Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har den luminova visare, ser sÄ vita ut?Nyservad 16753:a!
Har den luminova visare, ser sÄ vita ut?
Aha, dÄ Àr jag med. VÀldigt konstigt det dÀr kan man tycka!Ja tyvÀrr, annars sÄ gÀller inte garantin pÄ verket som man fÄr, behöll dom gamla visarna, blir att sÀtta i dom, sÄ fort garantin gÄtt ut!
Aha, dÄ Àr jag med. VÀldigt konstigt det dÀr kan man tycka!
Ăr detta nĂ„got nytt pĂ„fund eller har det varit sĂ„ lĂ€nge att de byts ut pĂ„ vintage av den anledningen? Jag har en nĂ€stan likadan som din men en 1675/3. Jag kan alltsĂ„ rĂ€kna med samma behandling nĂ€r det Ă€r dax för service? Kostnaden för de nya visarna kĂ€nns ju onödig.BĂ„de ja och nej, det jag fick till svar Ă€r att dom Ă€r rĂ€dda att den gamla massan kn lossna, och dĂ„ kunna komma in i urverket. Hur stor den sannolikheten Ă€r kan jag inte svara pĂ„. Men visst, jag hĂ„ller med dig att det kĂ€nns lite konstigt faktiskt.
Ăr detta nĂ„got nytt pĂ„fund eller har det varit sĂ„ lĂ€nge att de byts ut pĂ„ vintage av den anledningen? Jag har en nĂ€stan likadan som din men en 1675/3. Jag kan alltsĂ„ rĂ€kna med samma behandling nĂ€r det Ă€r dax för service? Kostnaden för de nya visarna kĂ€nns ju onödig.
Borde gÄ att behandla Àldre visare pÄ nÄgot sÀtt, sÄ att det inte lossnar material.BÄde ja och nej, det jag fick till svar Àr att dom Àr rÀdda att den gamla massan kn lossna, och dÄ kunna komma in i urverket. Hur stor den sannolikheten Àr kan jag inte svara pÄ. Men visst, jag hÄller med dig att det kÀnns lite konstigt faktiskt.
Snygg fade pÄ bakskÀrmen ocksÄCoke och 740 rött
(fel datum sorry)
VÀldigt fin boett men trist med tavlan⊠Har sjÀlv kikat pÄ den men avstÄtt pga just tavlan.
Den Àr krackelerad.Vad Àr det för fel pÄ tavlan?
Jepp det Àr sÄ underbart att betal 40%av (nypriset) för att behÄlla ngt man redan ÀgerIaf om du vÀljer att lÀmna in klockan pÄ Nymans! Fick Àven betala 600:- extra för att jag skulle fÄ behÄlla dom gamla visarna!
Med viken rÀtt tar dom ut den kostnaden, Àr det ens lagligt? Vad Àr det man betalar för?Jepp det Àr sÄ underbart att betal 40%av (nypriset) för att behÄlla ngt man redan Àger
Bra frĂ„gor, jag tror att det handlar om att Rolex vill minska rullians pĂ„ reservdelar sen om det Ă€r lagligtâŠMed viken rĂ€tt tar dom ut den kostnaden, Ă€r det ens lagligt? Vad Ă€r det man betalar för?
Jepp det Àr sÄ underbart att betal 40%av (nypriset) för att behÄlla ngt man redan Àger
Inte för att jag pÄ nÄgot sÀtt försvarar beteendet, och Àr inte heller sÀrskilt insatt men Àr det inte snarare sÄ att man fÄr 40% "avdrag" eller "rabatt" pÄ de nya grejerna om man lÀmnar kvar de gamla?Med viken rÀtt tar dom ut den kostnaden, Àr det ens lagligt? Vad Àr det man betalar för?
TyvÀrr Àr det inte sÄ om du byter ut delar sÄ Àr det full pris som gÀller + 40% av nypriset för dina gamla delar, men jag föredrar det som vi har i Sverige över mÄnga andra lÀnder som inte ens erbjuder att (sÀlja) dina delar tillbax. VÀlkommen till Rolex vÀrld 2021Inte för att jag pÄ nÄgot sÀtt försvarar beteendet, och Àr inte heller sÀrskilt insatt men Àr det inte snarare sÄ att man fÄr 40% "avdrag" eller "rabatt" pÄ de nya grejerna om man lÀmnar kvar de gamla?
Dvs i offerten pÄ din service sÄ rÀknar ADn med att du lÀmnar kvar grejerna ("rabatten" inkluderad dÄ) och vill du ha tillbaka grejerna sÄ fÄr du indirekt betala "extra" eller sÄ kallat fullpris? fastÀn det dÄ blir mer Àn ursprungliga offerten..
Det lÄter endast som ett sÀtt att tjÀna en extra hacka pÄ kunden. Det rÄder visserligen fri prissÀttning med det hÀr kan inte vara rÀtt eller finns det nÄgot utbytessystem dÀr AD mÄste redovisa utbytta delar och om de saknas sjÀlva stÄ för kostnaden?TyvÀrr Àr det inte sÄ om du byter ut delar sÄ Àr det full pris som gÀller + 40% av nypriset för dina gamla delar, men jag föredrar det som vi har i Sverige över mÄnga andra lÀnder som inte ens erbjuder att (sÀlja) dina delar tillbax. VÀlkommen till Rolex vÀrld 2021
Om det Àr sÄ dÄ förstÄr jag att de mÄste debitera kund. Biltillverkare har ju ofta ett sÄdant system för bildelar bl.a. bromsok och generatorer.
En av de cleanaste bilderna jag sett pÄ den dÀr.
Den Àr grym. Snyggt du lyckades fÄnga fÀrgerna pÄ bezeln.