• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

16753 efter byte till sommartavlan!
20180617_173016.jpg

TemporÀrt tror du? Har varit sÄhÀr tidigare nÄn gÄng?
Med andra mÀrken ja. Med Rolex Àr det ett relativt nytt fenomen men jag tror det kommer hÄlla i sig. Personligen tror jag detta Àr det "nya normala".
Sedan kommer det alltid finnas modeller som gÄr upp en massa vid slÀpp för att sedan gÄ ner till en mer "human" nivÄ jÀmfört med list och landa dÀr :)
My 2 cents!

Just hÀmtad efter service hos Rob.E. Klockan köpte jag ny dÀr 1992 för 15.840 kr. Har sen jag som 12-13 Äring och sÄg en GMT i National Geographic för 40 Är sedan varit frÀlst. Hypen som Àr nu Àr det i alla fall inget som jag kan beskyllas för.

EC4728EF-60C9-45A7-9D30-9DFBEC5336D1.jpeg

Senast Àndrad:
Just hÀmtad efter service hos Rob.E. Klockan köpte jag ny dÀr 1992 för 15.840 kr. Har sen jag som 12-13 Äring och sÄg en GMT i National Geographic för 40 Är sedan varit frÀlst. Hypen som Àr nu Àr det i alla fall inget som jag kan beskyllas för.

Fan va grymt! Kul att du har behÄllt den sÄ lÀnge och att den Àven Àr dÄ komplett fortfarande! För den oaktsamme sÄ kan tillbehören försvinna med tiden, flytt etc .

Finns den vita lilla lappen pÄ ytterboxen kvar?! I min vÀrld sÄ Àr det premium :p.

Riktigt snygg och jÀkligt kul att du sjÀlv köpte den ny för 26 Är sedan och Àr första Àgaren :)
Hur kÀndes det att kliva in i butiken 1992 och köpa den? :)

Satan vad kul! MÄste vara roligt att se hur galen hypen Àr nu. Och att du fortfarande Àr nöjd med den. :)

Helt fantastiskt!!!

I dagens vÀrde motsvarar det ~ 22 350:-. Sjukt att listpriserna ökat sÄ mycket.

Jo det var ett stort ögonblick, var ju mycket pengar dÄ. Kommer ihÄg att jag satt i parkeringsgaraget och bara stirra pÄ den.
FÄr man frÄga vad din ungefÀrliga mÄnadsinkomst lÄg pÄ runt 92?
Det Àr intressant hur mÄnga som köper en Rolex idag, jÀmfört med 25 Är sedan.
NÀr du köpte din, sÄ var det mig veterligen ovanligt att "arbetare" och Svenssons köpte klockor som Rolex Eller Patek och liknande.
Idag, trots att priserna har gÄtt upp med 400% sÄ verkar det vara betydligt mÄnga fler "arbetare" som faktiskt har/tar sig rÄd att köpa en klocka för en kvarts Ärslön el mer idag. Och ofta nöjer de sig inte med bara en. För 25Är sedan nÀr motsvarande klocka kostade ca 1 mÄnadslön sÄ verkar det vara betydligt fÀrre mÀnniskor som lade pengar pÄ automatiska klockor öht. Intresset kan mkt vÀl endast ha ökat.
Men jag tkr iaf att det Àr intressant hur denna (dÄ relativt billiga) statussymbol inte verkade vara sÀrskilt intressant för folket pÄ golvet, eller iaf nog för att betala priset för.
Medans det idag har blivit "var mans klocka" att Àga en sk "lyxklocka", trots att du inte Àr direktör, utan lastbilschaufför eller Icahandlare och inte Advokat eller Sverigechef för Samsung.

BÄde en kul utveckling sett till det vÀxande intresset, men ocksÄ lite skrÀmmande nÀr man börjar fundera och spekulera om prisutvecklingen de kommande 25 Ären..

Fin klocka och kul att du haft den sedan dag ett! Grattis.

Mvh

Tillbaka
Topp