• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT tråden 👊🏼…

Tack. Jo jag är medveten om att mitt inlägg inte är rätt för klockan men det hade varit kul med lite djupare kunskap om detta, t.ex om det var likadana inlägg på 1675/3 och den uppdaterade 16753 eller om fat font försvann där. Nästan omöjligt att bildgoogla eftersom inläggen är så lätta att byta och man inte vet vad som har hänt med olika klockor som man ser.
Igen, jag är inte säker men mig veterligen så är det enbart original insert till 1675/3 som kom med fat font så 16753 lär nog inte haft dem

Tja,

Snabb fråga - är ute efter en pepsi men de har stuckit iväg och är svåra att få tag på. Så jag överväger att köpa en coke och byta bezel till pepsi. Är det ”dödsdömt” men genomförbart? Tack för input😅

Tja,

Snabb fråga - är ute efter en pepsi men de har stuckit iväg och är svåra att få tag på. Så jag överväger att köpa en coke och byta bezel till pepsi. Är det ”dödsdömt” men genomförbart? Tack för input😅
Pepsi och Coke lär väl kosta lika mycket just eftersom du kan byta fritt mellan dem (om du menar 16700/16710).
Menar du andra referenser finns det väl bara antingen med Pepsi eller Coke insert.

Vintage GMT. Är det någon som vet vilken typ av datumskiva man får om den byts vid service! Öppna eller stängda siffror?

Tillbaka
Topp