• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

JĂ€kla kool nyckelring!
Ot - nÄgon kanske kan svara pÄ en frÄga om de olika mögelreferenserna Och dess skillnader?
Tex 1675, 16700, 16710, 16750? Söker lite allmÀn vÀgledning bara frÄn nÄgon som vet och gÀrna berÀttar (Affe?) ;)

Sen har jag en frÄga vad ni tror om priset pÄ den nya 126710 Pepsi och ev utveckling? Kommer det vara lika bra att lÀgga upp den för försÀljning direkt nÀr man fÄr den pga hur marknadsvÀrdet pÄ andra stÄlsport ser ut och ser ut att vara pÄvÀg mot?
Kikar man pÄ tex Hulk och Batman sÄ Àr juh priserna pÄ beg ex jÀmförbara med vad man betalar för samma modell i halvguld hos AD.. det Àr juh helt galet! Kommer Pepsin att kosta 150k i andrahand?
IsÄfall vet jag nog inte om det blir att behÄlla nÀr det vÀl dyker upp. Det finns mkt annat fint ocksÄ..

Mvh Roffe
Nu blir det rena spekulationer utifrÄn historien. Jag tror att 126710 som listar ca 82 kommer gÄ för nÀrmare 150 pÄ begmarknaden, beroende pÄ hur mÄnga som slÀpps givetvis. Skulle Rolex helt plötsligt ösa ut pepsi pÄ jubilee ja dÄ blir prisbilden annorlunda. Om privatpersoner sÀljer till marknaden och dess grÄhandlare kommer handlarna förmodligen ta ca 180 för den. Jag skulle tro att hypen blir större pÄ 126710 Àn pÄ 116500.

Eftersom jag Ă€r hĂ€r och kladdar kan jag ju bjussa pÅ ett kavalkad :)
1E06B749-9F72-4DDA-90D6-3024C4C4E5F6.jpeg

E7421F1F-FBC2-4F6C-915C-9F93034F2B5C.jpeg
69651AA8-A602-45A5-BC77-18CAAD049A78.jpeg
9F0F0289-3F41-4B46-8060-8DAA0C7C0909.jpeg
3E50C49E-22C1-4265-96CB-B932EDC65BB8.jpeg
E9963233-CF81-478E-9A3C-44DF8BE7D46E.jpeg
362D0FCD-5890-4890-8D4C-BADDD1E2FB59.jpeg
88597E19-0DEA-49BF-89CF-CFFB9C60A35C.jpeg

FB791829-FAE9-43F1-B8EE-D21DE906BD17.jpeg
BEF0129D-AFC8-42B7-89BE-E5C6DA488FA6.jpeg
57591538-5F03-49DE-8632-7AAD27054B16.jpeg

Senast Àndrad:
Jag kanskemintentkr den vore vĂ€rd 180k kr? Men det beror juh pĂ„ klockan, jag har inte fĂ„tt nĂ„gon Ă€n, sĂ„ jag vet inte alls vad jag kĂ€nner. Men tro inte att jag tĂ€nker AVSTÅ köp om marknadspriset ger mig 100 lax för att ta hem den Ă„ lĂ€gga ut den, det hat jag inte rĂ„d att förlora! Men tkr jag om den sĂ„ har jag sĂ„klart kvar den, det var en helt vanlig frĂ„ga.
Den Àr vÀrd 80 i mina ögon, men om du tkr den Àr vÀrd 150, sÄ kan du sÀkert fÄ en av de allra första?

Nej det Àr klart att det Àr lockande att tjÀna sÄ mycket pengar pÄ en klocka pÄ sÄ kort tid. Finns ju flera modeller man förstÄtt ska bli hypeade redan vid slÀpp och inbringa högre resell Àn retail men skulle inte skriva upp mig pÄ nÄgot bara för att tjÀna en hacka. TÀnker att det förstör marknaden för de som faktiskt vill Àga en modell men inte har rÄd att betala resell, men det Àr synd att man kÀnns rÀtt ensam med det.

Enligt Rolex Forum Àr det flera AD som behÄller certifikatet i 12 mÄnader och plastar av klockan i butik - för att förhindra en skev andrahandsmarknad.
Det hade varit riktigt najs om AD gjorde sÄ pÄ denna.

Hur lÀngre tror du att du kommer behÄlla den...

#keeper
NÀr jag började med klockor sÄ sparade jag till lÀgenhet och sÄg klockorna som ett sparande. Jag ville testa mÄnga olika modeller och flippade friskt. Nu sÀljer jag ju sÀllan nÀr jag inte Àr i behov av pengarna till nÄgot jag prioriterar högre Àn klockor dvs bostad.
Edit: men visst absolut. Skulle jag köpa nÄgot ihop med tjejen och hon vill lÀgga in mer pÄ nÄgot stÀlle jag inte har rÄd att bo pÄ utan att flippa sÄ skulle jag flippat

Senast redigerad av en moderator:
Enligt Rolex Forum Àr det flera AD som behÄller certifikatet i 12 mÄnader och plastar av klockan i butik - för att förhindra en skev andrahandsmarknad.

FrÄgan Àr om det Àr tillÄtet. LÄter ju sjukt att kunden som köpt klockan inte fÄr full tillgÄng till en komplett produkt.

Rolex fÄr justera upp priserna rejÀlt Àven pÄ stÄlmodellerna. DÄ lugnar det nog ner sig.

Avslutningsvis vÀntar jag ocksÄ pÄ en 126710. Och jag förstÄr de som vill casha in, och jag förstÄr lika mycket vi andra som blir trötta pÄ de som köper klockor i rent vinstsyfte.

Min tanke Àr varför höjer inte Rolex priset pÄ klockorna med 20% istÀllet och tar vinsten sjÀlva eftersom folk Àr bereda att betala en 100ing för Batman/Hulk?
Eller försvinner exklusiviteten dÄ nÀr supply and demand mötts?

Min tanke Àr varför höjer inte Rolex priset pÄ klockorna med 20% istÀllet och tar vinsten sjÀlva eftersom folk Àr bereda att betala en 100ing för Batman/Hulk?
Eller försvinner exklusiviteten dÄ nÀr supply and demand mötts?
Folk betalar vÀl för att slippa vÀnta. Jag hade kunnat betala retail för att slippa vÀnta nÄgra mÄnader. Men premium... NÀ

Folk betalar vÀl för att slippa vÀnta. Jag hade kunnat betala retail för att slippa vÀnta nÄgra mÄnader. Men premium... NÀ
Menar du nytt eller begagnat? För nytt hade nog en hel del betalat retail.
SÄ en Hulk som kostar ny ca 80 hos Ad sÀljs för 100 begagnad! Eller köper man dÄ en ny för 120 pÄ nÀtet av nÄgon för man inte orkar vÀnta för premium?

Jag vill klargöra att jag stÀllde mig i kö för att jag vill ha klockan. MEN visar det sig att jag kan byta den mot tre andra NYA sportrollar, utan en krona i förlust. DÄ övervÀger jag nog detta. För det finns som sagt mÄnga andra fina klockor ocksÄ. Och jag köper för att behÄlla. Att jag gjorde en del misstag förra Äret med klockor som jag inte prövade tillrÀckligt vÀl/mkt innan köp fÄr jag juh betala nu med en kontantförlust pÄ ca 50k kr...

Pepsin Ă€r fin. Blir marknadsvĂ€rdet en hundring, dĂ„ behĂ„ller jag nog, men drar det ivĂ€g till 120k - 180k, ja dĂ„ har jag nog inte RÅD att behĂ„lla.

Jag köper som sagt nytt,iför att jag hoppas jag ska behÄlla, hade jag tyckt om flippade sÄ vore jag juh idiot om jag gick och köpte de klockor jag har ute pÄ köp och sÀlj nu, nya. Eller?

Nej, jag har aldrig haft det som mening att sÀlja den, och har det inte nu heller.
Men vissa beslut har man inte rĂ„d att hoppa. Även om klockan Ă€r riktigt snygg sĂ„ finns det som sagt mĂ„nga andra fina ur.

Mvh Roffe

FrÄgan Àr om det Àr tillÄtet. LÄter ju sjukt att kunden som köpt klockan inte fÄr full tillgÄng till en komplett produkt.

Rolex fÄr justera upp priserna rejÀlt Àven pÄ stÄlmodellerna. DÄ lugnar det nog ner sig.

Avslutningsvis vÀntar jag ocksÄ pÄ en 126710. Och jag förstÄr de som vill casha in, och jag förstÄr lika mycket vi andra som blir trötta pÄ de som köper klockor i rent vinstsyfte.
Det lĂ„ter inte som om det vore lagligt, klart du ska ha rĂ€tt att sĂ€lja om du tröttnar, eller om nĂ„n bjuder 300k kr, och du ska vĂ€l ha RÄTT att tröttna pĂ„ det du köpt nytt Ă€ven efter 8 mĂ„nader,heller efter 14 dagar..
LĂ„ter vĂ€ldigt mĂ€rkligt om de skulle ha RÄTT att göra sĂ„.

DÀremot vet jag att jag blivit erbjuden med "snabba ord" (och ett snabbt upplockande av klocka) efter betalning, om jag ville ha "hjÀlp att plasta av den".
Nej tack

Mvh Roffe

Jag vill klargöra att jag stÀllde mig i kö för att jag vill ha klockan. MEN visar det sig att jag kan byta den mot tre andra NYA sportrollar, utan en krona i förlust. DÄ övervÀger jag nog detta. För det finns som sagt mÄnga andra fina klockor ocksÄ. Och jag köper för att behÄlla. Att jag gjorde en del misstag förra Äret med klockor som jag inte prövade tillrÀckligt vÀl/mkt innan köp fÄr jag juh betala nu med en kontantförlust pÄ ca 50k kr...

Pepsin Ă€r fin. Blir marknadsvĂ€rdet en hundring, dĂ„ behĂ„ller jag nog, men drar det ivĂ€g till 120k - 180k, ja dĂ„ har jag nog inte RÅD att behĂ„lla.

Jag köper som sagt nytt,iför att jag hoppas jag ska behÄlla, hade jag tyckt om flippade sÄ vore jag juh idiot om jag gick och köpte de klockor jag har ute pÄ köp och sÀlj nu, nya. Eller?

Nej, jag har aldrig haft det som mening att sÀlja den, och har det inte nu heller.
Men vissa beslut har man inte rĂ„d att hoppa. Även om klockan Ă€r riktigt snygg sĂ„ finns det som sagt mĂ„nga andra fina ur.

Mvh Roffe
Jag tror snarare att marknadsvÀrdet blir runt 65-70.000:- för pepsiklossen framÄt hösten.

Det sista JAG hörde, var min sambo som mailade med en av tvÄ sÀljare vi har brukat ha mest att göra med för kanske en mÄnad sen.. Han skrev att vi kunde rÀkna med minst 6 mÄnader, kanske betydligt lÀngre, han visste inte ALLS nÀr de skulle börja levereras, eller hur mÄnga klockor de skulle bli tilldelade. Vilket gjorde att han alltsÄ inte kunde sÀga nÄgonting alls eg. Han skrev dock att vi skulle ligga "bra till pÄ listan".
Visst, de Àr möjligt att de skriver sÄ till "alla", men jag bet juh pÄ ett ungefÀr vad jag har spenderat pÄ butiken i frÄga bara förra Äret, lite ligger ute pÄ k&s nu. SÄ jag tror inte vi ligger spec "illa till".

Ja, vi fÄr se hur landet ligger nÀr Krons fÄr sin första leverans. DÄ ska jag sÄklart uppdatera om vad som blev sagt.
Och Àven posta ett par bilder.. (Eller varför det..? Ni e juh bara spydiga)

Roffe..

Bara för att man stÀllt sig i kö först sÄ tror jag inte att man ska kÀnna sig sÀker pÄ att fÄ den första klockan. Kölista Àr lite av ett hittepÄ hos mÄnga ADs. NÀr klockan kommer in sÄ kollar de ofta med sina bÀttre kunder oavsett vem som ringt och stÀllt sig i kö först. Det skiljer sÀkert mellan butiker men man ska nog inte tro att först i kö per automatik fÄr den första klockan.

Speciellt numera nÀr det nÀstan Àr gratis pengar att köa. DÄ ger man dem till folk man kÀnner och som eventuellt Àr lojala och köper annat.

Bara för att man stÀllt sig i kö först sÄ tror jag inte att man ska kÀnna sig sÀker pÄ att fÄ den första klockan. Kölista Àr lite av ett hittepÄ hos mÄnga ADs. NÀr klockan kommer in sÄ kollar de ofta med sina bÀttre kunder oavsett vem som ringt och stÀllt sig i kö först. Det skiljer sÀkert mellan butiker men man ska nog inte tro att först i kö per automatik fÄr den första klockan.

Speciellt numera nÀr det nÀstan Àr gratis pengar att köa. DÄ ger man dem till folk man kÀnner och som eventuellt Àr lojala och köper annat.
Lojala kunder, som Ă„terkommer. Som har spenderat en del i butiken?

Jag har juh sagt Àven det, vi har handlat en del, för hur mkt exakt eller vad skriver jag sÄklart inte. Men iaf tillrÀckligt för att bli igenkÀnd med ett "tjenare, allt vÀl dÀr uppe i fjÀllen" nÀr jag har ringt, presenterat mig och frÄgat efter nÄgon av de som vi gjort flest/störst affÀrer med.

Jag bara menar att det inte alltid fungerar sÄ enkelt som att man stÄr först i kö och sedan fÄr saker i turordning. Med rÀtt kontakter sÄ erbjuds man klockor Àven utan att stÄ i kö. Trots att det Àr kölista. Mycket hÀnger pÄ ADn, pÄ personalen och de eventuella policys som finns.

Ingen fientlighet alls. Jag sa bara att jag tycker att det Àr trÄkigt om du sÀljer sÄ fort du fÄtt köpa nÀr det finns folk som jag sjÀlv som antagligen stÄr efter dig i kön som vill behÄlla.
Skriver jag inte i ALLA inlÀgg sedan det kom pÄ frÄga att jag köper för att bÀra, men OM priset skulle dra ivÀg till 150 000kr eller mer, sÄ fÄr jag juh mer för pengarna, dÄ anser jag det vara svÄrt att försvara att ha den kvar. Eller skulle du ha din kvar om du blev bjuden 300k kr? IsÄfall Àr vÀl det lika fult?
Vid nÄgon grÀns Àr priset sÄ högt att det inte gÄr att försvara att behÄlla Àmnet i frÄga. Eller skulle du tacka nej till en miljon ocksÄ, och sÀga. "Nej, jag sÀljer till list, för detta Àr fult"?

Knappast.

Hur mÄnga gÄnger ska jag skriva att jag köper för att jag vill ha klockan!?

Skriver jag inte i ALLA inlÀgg sedan det kom pÄ frÄga att jag köper för att bÀra, men OM priset skulle dra ivÀg till 150 000kr eller mer, sÄ fÄr jag juh mer för pengarna, dÄ anser jag det vara svÄrt att försvara att ha den kvar. Eller skulle du ha din kvar om du blev bjuden 300k kr? IsÄfall Àr vÀl det lika fult?
Vid nÄgon grÀns Àr priset sÄ högt att det inte gÄr att försvara att behÄlla Àmnet i frÄga. Eller skulle du tacka nej till en miljon ocksÄ, och sÀga. "Nej, jag sÀljer till list, för detta Àr fult"?

Knappast.

Hur mÄnga gÄnger ska jag skriva att jag köper för att jag vill ha klockan!?
Det Àr du som gör nÄgot obefintligt till nÄgot stort och sen gnÀller pÄ att alla klankar ner pÄ dig.

Jag hade inte sÄlt oavsett för om dagen kommer dÄ man mÄste sÀlja av exempelvis ekonomiska problem sÄ lÀr klockan ÀndÄ vara vÀrd en del om det sÄ Àr en stor vinst, liten vinst eller ett mindre tapp men dÄ har jag Ätminstone hunnit njuta av nÄgot jag vill Àga innan man sÀljer utan att ens ha plastat av

Ja, jag Àr rÀtt taggad att fÄ det dÀr samtalet/mailet. Jag vill ha/kÀnna pÄ och prova klockan? Men sorry om jag vart tjatig.

Nej, jag har i dagslÀget ingen tanke pÄ att sÀlja en klocka jag inte fÄtt hem Àn?
Min frĂ„ga var mer menat som "Ă€r det lika bra att annonsera ut KÖPLATSEN?" (Tror ni pĂ„ riktigt att prisutvecklingen kommer att dra ivĂ€g sĂ„ inihelvete som hypen pekar pĂ„) och att det isĂ„fall vore helt galet, men Ă€ven lite ROLIGT att fĂ„ vara medlem i en sĂ„dan klubb för sĂ„pass exklusiva klockor. Det handlar inte om att jag har stĂ€llt mig i kö för att tjĂ€na pengar.

DĂ„ har jag rensat ordentligt.
Klocksnack Àr till för att diskutera klockor och allt dÀromkring. Jag bedömde dock att vi kom en bit frÄn Àmnet varvid jag rensade. Finns sÀkert tankar och funderingar runt min rensning men jag tycker att vi borde fokusera pÄ nÄgot viktigare istÀllet :)
SĂ„. Åter till Ă€mnet.

DĂ„ har jag rensat ordentligt.
Klocksnack Àr till för att diskutera klockor och allt dÀromkring. Jag bedömde dock att vi kom en bit frÄn Àmnet varvid jag rensade. Finns sÀkert tankar och funderingar runt min rensning men jag tycker att vi borde fokusera pÄ nÄgot viktigare istÀllet :)
SĂ„. Åter till Ă€mnet.
Tack.

Mvh Roffe

Vad tycker vi om det hÀr? AM-ring. Finns riktiga SARU bÄde med och utan is pÄ bandhornen.
6D745682-7CED-4382-96F3-DBA2BDC58CC2.jpeg

Det Ă€r en drömklocka för min del. Men jag hade inte pallat med AM-prylar. Är töntig nĂ€r det kommer till sĂ„dant. NĂ€r jag jagade 116509 panda sĂ„ var det viktigt att klockan sĂ„lts med just den tavlan. Att sĂ€tta i en panda i efterhand var inte aktuellt. Ingen som nĂ„gonsin ser det utan kĂ€nslan för egen del Ă€r det som rĂ€knas. NĂ€r det kommer till klockan ovan sĂ„ mĂ„sta pris vĂ€gas in. Kostar originalet betydligt mer Ă€n den med AM-ring sĂ„ Ă€r det en aspekt jag vĂ€gt in helt klart.

Tillbaka
Topp