• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Nortman

Omega
Tjena! Lite nyfiken pÄ folkets generella betyg pÄ Tudor GMT. Som bekant har det ju varit lite strul med datum pÄ den och storleken kan debatteras men vad Àr generella tycket om klockan? Hiss eller diss?

kanske har frÄgan stÀllts förut, om ja skicka mig gÀrna Ät rÀtt hÄll!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tjena! Lite nyfiken pÄ folkets generella betyg pÄ Tudor GMT. Som bekant har det ju varit lite strul med datum pÄ den och storleken kan debatteras men vad Àr generella tycket om klockan? Hiss eller diss?

kanske har frÄgan stÀllts förut, om ja skicka mig gÀrna Ät rÀtt hÄll!
För egen del tyvÀrr diss dÄ jag upplever den för chunkig med casets höjd samt bred lÀnk.
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
GMT bear says “Hi!”
 

Bilagor

  • EC23D464-23F5-45D6-A4D1-EBDFBC519ED1.jpeg
    EC23D464-23F5-45D6-A4D1-EBDFBC519ED1.jpeg
    855.7 KB · Visningar: 30
Senast Àndrad:

BankAnden

Panerai
Ok! Uppskattar svaret, gÄr i tankarna pÄ den. Men fÄr nog göra lite mer research först!
Tycker den Àr riktigt bra och tÀnker inte pÄ höjden/storlek alls nÀr den Àr pÄ. Har normalstor handled, tror jag...17,5cm.

Datumproblemet Àr borta sedan en tid och med deras förlÀngda garanti bör det inte vara ett problem, dÄ det ju Àr enkelt identifierat.

MEN - fel trÄd, sÄ borde inte svarat...
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tjena! Lite nyfiken pÄ folkets generella betyg pÄ Tudor GMT. Som bekant har det ju varit lite strul med datum pÄ den och storleken kan debatteras men vad Àr generella tycket om klockan? Hiss eller diss?

kanske har frÄgan stÀllts förut, om ja skicka mig gÀrna Ät rÀtt hÄll!
AnvÀnder den mer Àn 16710an.
20190923_074935.jpg
 
Nu Ă€r jag orolig. 😰
Jag har aldrig Àgt eller egentligen pillat speciellt mycket med en Rolex innan jag köpte min GMT.
Med det sagt Ă€r jag osĂ€ker pĂ„ hur de ”ska” kĂ€nnas.
HĂ€romdagen vred jag upp min klocka och nĂ€r jag nĂ„tt en 20 varv sĂ„ liksom ”gled” kronan innan kuggarna hittade ikapp igen.
Jag har efter det lĂ„tit klockan stanna och provade nyss samma procedur, och nu kom ”glidet” tidigare.

I samma frÄga undrar jag ocksÄ nÀr sekundvisaren hoppar igÄng frÄn stillastÄende.
PÄ min gör den det efter ca 20 varvs uppbrusning.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Nu Ă€r jag orolig. 😰
Jag har aldrig Àgt eller egentligen pillat speciellt mycket med en Rolex innan jag köpte min GMT.
Med det sagt Ă€r jag osĂ€ker pĂ„ hur de ”ska” kĂ€nnas.
HĂ€romdagen vred jag upp min klocka och nĂ€r jag nĂ„tt en 20 varv sĂ„ liksom ”gled” kronan innan kuggarna hittade ikapp igen.
Jag har efter det lĂ„tit klockan stanna och provade nyss samma procedur, och nu kom ”glidet” tidigare.

I samma frÄga undrar jag ocksÄ nÀr sekundvisaren hoppar igÄng frÄn stillastÄende.
PÄ min gör den det efter ca 20 varvs uppbrusning.
Den behöver kanske service. Jag har kÀnt fenomenet nÄgon enstaka gÄng pÄ min 16760. Den behöver Àven ganska mÄnga varv innan den hoppar igÄng och ibland kan det behövas att man knackar med fingret pÄ boetten. SÄ betedde sig Àven min 16610 sub innan jag servade den.
 
Den behöver kanske service. Jag har kÀnt fenomenet nÄgon enstaka gÄng pÄ min 16760. Den behöver Àven ganska mÄnga varv innan den hoppar igÄng och ibland kan det behövas att man knackar med fingret pÄ boetten. SÄ betedde sig Àven min 16610 sub innan jag servade den.

Min ska enligt uppgift vara nyservad.
Köpt pÄ Chrono24 av vad jag förstÄtt Àr en bra handlare.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Min ska enligt uppgift vara nyservad.
Köpt pÄ Chrono24 av vad jag förstÄtt Àr en bra handlare.
Om du inte har nÄgra papper pÄ att den Àr servad sÄ gÄr det ju inte att veta sÀkert. Du kan ju ta den till urmakaren och lÄta dem titta pÄ den. Jag har som sagt upplevt slirande krona om det nu Àr samma fenomen som du har upplevt pÄ din Àr ju svÄrt att veta.
 
Om du inte har nÄgra papper pÄ att den Àr servad sÄ gÄr det ju inte att veta sÀkert. Du kan ju ta den till urmakaren och lÄta dem titta pÄ den. Jag har som sagt upplevt slirande krona om det nu Àr samma fenomen som du har upplevt pÄ din Àr ju svÄrt att veta.

Jag har ju servicekortet pÄ den sÄ det ska ju inte vara nÄgra problem.
"Slirande krona" beskriver nog bÀttre det jag upplever sÄ det Àr sÀkert samma syndrom.
Men som du sÀger sÄ Àr det ju alltid bÀst att ta in den, men det Àr en trÄkigt kostnad om den redan Àr servad som sagt.
Men dÄ kanske det gÄr pÄ servicegaranti?
 
Topp