• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

IMG_E6930.jpg
SvÄrslagen!

Tack för svar. SÄ AD köper nytillverkade frÄn Rolex?
Precis. Köpte mitt frÄn AD. De gör bÄde insert och armband Ät de 5 siffriga modellerna fortfarande tror jag. Med det sagt vet jag inte om det Àr NOS dem sÀljer, dÄ det armband jag köpte har en clasp code frÄn 2010, men skulle tro att det fortfarande tillverkas.. :)

Precis. Köpte mitt frÄn AD. De gör bÄde insert och armband Ät de 5 siffriga modellerna fortfarande tror jag. Med det sagt vet jag inte om det Àr NOS dem sÀljer, dÄ det armband jag köpte har en clasp code frÄn 2010, men skulle tro att det fortfarande tillverkas.. :)
Tack för svar! Har precis köpt en 16710 hÀr pÄ forumet och vÀntar med spÀnning tills jag fÄr den pÄ söndag. DÀrav intresset för inserts. :)

Tack för svar! Har precis köpt en 16710 hÀr pÄ forumet och vÀntar med spÀnning tills jag fÄr den pÄ söndag. DÀrav intresset för inserts. :)
Grymt! Jag har fortfarande mitt blekta original som finns lite lĂ€ngre bak i trĂ„den, men kul att ”börja om” och fĂ„ den att se sprillans ny ut. Njut av klockan, den Ă€r fantastisk!

Efter det att jag rÄkade ut för ett personrÄn, dÀr jag lyckades hÄlla i min nya Rootbeer (126711 som Àr knappt en mÄnad gammal), sÄ har den fÄtt sig lite egen karaktÀr. I tumultet sÄ Äkte bÄda jag och klocka i backen (ett par ggr). Enda mÀrken blev smÄ hack i den yttre ringen runt bezel i roséguld. Men det Àr jue synd pÄ en prillans klocka. Tack o lov sÄ syns det inte med blotta ögat. Men det hade kunnat sluta mycket vÀrre. Blev av med mobil och mastercard. Ett annat sÀllskap kom gÄende lÀngsmed gatan, sÄ förövarna valde att lÀgga benen pÄ ryggen. Rent fysiskt sÄ slutade det med 2 benbrott. SÄ jag Àr ÀndÄ lÀttad ^^
126711xx.jpg

Edit: Kompletterar med 2 bilder.
am01.jpg

am02.jpg

Senast Àndrad:
Efter det att jag rÄkade ut för ett personrÄn, dÀr jag lyckades hÄlla i min nya Rootbeer (126711 som Àr knappt en mÄnad gammal), sÄ har den fÄtt sig lite egen karaktÀr. I tumultet sÄ Äkte bÄda jag och klocka i backen (ett par ggr). Enda mÀrken blev smÄ hack i den yttre ringen runt bezel i roséguld. Men det Àr jue synd pÄ en prillans klocka. Tack o lov sÄ syns det inte med blotta ögat. Men det hade kunnat sluta mycket vÀrre. Blev av med mobil och mastercard. Ett annat sÀllskap kom gÄende lÀngsmed gatan, sÄ förövarna valde att lÀgga benen pÄ ryggen. Rent fysiskt sÄ slutade det med 2 benbrott. SÄ jag Àr ÀndÄ lÀttad ^^
126711xx.jpg
Fy fan vilken jobbig upplevelse.. Är det nĂ„got som försĂ€kringen kan fixa? Byta ringen?

Fy fan vilken jobbig upplevelse.. Är det nĂ„got som försĂ€kringen kan fixa? Byta ringen?
Har inte kollat upp om jag skall vara Àrlig, skadorna Àr sÄ pyttesmÄ att jag inte besvÀras utav det heller. Men jacken i det yttre guldet som löper lÀngs bezelns utsida syns med blotta ögat vid klockan 4 och 22, om man hÄller upp den mot ljuskÀlla i vinkel. Keramiken och kristallen klarade sig utan en skrÄma, likasÄ armbandet, luggarna och resten utav caset. . Jag kan tÀnka mig hur det hade sett ut om det hade varit aluminium, hua.

126711xx.jpg
Urk! Var skede detta?

En 16760 som jag rĂ„kade stoppa in handen i en burk med mĂ„larfĂ€rg pĂ„ vĂ€g ner frĂ„n en byggstĂ€llning nĂ€r stĂ€llningen vinglade till igĂ„r! Blev rĂ€dd och tog emot mig, Oops, dĂ€r stod burkjĂ€veln 😂!

D2714A50-587F-4880-BF7E-8D1C09ED6F78.jpeg

688A35E7-09E0-4D04-B4A5-3C1A8859B489.jpeg
8FA355C0-96C7-4777-B039-9C63CA20869A.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp