• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Sorry sökte men hittade ingen info, det har sÀkert diskuterats förr, men nÀr kom oyster som ett alternativ pÄ nuvarande pepsi/batgirl? SÄg pÄ rolex.com och trodde de bÄda var lÄsta till jubileen
Screenshot_20211128-183541_Chrome.jpg

Screenshot_20211128-183525_Chrome.jpg
 
D

Deleted member 36710

Guest
Är det nĂ„gon som vet nĂ„got om de blĂ„a bezel GMTn som gjordes endast under nĂ„got Ă„r. Massa spekulationer men inget riktigt konkret verkar det som och Rolex vill vĂ€ll inte sĂ€ga nĂ„got eller?
Jag Àr ingen expert utan endast en som gillar utseendet av GMT. Har svÄrt för Batman och Pepsi men Àr ett sjukt fan av den svarta och dÄ den blÄa bezeln.
LÀgger nÄgra bilder som ref (ej mina egna).

vissa sÀger att det Àr fejk men Àr det verkligen sÄ?
66B11AC9-E59F-4728-873E-078039BD9C3F.jpeg
254D7ECD-B141-49B2-A962-7FC505CE02D5.jpeg
BCCD6343-0FEE-4E62-BBD8-EA74A668DEA0.jpeg
 

BankAnden

Panerai
Är det nĂ„gon som vet nĂ„got om de blĂ„a bezel GMTn som gjordes endast under nĂ„got Ă„r. Massa spekulationer men inget riktigt konkret verkar det som och Rolex vill vĂ€ll inte sĂ€ga nĂ„got eller?
Jag Àr ingen expert utan endast en som gillar utseendet av GMT. Har svÄrt för Batman och Pepsi men Àr ett sjukt fan av den svarta och dÄ den blÄa bezeln.
LÀgger nÄgra bilder som ref (ej mina egna).

vissa sÀger att det Àr fejk men Àr det verkligen sÄ?
66B11AC9-E59F-4728-873E-078039BD9C3F.jpeg
254D7ECD-B141-49B2-A962-7FC505CE02D5.jpeg
BCCD6343-0FEE-4E62-BBD8-EA74A668DEA0.jpeg
Fejk tror jag inte, dÄ en av vÀrldens frÀmsta Rolex-samlare har haft den pÄ flera bilder och första lÀnken nedan Àr den jag minns bÀst



Än mer kunskap, men inte specifikt blĂ„ insert (samma kille) https://rolexpassionmarket.com/the-vintage-rolex-buyers-guide/
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Är det nĂ„gon som vet nĂ„got om de blĂ„a bezel GMTn som gjordes endast under nĂ„got Ă„r. Massa spekulationer men inget riktigt konkret verkar det som och Rolex vill vĂ€ll inte sĂ€ga nĂ„got eller?
Jag Àr ingen expert utan endast en som gillar utseendet av GMT. Har svÄrt för Batman och Pepsi men Àr ett sjukt fan av den svarta och dÄ den blÄa bezeln.
LÀgger nÄgra bilder som ref (ej mina egna).

vissa sÀger att det Àr fejk men Àr det verkligen sÄ?
66B11AC9-E59F-4728-873E-078039BD9C3F.jpeg
254D7ECD-B141-49B2-A962-7FC505CE02D5.jpeg
BCCD6343-0FEE-4E62-BBD8-EA74A668DEA0.jpeg

Fejk tror jag inte, dÄ en av vÀrldens frÀmsta Rolex-samlare har haft den pÄ flera bilder och första lÀnken nedan Àr den jag minns bÀst



Än mer kunskap, men inte specifikt blĂ„ insert (samma kille) https://rolexpassionmarket.com/the-vintage-rolex-buyers-guide/

HÀr Àr tvÄ andra sammanstÀllningar, dÀr man kommer till lite olika slutsatser:



Hodinkees Ben Clymer fÄr frÄgan 5:05 in i denna video:


Vad menar du, @RostDesign, skulle vara fejk? Att vridringsinlÀgget inte Àr tillverkat av Rolex?
 
D

Deleted member 36710

Guest
HÀr Àr tvÄ andra sammanstÀllningar, dÀr man kommer till lite olika slutsatser:



Hodinkees Ben Clymer fÄr frÄgan 5:05 in i denna video:


Vad menar du, @RostDesign, skulle vara fejk? Att vridringsinlÀgget inte Àr tillverkat av Rolex?
Yes precis. Ingen verkar veta och Rolex sĂ€ger inte mycket om dessa. Spekuleras fram och tillbaka. MĂ„nga tror ju att bezeln Ă€r fake och nĂ„got Rolex aldrig gjort men samtidigt finns det andra som sĂ€ger motsatsen. SvĂ„r frĂ„ga iallafall đŸ€·â€â™‚ïž
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Yes precis. Ingen verkar veta och Rolex sĂ€ger inte mycket om dessa. Spekuleras fram och tillbaka. MĂ„nga tror ju att bezeln Ă€r fake och nĂ„got Rolex aldrig gjort men samtidigt finns det andra som sĂ€ger motsatsen. SvĂ„r frĂ„ga iallafall đŸ€·â€â™‚ïž
Onekligen ett intressant Rolexmysterium! Jag vet dock inte om jag skulle kalla sÀga "fake", Àven om inlÀggen inte tillverkats av Rolex, i och med att det inte stÄr Rolex pÄ dem.
 

Yeniz

Breitling
Var inne pÄ Bergströms i Göteborg idag. Dom hade ett visnings ex av Root beer i fönstret, dock med en skylt som gjorde det vÀldigt (!) klart att den inte var till salu. Jag bad ÀndÄ att fÄ pröva klockan dÄ jag endast sett den pÄ bild... Den satt cleant pÄ armen. Nu kan jag inte sluta tÀnka pÄ den. Kanske för att jag vet att den inte finns tillgÀnglig? Men fan, jag ska kriga för att fÄ stÀlla mig pÄ den listan. Riktigt fin klocka! Grattis till alla er som postat bilder pÄ era GMTs, riktigt fina!
 

Oktogon

Panerai
Var inne pÄ Bergströms i Göteborg idag. Dom hade ett visnings ex av Root beer i fönstret, dock med en skylt som gjorde det vÀldigt (!) klart att den inte var till salu. Jag bad ÀndÄ att fÄ pröva klockan dÄ jag endast sett den pÄ bild... Den satt cleant pÄ armen. Nu kan jag inte sluta tÀnka pÄ den. Kanske för att jag vet att den inte finns tillgÀnglig? Men fan, jag ska kriga för att fÄ stÀlla mig pÄ den listan. Riktigt fin klocka! Grattis till alla er som postat bilder pÄ era GMTs, riktigt fina!
Varför köper du den inte bara till marknadspris? DĂ„ kan du ha den imorgon istĂ€llet för att ”kriga”
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Var inne pÄ Bergströms i Göteborg idag. Dom hade ett visnings ex av Root beer i fönstret, dock med en skylt som gjorde det vÀldigt (!) klart att den inte var till salu. Jag bad ÀndÄ att fÄ pröva klockan dÄ jag endast sett den pÄ bild... Den satt cleant pÄ armen. Nu kan jag inte sluta tÀnka pÄ den. Kanske för att jag vet att den inte finns tillgÀnglig? Men fan, jag ska kriga för att fÄ stÀlla mig pÄ den listan. Riktigt fin klocka! Grattis till alla er som postat bilder pÄ era GMTs, riktigt fina!
Tack Bergströms Göteborg, 2021-04

1566C61E-333C-4197-92B5-EE1DD49BEC0F.jpeg
 

FlipSwede

Audemars
160k kÀnns bÀttre Àn 200+. Skulle nÄgon gÄng ocksÄ vilja uppleva samtalet att det Àr dags att fÄ komma in och plocka sin klocka. Det Àr vÀrt kriget :)
Skiljer det inte mer an ca 40KSEK mellan AF och Grais sa fundera pa om det ar vart att vanta. En prishojning pa Rolex lar vara nara forestaaende (Sista var 1/1/20) da inflation och ravarupriser gjort allt annat an statt still dessa tva ar.
Jag vantade pa en AP. Medan jag vantade sa hojde AP priserna med 15%...en "trevlig" overrasking....
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Skiljer det inte mer an ca 40KSEK mellan AF och Grais sa fundera pa om det ar vart att vanta. En prishojning pa Rolex lar vara nara forestaaende (Sista var 1/1/20) da inflation och ravarupriser gjort allt annat an statt still dessa tva ar.
Jag vantade pa en AP. Medan jag vantade sa hojde AP priserna med 15%...en "trevlig" overrasking....
Följer utvecklingen pĂ„ C24. Nog i överkant men kul och följa. Är nog den enda rolesor som gĂ„r upp i vĂ€rde


8953896C-FF3E-4528-8C66-A5B9B217DE1E.jpeg
 

Yeniz

Breitling
Skiljer det inte mer an ca 40KSEK mellan AF och Grais sa fundera pa om det ar vart att vanta. En prishojning pa Rolex lar vara nara forestaaende (Sista var 1/1/20) da inflation och ravarupriser gjort allt annat an statt still dessa tva ar.
Jag vantade pa en AP. Medan jag vantade sa hojde AP priserna med 15%...en "trevlig" overrasking....
Okej i see. Det Àr en bra poÀng. Tack för svaret...
FĂ„r ta mig en funderare.
 

FlipSwede

Audemars
Följer utvecklingen pĂ„ C24. Nog i överkant men kul och följa. Är nog den enda rolesor som gĂ„r upp i vĂ€rde


8953896C-FF3E-4528-8C66-A5B9B217DE1E.jpeg
Nja....titta du pa Daytona och DD i rose...
Men om du menar TT sa ar val just denna modell den om ar mest eftertraktad,mojligtvis att Daytonan borjar knappa in. Hursomhelst ar det en klocka jag ocksa garna skulle vilja ha. Men far val noja mig med denna salange.

GMT.jpg
 
Topp