• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Jag skulle inte plocka in klockan i sortimentet över huvud taget. Klockor vars marknadsvÀrde ligger högre Àn list kan omöjligt sÀljas av AD pÄ ett seriöst sÀtt.
Gubbarna i Geneva verka inte dela din uppfattning om att förfarandet Àr oseriöst.
Oavsett vad listpriset Àr sÄ blir det ju lite knepigt för mig som kund om det inte finns nÄgra varor pÄ hyllan.

FörstÄr vad du menar men att kalla AD för oseriös kan jag tycka Àr att ta i lite i överkant.

SÄ pass. Skrev pÄ den nu ang ett eventuellt byte. Tackar dom nej sÄ kanske jag delar med mig av vart ifrÄn :D
Ja. Men allvarligt, se vÄra reaktioner som svar pÄ frÄgan som stÀlldes förra sidan om priser pÄ 16700/16710. 65 Àr billigt. Ett bra ex fÄr du nog betala 75-85 för. Mer med papper. Sen finns sÄklart exemplar för 100 som blir sÄlda.

Gubbarna i Geneva verka inte dela din uppfattning om att förfarandet Àr oseriöst.
Oavsett vad listpriset Àr sÄ blir det ju lite knepigt för mig som kund om det inte finns nÄgra varor pÄ hyllan.

FörstÄr vad du menar men att kalla AD för oseriös kan jag tycka Àr att ta i lite i överkant.
Uppfattar nog ganska mÄnga av AD som mer eller mindre oseriösa.
Kölistor med flera Ă„rs vĂ€ntetid och som nu dessutom Ă€r stĂ€ngda. PĂ„ vissa hĂ„ll krĂ€nger man dessutom ”begagnat” över list.
Om AD verkligen skulle vilja fÄ bort denna andrahandsförsÀljning av nya klockor som man inte sÀger sig stÄ bakom varför tar man dÄ inte bort listorna och tillÀmpar först till kvarn? I mitt tycke Àr det till stor del AD som hÄller cirkusen i gÄng samtidigt som det Àr en inre krets som livnÀr sig pÄ galenskaperna.

Ja. Men allvarligt, se vÄra reaktioner som svar pÄ frÄgan som stÀlldes förra sidan om priser pÄ 16700/16710. 65 Àr billigt. Ett bra ex fÄr du nog betala 75-85 för. Mer med papper. Sen finns sÄklart exemplar för 100 som blir sÄlda.
Den kostar inte 65. Kostar 73 och legat ute sen somras/höstas. OkÀnd servicehistorik. Det som svidit Àr att man sÄlde en opolerad, nyservad, full-set med alla inserts för 63 Är 2016 :hilarious:

AlltsÄ, man kan ju sÀlja den andra lÀnken ;)
FF33D354-0A5C-46D5-9CD4-D5BCB471A050.jpeg

Jag tycker att alla 6-siffriga Rolex borde fÄtt helborstad lÀnk tillsammans med bostade bandhorn, men kanske bara Àr jag.
Tycker Àven att Nautilus, Aqua Terra m.fl hade gjort sig bÀttre utan pcl, sÀllan det blir snyggt med för stora ytor helt polerade.
Yes, men nu Àr det ju fokus pÄ att grejerna ska synas.

Jag har lĂ€mnat in min 16710 (fr 2006/2007) för fullservice. Som option har verkstaden gett mig ett pris för byte av glaset, i samband med servicen, ”dĂ„ glaset har en del smĂ„ hack i kanten”. Det Ă€r inte nödvĂ€ndigt att byta för nĂ„gon funktion eller tĂ€thet eller sĂ„, utan det Ă€r bara ”kosmetika”. Jag har hittills inte stört mig pĂ„ eventuella smĂ„ hack men jag kan ocksĂ„ tĂ€nka mig att byta för att fĂ„ allt frĂ€scht nĂ€r den Ă€ndĂ„ Ă€r inne för service, men det beror ocksĂ„ lite pĂ„:
Vad Ă€r det som gĂ€ller nĂ€r det kommer till att behĂ„lla original glaset pĂ„ för att behĂ„lla klockan i sĂ„ nĂ€ra ”original skick” som möjligt versus ett byta till ett service glas - eller har det ingen egentlig betydelse. Tacksam för eventuell input.

Tillbaka
Topp