• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

SÄlde min opolerade 16710 utan tillbehör men med en extra lÀnk för 62k för ca 2 mÄnader sedan.
Hittade ytterligare en 16710 i opolerat skick för 64k för ca en mÄnad sedan.

SÄlde till en medlem hÀr pÄ forumet.
Köpte av en vÀldigt bra handlare i Italien :)

SÄlde Àven 16700 i helt okej skick för ca 6 mÄnader sedan för 58k om jag minns rÀtt.
Ok, dÄ kanske det finns hopp ÀndÄ. Tycker att det Àr lite svÄrt att bedöma skick pÄ bara bilder, men det Àr vÀl som vanligt bÀttre att göra affÀrer hÀr pÄ forumet Àn pÄ C24. Kollar lite pÄ en Àldre 16610 ocksÄ, dÀr finns det helt ok ex pÄ C24, men det Àr inte en lika hypad ref heller.

Jag har letat runt pÄ C24 de senaste 4 veckorna och har inte hittat nÄgot klockrent exemplar för under 70k dÀr jag har kÀnt mig OK med initiala undersökningen av sÀljaren.
Tror nog det gÄr att hitta billigare om man spenderar lite tid pÄ att leta. Men det verkar som att priserna kanske rör sig uppÄt.

Bara att titta pÄ den hÀr hos Kaplans (dock komplett):
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3374/vara/1429367

Hej alla,

Är det nĂ„gon som fĂ„tt klarhet i varför LN och BLNR Ă€r borta frĂ„n ADs sidor men ligger kvar pĂ„ Rolex sida?
Var pĂ„ Rob E. för ett par veckor sedan och fick vĂ€l egentligen inget svar mer Ă€n att de gick att fĂ„ fram. Är det i sann Rolex-anda sĂ„ att de, ADs, inte vet? TĂ€nker att utbudet pĂ„ hemsidorna styrs centralt av Rolex dĂ„ man kommer in pĂ„ en Rolex-sida Ă€ven om man Ă€r pĂ„ tex. Robs www.

Allt det bÀsta
-
eeee

Senast Àndrad:
Hej alla,

Är det nĂ„gon som fĂ„tt klarhet i varför LN och BLNR Ă€r borta frĂ„n ADs sidor men ligger kvar pĂ„ Rolex sida?
Var pĂ„ Rob E. för ett par veckor sedan och fick vĂ€l egentligen inget svar mer Ă€n att de gick att fĂ„ fram. Är det i sann Rolex-anda sĂ„ att de, ADs, inte vet? TĂ€nker att utbudet pĂ„ hemsidorna styrs centralt av Rolex dĂ„ man kommer in pĂ„ en Rolex-sida Ă€ven om man Ă€r pĂ„ tex. Robs www.

Allt det bÀsta
-
eeee
Var hos Rob E förra veckan och de pushade för allt annat Àn GMT och Sub typ. De pratade om ca 2-3 Ärs vÀntetid för LN. Gick sedan till Krons ur och dÀr sa de runt 6 mÄnader och det var inga problem med att stÀlla sig i kön. DÀr frÄgade jag om BLNR ocksÄ och fick svaret att vÀntetiden Àr ungefÀr 5 Är.

46513AB7-C1D5-4092-BB84-5650EE172156.jpeg

Fladdermusen

Var hos Rob E förra veckan och de pushade för allt annat Àn GMT och Sub typ. De pratade om ca 2-3 Ärs vÀntetid för LN. Gick sedan till Krons ur och dÀr sa de runt 6 mÄnader och det var inga problem med att stÀlla sig i kön. DÀr frÄgade jag om BLNR ocksÄ och fick svaret att vÀntetiden Àr ungefÀr 5 Är.
Vad f*n hÀnder?

Hej!!
Första inlÀgget i GMT-trÄden, va pÄ en resa till Abu Dhabi med familjen dÀr vi tittade i nÄgra Rolexbutiker bÄde i Abu Dhabi och Dubai, INGA stÄl-sportsklockor alls, men en sista chansning i litet köpcentrum i Abu Dhabi resulterade i ett GMT-köp. De hade tvÄ inne faktiskt. Nu Àr en gummilÀnk frÄn Rubber B bestÀlld ocksÄ, svart med en GMT-grön rand i mitten!!

rollegmt.jpg

Jag har letat runt pÄ C24 de senaste 4 veckorna och har inte hittat nÄgot klockrent exemplar för under 70k dÀr jag har kÀnt mig OK med initiala undersökningen av sÀljaren.
Tror nog det gÄr att hitta billigare om man spenderar lite tid pÄ att leta. Men det verkar som att priserna kanske rör sig uppÄt.

Bara att titta pÄ den hÀr hos Kaplans (dock komplett):
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3374/vara/1429367
Blir 85’ inkl avgifter

Tavlan skiftar fint i solen. Boetten Àr hÀrligt rÄ. Opolerad men ÀndÄ hyfsat anvÀnd.

Helt klart min favoritklocka. Tror det Àr en av de absolut bÀsta 1675orna i vÀrlden. SÄ dÀr lagom ödmjukt. ;)

15671D00-F7AA-49F6-A45D-B072B1BDDFD1.jpeg

Kan inte annat Àn att hÄlla med. En nos safe queen Àr inget man nÄgonsin hade velat bÀra och slita pÄ. Ditt ex Àr verkligen sÄdÀr Àrligt anvÀnd att man blir alldeles glad!

• Like
Reactions: Per
JĂ€kla kool nyckelring!
Ot - nÄgon kanske kan svara pÄ en frÄga om de olika mögelreferenserna Och dess skillnader?
Tex 1675, 16700, 16710, 16750? Söker lite allmÀn vÀgledning bara frÄn nÄgon som vet och gÀrna berÀttar (Affe?) ;)

Sen har jag en frÄga vad ni tror om priset pÄ den nya 126710 Pepsi och ev utveckling? Kommer det vara lika bra att lÀgga upp den för försÀljning direkt nÀr man fÄr den pga hur marknadsvÀrdet pÄ andra stÄlsport ser ut och ser ut att vara pÄvÀg mot?
Kikar man pÄ tex Hulk och Batman sÄ Àr juh priserna pÄ beg ex jÀmförbara med vad man betalar för samma modell i halvguld hos AD.. det Àr juh helt galet! Kommer Pepsin att kosta 150k i andrahand?
IsÄfall vet jag nog inte om det blir att behÄlla nÀr det vÀl dyker upp. Det finns mkt annat fint ocksÄ..

Mvh Roffe

Tillbaka
Topp