BenhÄrd. Jag förstÄr fortfarande inte varför SARUn har grön GMT-text. Det stör mig mer Àn att ringen Àr AM. Den gillar jag.Vad tycker vi om det hÀr? AM-ring. Finns riktiga SARU bÄde med och utan is pÄ bandhornen.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
BenhÄrd. Jag förstÄr fortfarande inte varför SARUn har grön GMT-text. Det stör mig mer Àn att ringen Àr AM. Den gillar jag.Vad tycker vi om det hÀr? AM-ring. Finns riktiga SARU bÄde med och utan is pÄ bandhornen.
![]()
AM Saru utan is pÄ hornen kostar typ 250. Orginal Saru utan is pÄ hornen kostar 500Helvete vad det ryckte till i baguetten nu.
https://www.chrono24.com/rolex/gmt-master-ii-18k-saru-design-diamonds-aftermarket--id7244164.htm
AM Saru utan is pÄ hornen kostar typ 250. Orginal Saru utan is pÄ hornen kostar 500![]()
App app app. Det dÀr Àr en Sub!Hej Igen!
Om man tycker det Àr för dyrt kan man alltid köpa en Rolex TÄrta i HK bara 190 HKD.
Den sÄg vÀl smarrig ut
VÀl mött Anders
![]()
Som en blixt frÄn klar himmel sÄ har jag nu insett mitt tankefel.. Du hade helt rÀtt och jag hade felEgentligen vÀldigt enkelt resonemang, GMT-visaren ger inte korrekt referenstid i sÄdana tidzoner utan du mÄste sjÀlv lÀgga pÄ/dra ifrÄn tid i huvudet för att det skall bli rÀtt. Det Àr sjÀlvklart enkelt att rÀkna om sjÀlv i huvudet men klockan visar inte korrekt tid. Som jag skrev tidigare finns det vissa GMT modeller frÄn andra tillverkare som klarar det, men inte sex-siffriga Rolex GMT. NÄvÀl, jag slÀpper detta nu![]()
Rörande referensen Rolex GMT 1675 finns det en matnyttig trÄd hÀr:JÀkla kool nyckelring!
Ot - nÄgon kanske kan svara pÄ en frÄga om de olika mögelreferenserna Och dess skillnader?
Tex 1675, 16700, 16710, 16750? Söker lite allmÀn vÀgledning bara frÄn nÄgon som vet och gÀrna berÀttar (Affe?)![]()
Tack sÄ mkt! En Ärsklocka hade varit roligt. DÄ passar en sÄdan hÀr eller en Sub bra tkr jag.Rörande referensen Rolex GMT 1675 finns det en matnyttig trÄd hÀr:
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-1675-1959-1980.89823/
Men i övrigt lite snabb överblick över skillnaderna mellan referenserna kommer hÀr.
Rolex GMT 16750:
Rolex GMT 16750 producerades mellan 81-88 och kom med kaliber 3075, quickset, plexi och utökat 100m wr. Den kom Àven med tvÄ versioner av tavlan, matt med mÄlade index samt en glossy med vitguldsindex
Rolex GMT 16700:
Rolex GMT 16700 producerades mellan 88-99. Den kom med en ny kaliber 3175 men behöll fortfarande ânon-independentâ timvisare. DĂ€remot blev plexit ersatt med saphireglas.
Rolex GMT II 16710:
Rolex GMT II 16719 producerades mellan 89-07. Vidareutvecklad kaliber frÄn 3175 till 3185. Individuellt stÀllbar GMT visare jÀmfört med tidigare referensen. Saphirglas.
Finns massor att djupdyka sig i men detta var en snabb överblick.
Ingen fara. Som sagt gÄr det att nÀstan grÀva hur djupt som helst i GMT trÀsket.... GMT over SUB!!Tack sÄ mkt! En Ärsklocka hade varit roligt. DÄ passar en sÄdan hÀr eller en Sub bra tkr jag.
Mvh Roffe
Jag gillar bÄda, har lagt bestÀllning pÄ en 114060 och en GMT. Men som du sÀger, de Àldre GMT slÄr nog subarna pÄ fingrarna.Ingen fara. Som sagt gÄr det att nÀstan grÀva hur djupt som helst i GMT trÀsket.... GMT over SUB!!
Good luck have fun!Skulle hittat en NOS GMT 16750 frÄn 83, med mÄlade index till Dà TIDENS listpris.![]()
Vad tror du om andrahandsvÀrdet nu nÀr dödliga kan lÀgga vantarna pÄ den... Bra eller anus?LÀste precis pÄ TRF att nya pepsin Àr ute bland dödliga.
Vad tror du om andrahandsvÀrdet nu nÀr dödliga kan lÀgga vantarna pÄ den... Bra eller anus?
Bra klocka och favoritöl!
Hehe. Ărligt, vad fĂ„r man betala för en i fint skick? Vet du? Behöver inga papper eg, men vill vara sĂ€ker pĂ„ att den Ă€r frĂ„nbrĂ€yt Ă„rtal och inte felar 20 sek/dag.Good luck have fun!
Kan bara spekulera... Men om en anvĂ€nd, bra skick, 16750 fullset gĂ„r för 100â~ sĂ„ vet vi att den förmodligen kommer kosta en bra slant mer.Hehe. Ărligt, vad fĂ„r man betala för en i fint skick? Vet du? Behöver inga papper eg, men vill vara sĂ€ker pĂ„ att den Ă€r frĂ„nbrĂ€yt Ă„rtal och inte felar 20 sek/dag.
Mvh Roffe
Ok tack.Kan bara spekulera... Men om en anvĂ€nd, bra skick, 16750 fullset gĂ„r för 100â~ sĂ„ vet vi att den förmodligen kommer kosta en bra slant mer.
SlĂ„ mig gĂ€rna pĂ„ fingrarna om mina spekulationer Ă€r helvilda!Kan bara spekulera... Men om en anvĂ€nd, bra skick, 16750 fullset gĂ„r för 100â~ sĂ„ vet vi att den förmodligen kommer kosta en bra slant mer.
EL JEFE!Vad tycker vi om det hÀr? AM-ring. Finns riktiga SARU bÄde med och utan is pÄ bandhornen.
![]()
Fin! Höll pÄ att rÄka trycka anmÀl för den Àr skadligt vacker
Ja, snart kanske det börjar ramla in klockor.Pepsi
Snart kommer vÀl de första fÄ sina av den nya modellen - lÀgg upp bilder sen Àr ni snÀlla!
![]()