hur kontrollersr man det, det blir ju en korrupt marknad.

Det Àr vÀl inget som hindrar att en AD stÀller ut klockor pÄ en bulvan ett slag tidigare för att sedan plocka in den igen som beg.
Skulle vĂ€l knappast verka anmĂ€rkningsvĂ€rt heller dĂ„ mĂ„nga ”nya” stĂ„lisar byter Ă€gare mer eller mindre direkt eftersomalla verkar vilja ha del av kakan, det Ă€r ju sĂ„ marknaden ser ut.
Nu sÀger jag inte att det Àr sÄ just i det specifika fallet men jag tycker att det Àr högst anmÀrkningsvÀrt om AD sÀljer klockor över list begagnade men har flera Ärs leveranstid pÄ ett nytt exemplar. Hur kontrollersr man det, det blir ju en korrupt marknad.

Nymans Àr öppna med att dem sÀtter marknadspris, sÀtter sig sjÀlva lite under lupp. SÄ indirekt sÀtter dem ju statusen som Rolex ad pÄ spel om dem skulle göra fuffens...

https://klocksnack.se/threads/pre-owned.77403/page-2

BÀttre Àr det inte men det Àr ju sÄ det mÄste bli om tjÀnsten ska fungera... du som nÀmnde över list.

Nej det lÀr knappast göra saken bÀtre för att man sÀger sig sÀtta marknadspris, det Àr ju just det som gör att tjÀnsten inte fungerar.
Klockbranshen mÄste ju vara bra rutten och troligtvis har man haft allt för gott om vind i seglen de senaste Ären. FörstÄr inte ens att nÄgon skulle vilja göra en sÄdan affÀr av rent principiella skÀl. Oseriös prissÀttning i min bok iaf!

Lite mÀrkligt kan tyckas. Hur vet man dÄ att AD inte sÀljer nya klockor som begagnade om förtjÀnsten Àr bÀttre?

MÀrklig situation det naturliga bluff-förfarandet hade vÀl varit att sÀlja begagnat som nytt:).
Nu sÀger jag absolut inte att nÄgon AD fuskar, det Àr marknadskrafterna som styr.

Nej det lÀr knappast göra saken bÀtre för att man sÀger sig sÀtta marknadspris, det Àr ju just det som gör att tjÀnsten inte fungerar.
Klockbranshen mÄste ju vara bra rutten och troligtvis har man haft allt för gott om vind i seglen de senaste Ären. FörstÄr inte ens att nÄgon skulle vilja göra en sÄdan affÀr av rent principiella skÀl. Oseriös prissÀttning i min bok iaf!
Vilket pris skulle du sÀtta om du var ad?

Jag skulle inte plocka in klockan i sortimentet över huvud taget. Klockor vars marknadsvÀrde ligger högre Àn list kan omöjligt sÀljas av AD pÄ ett seriöst sÀtt.
BenÀgen att hÄlla med i detta. Antingen avstÄ affÀren, alternativt erbjuda sÀljaren att krÀnga klockan till listpris eller lÀgre. AD primÀra intÀktskÀlla Àr ju ÄterförsÀljning av nya exemplar, och den businessen bör man vÀl vÀrna primÀrt.

Jag skulle inte plocka in klockan i sortimentet över huvud taget. Klockor vars marknadsvÀrde ligger högre Àn list kan omöjligt sÀljas av AD pÄ ett seriöst sÀtt.
Jag kan nog hÄlla med det, och stÄr kunden dÀr i butiken och vill byta in sin klocka kan man vÀl hÀnvisa till Luxury Watches eller liknande. Det Àr ju rimligen vad de gör om kunden kommer och vill byta in en gammal sliten Datejust vÀrd 25.000kr.

Vad kostar egentligen 16710/16700 idag, tycker jag ser annons efter annons med priser runt 90-100k. KĂ€nns som galenskap, de kostade ju nyss typ 60-70k?
Blir de verkligen sÄlda?

Vad kostar egentligen 16710/16700 idag, tycker jag ser annons efter annons med priser runt 90-100k. KĂ€nns som galenskap, de kostade ju nyss typ 60-70k?
Blir de verkligen sÄlda?
Ligger en vÀldigt fin watch only (ser opolerad ut pÄ de kassa bilderna) osÄld sedan lÀnge med sel och lugghÄl för 73 ute. SÄ 65 kÀnns vÀl mer rimligt för ett fint ex utan tillbehör

Ligger en vÀldigt fin watch only (ser opolerad ut pÄ de kassa bilderna) osÄld sedan lÀnge med sel och lugghÄl för 73 ute. SÄ 65 kÀnns vÀl mer rimligt för ett fint ex utan tillbehör
Runt 70 för en (kanske) opolerad lÄter riktigt bra, men hittar ingen sÄdan annons och verkar inte alls vara dÀr övriga marknaden ligger?

HĂ„ller med.
65k köper nÀstan bara sönderpolerade. Prisutveckling galen Àven pÄ inte sÄ heta som 16700 etc

Tillbaka
Topp