• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Det gÄr att byta till oyster fast folk skrev att det inte gick. Finns folk pÄ trf som testat utan problem
Citerar mig sjÀlv. Ni kan se att det Àr ss modellen och inte wg genom kronan mellan Swiss Made
Screenshot_20180628-121826_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20180628-121814_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20180628-121804_Samsung Internet.jpg

Bilagor

• Screenshot_20180628-121641_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20180628-121641_Samsung Internet.jpg
    80.7 KB · Visningar: 2
Är det ovettigt att lĂ€gga 70ÂŽpĂ„ en 116710LN frĂ„n 2012 som inte Ă€r i servicebehov?

Om du har 5-6 tusen till sĂ„ köp en frĂ„n ’16-17. Sannolikt bĂ€ttre skick, utan servicebehov (förhoppningsvis) och ”bara” en tusing eller tvĂ„ över list. VĂ€ntan pĂ„ en ny borde annars vara överkomlig.

Är det ovettigt att lĂ€gga 70ÂŽpĂ„ en 116710LN frĂ„n 2012 som inte Ă€r i servicebehov?

Om du har 5-6 tusen till sĂ„ köp en frĂ„n ’16-17. Sannolikt bĂ€ttre skick, utan servicebehov (förhoppningsvis) och ”bara” en tusing eller tvĂ„ över list. VĂ€ntan pĂ„ en ny borde annars vara överkomlig.

LÄter lite mycket för en 2012.

För info, tror 2012 har grön och lite sÀmre lume istÀllet för blÄ chromalight som Àr sedan 2013 tror jag. Kanske ingen dealbreaker om man nu inte hatar grönt eller blÄtt :)

HÄller med @eeee , lÀgg pÄ nÄgra tusingar och fÄ en nyare.

Haft tre 16710 och tycker att de Àr grymma framförallt variationen men tycker definitivt att 126710 Àr snÀppet vassare som owg klocka Àven fast de Àr helt olika klockor. :)

FörstÄr inte riktigt hypen kring 126710blro.
Att fÄ tag pÄ en frÄn AD lÀr ju mer eller mindre vara omöjligt i ett par Är. Priserna hos grÄhandlarna börjar pÄ 150k(?) och uppÄt. LÀr vÀl dock kanske sjunka lite nÀr fler kommer ut pÄ marknaden, men lÀr ju dröja ett bra tag.
KÀnns mycket mer vÀrt att lÀgga till nÄgra kronor och fÄ vitguldarn pÄ oyster istÀllet.

Varför har den inte servicebehov? Är den servad sĂ„ lĂ€gg 70 i annat fall rĂ€kna med ankommande service och dĂ„ kĂ€nns 70 lite mkt

LÄter lite mycket för en 2012.

För info, tror 2012 har grön och lite sÀmre lume istÀllet för blÄ chromalight som Àr sedan 2013 tror jag. Kanske ingen dealbreaker om man nu inte hatar grönt eller blÄtt :)

HÄller med @eeee , lÀgg pÄ nÄgra tusingar och fÄ en nyare.

Tack för feedback, fick ett bÀttre erbjudande av en forummedlem nu som ska följas upp :)

Smaksak. Alltid gillat jubilee pÄ sexsiffrig. Tycker det gör sig snyggare pÄ sexsiffrig Àn femsiffrig.
Men förlorar du inte lite av charmen utan hidden clasp?

FörstÄr inte riktigt hypen kring 126710blro.
Att fÄ tag pÄ en frÄn AD lÀr ju mer eller mindre vara omöjligt i ett par Är. Priserna hos grÄhandlarna börjar pÄ 150k(?) och uppÄt. LÀr vÀl dock kanske sjunka lite nÀr fler kommer ut pÄ marknaden, men lÀr ju dröja ett bra tag.
KÀnns mycket mer vÀrt att lÀgga till nÄgra kronor och fÄ vitguldarn pÄ oyster istÀllet.
Har aldrig fattat varför vitguldarn inte Àr mer populÀr. Folk Àlskar pepsi sÀger de men sen Àr det ÀndÄ guldsubb som kÀnns mer lockande.

Men förlorar du inte lite av charmen utan hidden clasp?

Har aldrig fattat varför vitguldarn inte Àr mer populÀr. Folk Àlskar pepsi sÀger de men sen Àr det ÀndÄ guldsubb som kÀnns mer lockande.
Hade gÀrna haft en i wg om jag hade haft rÄd. Hidden clasp Àr snyggt och elegant. Gör sig bra pÄ dj, dd osv men har aldrig clasp med mikrojustering pÄ sportklocka

Kanske en dum frĂ„ga, men jag smackade pĂ„ en nyare SEL-lĂ€nk (78790A) pĂ„ min 16710 non-sel. ÄndlĂ€nkarna passade perfekt och det kĂ€nns som en vĂ€sentlig uppgradering med denna tightare SEL-lĂ€nk :)
Är det nĂ„got jag missat? Inte sĂ„ att Ă€ndlĂ€nkarna skaver boetten eller att det pĂ„ nĂ„got annat sĂ€tt kan "skada" klockan?
IMG_4304.JPG

IMG_4306.JPG

IMG_4307.JPG

Tillbaka
Topp