Jag köpte min efter avklarade juriststudier, fick lite pengar och skrapade ihop resten sjÀlv. Tror jag hade en ingÄngslön pÄ runt 16k pÄ mitt första jobb.FÄr man frÄga vad din ungefÀrliga mÄnadsinkomst lÄg pÄ runt 92?
Det Àr intressant hur mÄnga som köper en Rolex idag, jÀmfört med 25 Är sedan.
NÀr du köpte din, sÄ var det mig veterligen ovanligt att "arbetare" och Svenssons köpte klockor som Rolex Eller Patek och liknande.
Idag, trots att priserna har gÄtt upp med 400% sÄ verkar det vara betydligt mÄnga fler "arbetare" som faktiskt har/tar sig rÄd att köpa en klocka för en kvarts Ärslön el mer idag. Och ofta nöjer de sig inte med bara en. För 25Är sedan nÀr motsvarande klocka kostade ca 1 mÄnadslön sÄ verkar det vara betydligt fÀrre mÀnniskor som lade pengar pÄ automatiska klockor öht. Intresset kan mkt vÀl endast ha ökat.
Men jag tkr iaf att det Àr intressant hur denna (dÄ relativt billiga) statussymbol inte verkade vara sÀrskilt intressant för folket pÄ golvet, eller iaf nog för att betala priset för.
Medans det idag har blivit "var mans klocka" att Àga en sk "lyxklocka", trots att du inte Àr direktör, utan lastbilschaufför eller Icahandlare och inte Advokat eller Sverigechef för Samsung.
BÄde en kul utveckling sett till det vÀxande intresset, men ocksÄ lite skrÀmmande nÀr man börjar fundera och spekulera om prisutvecklingen de kommande 25 Ären..
Fin klocka och kul att du haft den sedan dag ett! Grattis.
Mvh