• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Helt rÀtt, gÀller nog 97% av alla klockor.
image.jpg

16710 idag
Amen.
PSX_20171017_094409.jpg
 

Odishon

Friends of KS
TÀnkte lÄta min gamla vintage dressrolex fÄr en ny bror och suktat in mig pÄ en GMT 2 och sÄg en sproilans 116710BLNR-7820 landar strax under 80k. Kollat lite pÄ C24 och den kÀnns ligga pÄ över 80 dÀr. Och beggade vintagemodeller som Àr 20-30 bast ser ut ligga pÄ 60. Iofs Àr det Coke/Pepsi modeller.

Men handlar priserna nu om euron mot kronan eller vad har hÀnt? KÀnns som det var billigare beggat förr.
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Hej alla gmtexperter!
Gillar verkligen denna klocka men Àr inte sÄ kunnig pÄ omrÄdet.
Är denna ngt att köpa eller..?
Mkt tacksam för synpunkter!
Med vÀnlig hÀlsning, / Gunnar
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-m...stainless-steel-service-papers--id7041877.htm

I princip omöjlig med ett utlÄtande med endast den bilden, du mÄste be om mÄnga fler.
Skulle aldrig betala 58k för nĂ„got jag sett en bild pĂ„, be om mĂ„nga fler. Även om jag inte kan uttala mig om den specifika klockan Ă€r en 16710 definitivt nĂ„got du ska köpa :)
 
D

Deleted member 11690

Guest
GokvÀll ! Ngn som har koll pÄ hur mÄnga lÀnkbitar det ska vara med till en ny gmt BLNR? :)
 

HTran

Omega
GÀllande mitt inlÀgg ovan, har nu skrivit en del med sÀljaren och det som slÄr mig Àr att texten i annonsen Àr korrekt skriven rent grammatiskt men sÀljaren skriver som han knappt har gÄtt ut högstadiet. Enligt sÀljare sÄ har han sjÀlv skrivit annonsen och han pÄstÄr att han fick klockan av sin pappa för sin tandlÀkarexamen men ville ha en i stÄl/guld. Han var ocksÄ vÀldigt snabb med att vilja veta mitt telefonnummer, adress och personnummer..
Fick en mycket dÄlig kÀnsla över det hÀr..
 
D

Deleted member 11690

Guest
GÀllande mitt inlÀgg ovan, har nu skrivit en del med sÀljaren och det som slÄr mig Àr att texten i annonsen Àr korrekt skriven rent grammatiskt men sÀljaren skriver som han knappt har gÄtt ut högstadiet. Enligt sÀljare sÄ har han sjÀlv skrivit annonsen och han pÄstÄr att han fick klockan av sin pappa för sin tandlÀkarexamen men ville ha en i stÄl/guld. Han var ocksÄ vÀldigt snabb med att vilja veta mitt telefonnummer, adress och personnummer..
Fick en mycket dÄlig kÀnsla över det hÀr..
Hade ocksÄ fÄtt en dÄlig kÀnsla. Ksn iof vara sÄ att sÀljaren ocksÄ Àr nojig och vill ha stenkoll pÄ dig. KÀnns ju iof onödigt omstÀndigt att sÀlja en helt ny klocka med kötid för under listpris pÄ blocket för att sedan gÄ och köpa en mer lÀttillgÀnglig klocka för pengarna. Hade ju vart smidigare att kolla upp nÄgon bra handlare och göra ett byte. Men jag vet inte, behöver ju inte vara nÄn fara heller :)
 

HTran

Omega
Hade ocksÄ fÄtt en dÄlig kÀnsla. Ksn iof vara sÄ att sÀljaren ocksÄ Àr nojig och vill ha stenkoll pÄ dig. KÀnns ju iof onödigt omstÀndigt att sÀlja en helt ny klocka med kötid för under listpris pÄ blocket för att sedan gÄ och köpa en mer lÀttillgÀnglig klocka för pengarna. Hade ju vart smidigare att kolla upp nÄgon bra handlare och göra ett byte. Men jag vet inte, behöver ju inte vara nÄn fara heller :)
Tack för din input, valde att stÄ över dÄ det inte kÀndes alls bra.
Har dock hittat ett nytt objekt som verkar vara mycket lovande : https://www.blocket.se/goteborg/Rolex_GMT_Master_2_76092506.htm?ca=15&w=1
 
D

Deleted member 11690

Guest
Tack för din input, valde att stÄ över dÄ det inte kÀndes alls bra.
Har dock hittat ett nytt objekt som verkar vara mycket lovande : https://www.blocket.se/goteborg/Rolex_GMT_Master_2_76092506.htm?ca=15&w=1
LÄter klokt! SÀrskilt viltigt att det kÀnns bra nÀr det gÀller sÄ mycket pengar. Hade det vart en klocka för ett par tusenlappar kanske det kvittar lite, men köper man en Rolex för 72 lax vill man ju ha en en bra kÀnsla i magen :)
Hoppas denna sÀljare Àr bra hela vÀgen och att du snart Àr lycklig Àgare till en grym klocka :)
 
Topp