• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

KÀnns GMTn (126710) annorlunda med oysterlÀnk jÀmfört med jubilee?
NÄn som har provat bÄda och kan sÀga?

Jag tycker suben pÄ oyster Àr bekvÀmare, men den har Ä andra sidan ett utbuktande bakstycke jÀmfört med GMTns flata/platta. Kan det vara detta som gör att jag finner suben "bekvÀmare" eller skiljer det mkt pÄ de bÄda lÀnkarna?

Jag har bestÀllt en lÀnk iaf för att se :)
 

Jo.Jo

Omega
Tycker det blev bĂ€ttre Ă€n förvĂ€ntat pĂ„ detta lĂ€derband. Vet inte hur mĂ„nga dödssynder jag begĂ„tt men Ă€r lyckligt ovetande. Det Ă€r ju i alla fall ingen dykare 😀
6DCC72EB-4E24-418D-9868-AAF20AA4BCA8.jpeg
Tycker den nya passar minst lika bra som de Àldre
HÀr kommer min pÄ skinn
0A861DE2-4444-4D9F-A1CA-78BC9D9DEBB0.jpeg
 

burner

Panerai
2-Faktor

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
KÀnns GMTn (126710) annorlunda med oysterlÀnk jÀmfört med jubilee?
NÄn som har provat bÄda och kan sÀga?

Jag tycker suben pÄ oyster Àr bekvÀmare, men den har Ä andra sidan ett utbuktande bakstycke jÀmfört med GMTns flata/platta. Kan det vara detta som gör att jag finner suben "bekvÀmare" eller skiljer det mkt pÄ de bÄda lÀnkarna?

Jag har bestÀllt en lÀnk iaf för att se :)
Jag tycker att den kÀnns lÀttare, mindre klumpig och lite mindre pÄ jubilee Àn pÄ oyster men tycker att den Àr sportigare pÄ subens oyster.
SvÄrt att bestÀmma vad jag gillar mest. KÀnns som tvÄ helt olika klockor
 

Esquared

Cartier
Tycker det Àr ganska trevligt pÄ lÀder Àven om jag kanske föredrar oyster eller jubilee. Blev sjÀlv inspirerad av den hÀr killen som meckar bil med sin GMT pÄ just lÀder.
Hajar!
Fastnade faktiskt lite pÄ bildrutan 0.38min in - ser den inte lite off ut?
Tycker boetten ser lite vÀl biffig ut för att vara en sen 1675 alt 16750. Ser inte plexit lite vÀl högt ut i tillÀgg - ingen fasning pÄ det, och tror knappast det Àr ett orginal tophat tillhörandes en 1680..?!
 

burner

Panerai
2-Faktor
Hajar!
Fastnade faktiskt lite pÄ bildrutan 0.38min in - ser den inte lite off ut?
Tycker boetten ser lite vÀl biffig ut för att vara en sen 1675 alt 16750. Ser inte plexit lite vÀl högt ut i tillÀgg - ingen fasning pÄ det, och tror knappast det Àr ett orginal tophat tillhörandes en 1680..?!
Har faktiskt inte gjort nÄgon djupare analys av den.
 
Jag tycker att den kÀnns lÀttare, mindre klumpig och lite mindre pÄ jubilee Àn pÄ oyster men tycker att den Àr sportigare pÄ subens oyster.
SvÄrt att bestÀmma vad jag gillar mest. KÀnns som tvÄ helt olika klockor
Ok, ja det ser onekligen iaf ut som tvÄ olika klockor nÀr man ser tex peosin pÄ oyster och jubilee bredvid varandra pÄ bild.

Som du skriver, pÄ oyster ser det mer sportigt ut, pl jubilee.. inte dressigt men lite dressigare och klart mindre "beateraktigt" iaf.
En extra lÀnk Àr kanske en bra investering?. :)

Vet du vad en komplett oysterlÀnk med spÀnne till gmtn blir att landa pÄ?

Jag fick bara höra att det nog skulle hamna pÄ mellan 15 och 20k. Inte mer exakt Àn sÄ..
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Har ni lyckats bestÀlla alltsÄ? Jag har fÄtt info om att det Àr exchange only Àn sÄlÀnge..

Men för att svara pĂ„ frĂ„gan sĂ„ har jag testat bĂ„da och min upplevelse Ă€r att den kĂ€nns stabilare och aningens ”rejĂ€lare” pĂ„ oyster. Inser att det Ă€r svĂ„rt att förklara med ord men som exempel vill jag köra den ganska fast ovanför knölen pĂ„ oyster men gĂ€rna lite lösare och kanske lĂ€ngre ned pĂ„ jubilee. Makes senare eller bara babbel?

Jag föredrar helt klart oyster men det skadar ju aldrig att ha att byta med. De upplevs oavsett vÀldigt olika pÄ olika band sÄ blir som att ha tvÄ klockor.



Ok, ja det ser onekligen iaf ut som tvÄ olika klockor nÀr man ser tex peosin pÄ oyster och jubilee bredvid varandra pÄ bild.

Som du skriver, pÄ oyster ser det mer sportigt ut, pl jubilee.. inte dressigt men lite dressigare och klart mindre "beateraktigt" iaf.
En extra lÀnk Àr kanske en bra investering?. :)

Vet du vad en komplett oysterlÀnk med spÀnne till gmtn blir att landa pÄ?

Jag fick bara höra att det nog skulle hamna pÄ mellan 15 och 20k. Inte mer exakt Àn sÄ..

Edit: bild Àr trevligare
 
Senast Àndrad:
Har ni lyckats bestÀlla alltsÄ? Jag har fÄtt info om att det Àr exchange only Àn sÄlÀnge..

Men för att svara pĂ„ frĂ„gan sĂ„ har jag testat bĂ„da och min upplevelse Ă€r att den kĂ€nns stabilare och aningens ”rejĂ€lare” pĂ„ oyster. Inser att det Ă€r svĂ„rt att förklara med ord men som exempel vill jag köra den ganska fast ovanför knölen pĂ„ oyster men gĂ€rna lite lösare och kanske lĂ€ngre ned pĂ„ jubilee. Makes senare eller bara babbel?

Jag föredrar helt klart oyster men det skadar ju aldrig att ha att byta med. De upplevs oavsett vÀldigt olika pÄ olika band sÄ blir som att ha tvÄ klockor.





Edit: bild Àr trevligare
Jag har bestÀllt en lÀnk men inte fÄtt nÄt svar om nÀr den kan levereras, annat Àn att det nog dröjer till ett tag wfter sommaren dÄ klockorna i frÄga kan levereras med lÀnken ifrÄga, gjorde det i samband med att jag köpte klockan.

Det du sÀger ang skillnaden pÄ lÀnkarna förstÄr jag precis!
En jubileelÀnk Àr nÀstan lite "obehaglig" att ha "tajt", till skillnad mot en oysterlÀnk.
Den klibbar fast pÄ ett annat sÀtt (tycker jag), den bör sitta lite lösare för att kÀnnas lika bekvÀm.
Lite svÄrt att förklara.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ok, ja det ser onekligen iaf ut som tvÄ olika klockor nÀr man ser tex peosin pÄ oyster och jubilee bredvid varandra pÄ bild.

Som du skriver, pÄ oyster ser det mer sportigt ut, pl jubilee.. inte dressigt men lite dressigare och klart mindre "beateraktigt" iaf.
En extra lÀnk Àr kanske en bra investering?. :)

Vet du vad en komplett oysterlÀnk med spÀnne till gmtn blir att landa pÄ?

Jag fick bara höra att det nog skulle hamna pÄ mellan 15 och 20k. Inte mer exakt Àn sÄ..
Ingen aning. Jag har en sub jag lÄnar lÀnken ifrÄn men lÀnk Àr inte billigt iaf. :)
 
Topp