• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Mycket möjligt att du har rÀtt. Men lÄter lite konstigt att skriva upp mig pÄ listan om dom inte tÀnker leverera klockan till mig
Varfor det?
DU kanske koper nagot slask medan du vantar....Mycket battre vara trevlig och "skriva upp" en kund an att vara trakig och saga nej.
Kostar butiken ingenting och ger helt klart battre upplevelse for kunden just dar och da.

Mycket möjligt att du har rÀtt. Men lÄter lite konstigt att skriva upp mig pÄ listan om dom inte tÀnker leverera klockan till mig
Personligen tycker jag att det lÄter positivt att du i alla fall fÄtt beskedet om att du Àr uppskriven pÄ listan. MÄnga fÄr blankt nej och att listan Àr stÀngd för de flesta sportstÄl modeller.
Skulle nog inte hÄlla andan för ett samtal inom det kommande Äret, men visa AD:en att du Àr fortsatt intresserad. Kontakta dom kontinuerligt, ring en-tvÄ gÄnger i mÄnaden, gÄ förbi butiken och frÄga hur det gÄr med leveransen av klockan etc.
"Play the AD game", sÄ att sÀga.

Varfor det?
DU kanske koper nagot slask medan du vantar....Mycket battre vara trevlig och "skriva upp" en kund an att vara trakig och saga nej.
Kostar butiken ingenting och ger helt klart battre upplevelse for kunden just dar och da.

Du har sÀkert rÀtt men kommer ÀndÄ hoppas pÄ att dom ringer en dag för att berÀtta att en GMT ligger och vÀntar pÄ mig

Hur lÄng tid har ni andra hÀr pÄ forumet fÄtt vÀnta? FörstÄr sÄklart att det Àr individuellt men kan ÀndÄ vara intressant för mig

Är endast uppskriven pĂ„ listan i en butik
Jag skulle nog vilja pĂ„stĂ„ att det Ă€r ett korrekt förfarande.. Ă€r man en ”god” kund likvĂ€l lite av en ambassadör och som inte flippar varje klocka man fĂ„r tag sĂ„ kan man sĂ€kerligen rĂ€kna med att chanserna ökar att ”fĂ„ möjlighet” till köp av attraktiva modeller.

16710 pĂ„ Rubber B đŸ€“
0B2C1D6F-3C0B-4FCA-BB0A-EF6A625CB8BE.jpeg

Jag skulle nog vilja pĂ„stĂ„ att det Ă€r ett korrekt förfarande.. Ă€r man en ”god” kund likvĂ€l lite av en ambassadör och som inte flippar varje klocka man fĂ„r tag sĂ„ kan man sĂ€kerligen rĂ€kna med att chanserna ökar att ”fĂ„ möjlighet” till köp av attraktiva modeller.
”ambassadör”?

1637738900080.gif

Varfor det?
Är detta baserat pĂ„ din magkĂ€nsla eller vet du nĂ„got som övriga dödliga inte gör? Är intresserad dĂ„ jag sjĂ€lv fĂ„tt höra att jag stĂ„r pĂ„ en lista, och skulle gĂ€rna vilja justera ned förvĂ€ntningarna dĂ„ jag inte har nĂ„got intresse av att varken slĂ€nga massa pengar pĂ„ onödiga dyrbarheter jag inte vill ha, och inte heller har jag lust till nĂ„got politiskt spel.

Är detta baserat pĂ„ din magkĂ€nsla eller vet du nĂ„got som övriga dödliga inte gör? Är intresserad dĂ„ jag sjĂ€lv fĂ„tt höra att jag stĂ„r pĂ„ en lista, och skulle gĂ€rna vilja justera ned förvĂ€ntningarna dĂ„ jag inte har nĂ„got intresse av att varken slĂ€nga massa pengar pĂ„ onödiga dyrbarheter jag inte vill ha, och inte heller har jag lust till nĂ„got politiskt spel.

Detta Àr intressant, nÄgon som har mer information av att en AD skriver upp en pÄ listan och sedan aldrig levererar klockan?

Senast Àndrad:
Bade och.

Om du nu star pa en lista.
Vilket nummer i ordningen ar du?
Hur manga klockor av sadan modell far butiken per manad/ar?
Foljs listan? Dvs levereras klockor i turordning?

Vet man inte ovanstaende sa kan det val kvitta om man finns pa nagon lista eller ej.

Jag tror ju butikerna vill leverera till alla kunder,men det gar inte idag. Da maste man prioritera och da det inte handlar om valgorenhet sa blir resultatet darefter.
Ovanstaende galler ju ocksa enbart de hypade klockorna dar det finns 50 eller 500kopare per klocka.

@Echo Delta har ju beskrivit sina egna erfarenheter ang just detta i nagon trad

Senast Àndrad:
Kommer förmodligen fÄ halva ks emot mig nu men har testat Batman pÄ Oyster och jubilee nu och jag tycker jubilee inte bÀr upp caset.
BFD3F8B0-4945-448F-B408-CC5E5AC9A6BC.jpeg
EA7C4C26-7CB1-4751-86A1-2749CBD1A904.jpeg

SÄ jag sÀger att Oyster vinner alla dagar
Tycker inte jubilee fungerar nÄgot vidare pÄ Batman/batgirl men fungerar fint pÄ pepsi. Brukar variera med oyster jag med men blir som tvÄ olika klockor. Upplevs lite mindre med jubilée pÄ och nÄgot sportigare med oyster pÄ.

Bade och.

Om du nu star pa en lista.
Vilket nummer i ordningen ar du?
Hur manga klockor av sadan modell far butiken per manad/ar?
Foljs listan? Dvs levereras klockor i turordning?

Vet man inte ovanstaende sa kan det val kvitta om man finns pa nagon lista eller ej.

Jag tror ju butikerna vill leverera till alla kunder,men det gar inte idag. Da maste man prioritera och da det inte handlar om valgorenhet sa blir resultatet darefter.
Ovanstaende galler ju ocksa enbart de hypade klockorna dar det finns 50 eller 500kopare per klocka.

@Echo Delta har ju beskrivit sina egna erfarenheter ang just detta i nagon trad

Söler pĂ„ Chrono24 men hittar bara Batman. Vad ligger nya Pepsi pĂ„ idag? MarknadsvĂ€rdet alltsĂ„. Över 180?
Vissa AD tar handpenning. Åtminstone pĂ„ DJ och Explorer. DĂ„ kĂ€nns det som man Ă€r ett steg nĂ€rmare köp Ă€n att stĂ„ pĂ„ lista. I vĂ€rsta fall fĂ„r man nöja sig med den dĂ€r Oyster Perpetual. Men inte en grön eller turkos 36 mm.

Söler pĂ„ Chrono24 men hittar bara Batman. Vad ligger nya Pepsi pĂ„ idag? MarknadsvĂ€rdet alltsĂ„. Över 180?
Vissa AD tar handpenning. Åtminstone pĂ„ DJ och Explorer. DĂ„ kĂ€nns det som man Ă€r ett steg nĂ€rmare köp Ă€n att stĂ„ pĂ„ lista. I vĂ€rsta fall fĂ„r man nöja sig med den dĂ€r Oyster Perpetual. Men inte en grön eller turkos 36 mm.
FörstÄr inte? Rolex GMT Master II Pepsi eller 126710BLRO och du fÄr massvis med trÀffar...

Ca 225 för en oanvÀnd enligt deras estimat och med oyster verkar det vara nÄgot högre

180 tror jag inte racker idag. Iallafall inte for en nyuttagen.
Chrono ligger ju hogt da de tar avgifter etc men handlare ska ju leva de ocksa,och att forsoka spara 25' genom att handla av en okand privatnisse i dessa prisklasser skulle iallfall inte jag vaga. Nagon man kanner daremot ar ju en annan sak.

Har man lagt handpeng sa ar det ju klart battre chans att fa en leverans an "Att sta pa listan" Nagot kan ju handa men att man ifran butikens sida inte skulle gora allt for att leverera en forskottsbetalad vara haller jag for osannolikt.

Tycker inte jubilee fungerar nÄgot vidare pÄ Batman/batgirl men fungerar fint pÄ pepsi. Brukar variera med oyster jag med men blir som tvÄ olika klockor. Upplevs lite mindre med jubilée pÄ och nÄgot sportigare med oyster pÄ.

Och jag tycker precis tvĂ€rtom 😊

Har aldrig varit sÄ förtjust i Batman pÄ oyster men tyckte den kom till sin rÀtt pÄ jubbe. Pepsin dÀremot Àr perfekt pÄ oyster (men sÄklart kul att kunna byta).

Kul att smaken Ă€r som baken 👍

Köpte för 4 veckor sedan.
FörstÄr inte? Rolex GMT Master II Pepsi eller 126710BLRO och du fÄr massvis med trÀffar...

Ca 225 för en oanvÀnd enligt deras estimat och med oyster verkar det vara nÄgot högre
Köpte denna 4 veckor sedan, Pepsi pÄ Oyster.

C24as prisutveklingstjÀnst:
1FE215E0-331C-4895-A459-83351C8FC936.jpeg

Surt i plĂ„nkan men du fick den absolut bĂ€sta moderna modellen imo sĂ„ det Ă€r bara att njuta 😊
Ja, tack. VÀntar pÄ en annan SS sÄ,kan inte komma pÄ listan tills den SS levereras. Kanske 1 Är kvar. Och sen 2-3 vÀntan pÄ Pepsin.
vad Àr dÄ priset pÄ en sÄdan om 4 Är tÀnkte jag? 240? 250? Och listpris hos AD kommer ju inte ligga still som idag pÄ 104000 kr. Listpris om 4 Är? 130000 kaske?
Nix, nu njuter jag av den redan idag.
PlÄnboken fylls pÄ ÀndÄ mÄnad för mÄnad.

Tillbaka
Topp