• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

FÄr man frÄga vad din ungefÀrliga mÄnadsinkomst lÄg pÄ runt 92?
Det Àr intressant hur mÄnga som köper en Rolex idag, jÀmfört med 25 Är sedan.
NÀr du köpte din, sÄ var det mig veterligen ovanligt att "arbetare" och Svenssons köpte klockor som Rolex Eller Patek och liknande.
Idag, trots att priserna har gÄtt upp med 400% sÄ verkar det vara betydligt mÄnga fler "arbetare" som faktiskt har/tar sig rÄd att köpa en klocka för en kvarts Ärslön el mer idag. Och ofta nöjer de sig inte med bara en. För 25Är sedan nÀr motsvarande klocka kostade ca 1 mÄnadslön sÄ verkar det vara betydligt fÀrre mÀnniskor som lade pengar pÄ automatiska klockor öht. Intresset kan mkt vÀl endast ha ökat.
Men jag tkr iaf att det Àr intressant hur denna (dÄ relativt billiga) statussymbol inte verkade vara sÀrskilt intressant för folket pÄ golvet, eller iaf nog för att betala priset för.
Medans det idag har blivit "var mans klocka" att Àga en sk "lyxklocka", trots att du inte Àr direktör, utan lastbilschaufför eller Icahandlare och inte Advokat eller Sverigechef för Samsung.

BÄde en kul utveckling sett till det vÀxande intresset, men ocksÄ lite skrÀmmande nÀr man börjar fundera och spekulera om prisutvecklingen de kommande 25 Ären..

Fin klocka och kul att du haft den sedan dag ett! Grattis.

Mvh
Jag köpte min efter avklarade juriststudier, fick lite pengar och skrapade ihop resten sjÀlv. Tror jag hade en ingÄngslön pÄ runt 16k pÄ mitt första jobb.

FÄr man frÄga vad din ungefÀrliga mÄnadsinkomst lÄg pÄ runt 92?
Det Àr intressant hur mÄnga som köper en Rolex idag, jÀmfört med 25 Är sedan.
NÀr du köpte din, sÄ var det mig veterligen ovanligt att "arbetare" och Svenssons köpte klockor som Rolex Eller Patek och liknande.
Idag, trots att priserna har gÄtt upp med 400% sÄ verkar det vara betydligt mÄnga fler "arbetare" som faktiskt har/tar sig rÄd att köpa en klocka för en kvarts Ärslön el mer idag. Och ofta nöjer de sig inte med bara en. För 25Är sedan nÀr motsvarande klocka kostade ca 1 mÄnadslön sÄ verkar det vara betydligt fÀrre mÀnniskor som lade pengar pÄ automatiska klockor öht. Intresset kan mkt vÀl endast ha ökat.
Men jag tkr iaf att det Àr intressant hur denna (dÄ relativt billiga) statussymbol inte verkade vara sÀrskilt intressant för folket pÄ golvet, eller iaf nog för att betala priset för.
Medans det idag har blivit "var mans klocka" att Àga en sk "lyxklocka", trots att du inte Àr direktör, utan lastbilschaufför eller Icahandlare och inte Advokat eller Sverigechef för Samsung.

BÄde en kul utveckling sett till det vÀxande intresset, men ocksÄ lite skrÀmmande nÀr man börjar fundera och spekulera om prisutvecklingen de kommande 25 Ären..

Fin klocka och kul att du haft den sedan dag ett! Grattis.

Mvh
Enkel analys Àr helt klart att fler har intresserat sig för klockor av diverse anledningar :)

Jag köpte min efter avklarade juriststudier, fick lite pengar och skrapade ihop resten sjÀlv. Tror jag hade en ingÄngslön pÄ runt 16k pÄ mitt första jobb.
Kul lÀsning om ditt klockköp och att alla tillbehör finns kvar, skrattretande hur allt blivit sÄ dyrt ;) hade jag vetat bÀttre nÀr jag var tvÄ Är hade jag investerat i en GMT jag med.

Nu har Rubber B-lÀnken Äkt pÄ!! Tycker det blev riktigt bra, passar bra nu med allt badande och annat under sommaren!! Plus att frugan kan lÄna klockan lite ibland nu nÀr det sitter ett vanligt spÀnne pÄ!!
GMT2.jpg

En korrekt jubiléelÀnk för 16710 skall Àven vara mÀrkt '50' pÄ baksidan av de sista lÀnkbitarna, dvs, de som sitter nÀrmast ÀndlÀnkarna.

Var inne pÄ en klockbutik igÄr och snackade lite med Àgaren dÀr. Han kÀnde en Àgare till en Rolex AD som pratade lite om tilldelning av sportrollar. Tydligen sÄ ska tilldelningen bli Ànnu sÀmre framöver men Rolex höjer försÀljningskraven för leverantörer för att sÀlja Ànnu mer. Sen ville tydligen Rolex att den nya Pepsin skulle sÀljas till nya Rolexkunder (bredda kundbasen eller nÄt). Hur de nu ska kontrollera det? Har du en Rolex sen innan? JassÄ?, nÀ dÄ fÄr du inte köpa den nya Pepsin.
Kanske en skröna till, men det ska i alla fall komma frÄn en AD.

Var inne pÄ en klockbutik igÄr och snackade lite med Àgaren dÀr. Han kÀnde en Àgare till en Rolex AD som pratade lite om tilldelning av sportrollar. Tydligen sÄ ska tilldelningen bli Ànnu sÀmre framöver men Rolex höjer försÀljningskraven för leverantörer för att sÀlja Ànnu mer. Sen ville tydligen Rolex att den nya Pepsin skulle sÀljas till nya Rolexkunder (bredda kundbasen eller nÄt). Hur de nu ska kontrollera det? Har du en Rolex sen innan? JassÄ?, nÀ dÄ fÄr du inte köpa den nya Pepsin.
Jag hörde av min kompis att hans kusins pappas brors barns kompis morfar sa att....

Med all respekt sÄ lÄter det dÀr högst osannolikt. "Vi vill helst inte premiera trogna kunder" - said no company ever.

Med all respekt sÄ lÄter det dÀr högst osannolikt. "Vi vill helst inte premiera trogna kunder" - said no company ever.
HĂ€nder i flera branscher ofta, man vill ha in nya kunder och skiter i gamla, tex rabatterade priser som ligger lĂ€gre Ă€n de som varit trogna kunder lĂ€nge. Även om jag tror att ovan mest Ă€r hörsĂ€gen..

A1E32D81-F849-4B1B-967E-6420A6CED700.png
2E58ACE8-01BB-4BF8-8E70-F547D914BCD4.png
Ojojoj, sticker ut hakan och sÀger snyggaste helguld GMT jag sett (inkl. fem-siffriga referenser denna gÄng), sjukt bra! Kanske fÄr ta och prova snart :)

Tillbaka
Topp