• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Jag tycker att alla 6-siffriga Rolex borde fÄtt helborstad lÀnk tillsammans med bostade bandhorn, men kanske bara Àr jag.
Tycker Àven att Nautilus, Aqua Terra m.fl hade gjort sig bÀttre utan pcl, sÀllan det blir snyggt med för stora ytor helt polerade.
Sex-siffriga GMT i stÄl Àr snyggast med PCL, men fem-siffriga Àr helt klart bÀst pÄ borstat Oyster. Keramiska bezelen Àr ju lite glansig och dÄ passar PCL bÀst IMO

Jag har lĂ€mnat in min 16710 (fr 2006/2007) för fullservice. Som option har verkstaden gett mig ett pris för byte av glaset, i samband med servicen, ”dĂ„ glaset har en del smĂ„ hack i kanten”. Det Ă€r inte nödvĂ€ndigt att byta för nĂ„gon funktion eller tĂ€thet eller sĂ„, utan det Ă€r bara ”kosmetika”. Jag har hittills inte stört mig pĂ„ eventuella smĂ„ hack men jag kan ocksĂ„ tĂ€nka mig att byta för att fĂ„ allt frĂ€scht nĂ€r den Ă€ndĂ„ Ă€r inne för service, men det beror ocksĂ„ lite pĂ„:
Vad Ă€r det som gĂ€ller nĂ€r det kommer till att behĂ„lla original glaset pĂ„ för att behĂ„lla klockan i sĂ„ nĂ€ra ”original skick” som möjligt versus ett byta till ett service glas - eller har det ingen egentlig betydelse. Tacksam för eventuell input.
Personligen skulle jag aldrig bytt glaset om det inte var jÀttestora repor/skrapmÀrken

Tycker keramiska bezeln gör sig bra med bÄde borstade bandhorn och lÀnk pÄ SubC :)
SjÀlvklart, en blankpolerad dykarmodell med det bamseviklÄset hade varit bananas. Sex-siffrig GMT Àr visserligen en toolwatch i sitt ursprung, men ÀndÄ en mer dressad sÄdan Àn Sub och dÄ tycker jag personligen att den gör sig bÀst pÄ PCL

Jag har lĂ€mnat in min 16710 (fr 2006/2007) för fullservice. Som option har verkstaden gett mig ett pris för byte av glaset, i samband med servicen, ”dĂ„ glaset har en del smĂ„ hack i kanten”. Det Ă€r inte nödvĂ€ndigt att byta för nĂ„gon funktion eller tĂ€thet eller sĂ„, utan det Ă€r bara ”kosmetika”. Jag har hittills inte stört mig pĂ„ eventuella smĂ„ hack men jag kan ocksĂ„ tĂ€nka mig att byta för att fĂ„ allt frĂ€scht nĂ€r den Ă€ndĂ„ Ă€r inne för service, men det beror ocksĂ„ lite pĂ„:
Vad Ă€r det som gĂ€ller nĂ€r det kommer till att behĂ„lla original glaset pĂ„ för att behĂ„lla klockan i sĂ„ nĂ€ra ”original skick” som möjligt versus ett byta till ett service glas - eller har det ingen egentlig betydelse. Tacksam för eventuell input.
Jag hade skippat glasbyte (vilket jag Àven gjorde nÀr jag servade en DJ nyligen)

Upp med lite 5-siffriga nu!;)
78E7661D-7D97-4C3E-8847-5D42A3A68552.jpeg
B2C909C0-F0EC-4AAB-8C48-967473966021.jpeg

Det ska inte vara nÄgot S lÀngre i serviceglas men Àven om det var det sÄ Àr det vÀl viktigast att fÄ ett frÀscht glas?
F4F6D393-F29C-4179-87C0-E9FC81FAD156.jpeg

Vad har blanka mittlÀnkar med dress att göra?

Dressklocka Àr ju för mig nÄgot mindre, diskretare, gÀrna pÄ skinn.

PCL Àr trams som Rolex hittat pÄ för att folk som inte har koll attraheras av blÀnkande objekt.
Det Àr inget fel med att folk gillar saker som blÀnker bara för att du inte gör det

PCL Àr trams som Rolex hittat pÄ för att folk som inte har koll attraheras av blÀnkande objekt.
Hahaha, dummaste jag hört pÄ lÀnge, du Àr mÀstarnas mÀstare pÄ att göra grova och enkla generaliseringar och antaganden om saker och ting. Jag skrev inte att GMT Àr en dressare, men att den i sitt ursprung (som pilotklocka Ät Panam pÄ glamorösa femtiotalet) Àr den mer dressad Àn Sub, inte att det Àr en dressklocka. Gör om gör rÀtt!
Sedan valde jag sjÀlv 116710LN framför Sub dÄ bÄda fanns inne hos AD för ett antal Är sedan för jag gillade utseendet bÀttre, inte för att jag har noll koll pÄ klockor som du helt ologiskt pÄstÄr

Senast Àndrad:

Besides att skriva som du gör Àr att dumförklara typ halva de som skriver i den hÀr trÄden som kör med sex-siffriga GMT, sjukt respektlöst

Tillbaka
Topp