• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Nja....titta du pa Daytona och DD i rose...
Men om du menar TT sa ar val just denna modell den om ar mest eftertraktad,mojligtvis att Daytonan borjar knappa in. Hursomhelst ar det en klocka jag ocksa garna skulle vilja ha. Men far val noja mig med denna salange.

GMT.jpg
Ja TT menade jag pÄ .
 

Yeniz

Breitling
En riktig favorit! Guldet ger en extra tyngd som jag gillar.
Kul! Posta gÀrna nÄgon mer bild om du har möjlighet! Hur upplever du att claspen och lÀnken hÄllt sig? TÀnker pÄ repor och annat. Funkar tvÄl och vatten för att frÀscha upp den? Jag förmodar att du, precis som jag skulle varit, Àr rÀtt försiktig med klockan.
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Kul! Posta gÀrna nÄgon mer bild om du har möjlighet! Hur upplever du att claspen och lÀnken hÄllt sig? TÀnker pÄ repor och annat. Funkar tvÄl och vatten för att frÀscha upp den? Jag förmodar att du, precis som jag skulle varit, Àr rÀtt försiktig med klockan.
Jag har pÄ klockan 2 dagar i veckan. Tar av den och lÀgger pÄ en mjuk handduk nÀr jag sitter vid datorn och jobbar. Och hela lÀnken Àr tÀkt med lÀtt dimma med mikroskopiska repor, inga riktiga repor eller dings.

jag gör rent den varannan mÄnad med vatten, yes, och en akvarell pensel.

Everose Àr mjukt. Men snyggt!
 
Senast Àndrad:

Yeniz

Breitling
Jag har pÄ klockan 2 dagar i veckan. Tar av den och lÀgger pÄ en mjuk handduk nÀr jag sitter vid datorn och jobbar. Och hela lÀnken Àr tÀkt med lÀtt dimma med mikroskopiska reporInga riktiga repor eller dings.

jag för rent den varannan mÄnad med vatten, yes, och en akvarell pensel.

Everose Àr mjukt.
Okej tack för svar. Återkommer med bild om det blir nĂ„got köp.

Mvh.
 

Yeniz

Breitling
Skiljer det inte mer an ca 40KSEK mellan AF och Grais sa fundera pa om det ar vart att vanta. En prishojning pa Rolex lar vara nara forestaaende (Sista var 1/1/20) da inflation och ravarupriser gjort allt annat an statt still dessa tva ar.
Jag vantade pa en AP. Medan jag vantade sa hojde AP priserna med 15%...en "trevlig" overrasking....
Jag var lÀnge inne pÄ Batgirl/Bruce wayne innan jag prövade Rootbeer. DÀr skiller det sig betydligt mycket mer Àn 40k pÄ listan och grey market. Var nÀra och plocka en i sommras för 180k. Den fortsÀtter och stiga pÄ rÀtt bra. Skulle du sÀga att i det fallet Àr vÀrt en större premíum pga. den snabba vÀrdeökningen? Vad tycker/tror ni andra?

mvh.
 

FlipSwede

Audemars
Jag var lÀnge inne pÄ Batgirl/Bruce wayne innan jag prövade Rootbeer. DÀr skiller det sig betydligt mycket mer Àn 40k pÄ listan och grey market. Var nÀra och plocka en i sommras för 180k. Den fortsÀtter och stiga pÄ rÀtt bra. Skulle du sÀga att i det fallet Àr vÀrt en större premíum pga. den snabba vÀrdeökningen? Vad tycker/tror ni andra?

mvh.
Beror val helt och allet pa hur du varderar din tid och vardelosa papperspengar.

Tror du priserna kommer ga ner sa kan du val vanta. Varfor de nu skulle gora detta och du fortfarande vara intresserad av att handla nar detta skett kan du fundera pa.
Tror du priserna kommer ligga still eller fortsatta uppat sa ar det bara att slaska av nu och sedan ha kul med din klocka eller vad du nu koper for pryl.

Tror du att din AF kommer leverera till listpris sa far du val vaga vantan och ev prishojingar medan du gor detta mot ovanstaende.

Svarare an sa ar det inte och bara du kan avgora vad som ar bast for dig.
 

Yeniz

Breitling
Beror val helt och allet pa hur du varderar din tid och vardelosa papperspengar.

Tror du priserna kommer ga ner sa kan du val vanta. Varfor de nu skulle gora detta och du fortfarande vara intresserad av att handla nar detta skett kan du fundera pa.
Tror du priserna kommer ligga still eller fortsatta uppat sa ar det bara att slaska av nu och sedan ha kul med din klocka eller vad du nu koper for pryl.

Tror du att din AF kommer leverera till listpris sa far du val vaga vantan och ev prishojingar medan du gor detta mot ovanstaende.

Svarare an sa ar det inte och bara du kan avgora vad som ar bast for dig.
Ja sÄ kan det sammanfattas... en sak Àr sÀker. en klocka eller nÄgon annan cool pryl som frugan blir sur över blir det allt!
 

FlipSwede

Audemars
Ja sÄ kan det sammanfattas... en sak Àr sÀker. en klocka eller nÄgon annan cool pryl som frugan blir sur över blir det allt!
Koper man nagot man verkligen vill ha och har langtat efter sa betalar man aldrig for mycket,givet att man gor sin hemlaxa forst och handlar dar det ar billigast/bekvamast/tryggast eller vad man nu vardesatter.
Priset brukar iallfall jag glomma bort ratt snabbt,och sedan anvander jag min pryl och har kul med den. Den kanslan ar det svar att vardera i kronor och oren,men givetvis maste livskvalitet fa kosata.
 

ted

Omega
2-Faktor
Tririum Àr helmysigt.
En nackdel Ă€r att det Ă€r svĂ„rt o se tiden nĂ€r det Ă€r mörkt utomhus. Men jĂ€***r vad vackert det ser ut under gatlyktans ljus 😍
Nog aldrig varit sÄ nöjd med en klocka som jag Àr med denna 16750.
Älskar rasslet, hur nĂ€tt boetten Ă€r jĂ€mfört med de nya keramiska samtidigt som den inte kĂ€nns speciellt liten.
TillrĂ€ckligt modern för att ha quickset pĂ„ datum vilket underlĂ€ttar om man inte Ă€r owg 😀
D4FCC908-B140-4A87-AA13-6F501E6E70A7.jpeg
 
Topp